του Αχιλλέα Ροδίτη
Ξεκινούν εργασίες και αμέσως μετά η μετακόμιση της ΔΕΥΑΠ στο κτήριο στον Γλαύκο όπου στεγαζόταν η Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις τωρινές εκτιμήσεις και το χρονοδιάγραμμα, η μεταφορά των υπηρεσιών θα γίνει το αργότερο μέσα στο καλοκαίρι.
Απαραίτητο όμως είναι να εκτελεστούν πρώτα κάποιες έκτακτες εργασίες που κρίθηκαν αναγκαίες να γίνουν στο κτίριο, καθώς διαπιστώθηκαν προβλήματα σε αίθριο εσωτερικό τμήμα, τα οποία προκλήθηκαν από τις βροχές σε συνδυασμό με την έλλειψη φροντίδας και χρήσης επί πολλά χρόνια.
Όπως αναφέρουν πηγές, τα προβλήματα αφορούν κολώνες και άλλα σημεία τοίχων ωστόσο η αποκατάσταση δεν αποτελεί δύσκολη υπόθεση αλλά προϋποθέτει ορισμένες εντατικές εργασίες που επιβάλλεται να γίνουν και οι οποίες θα κρατήσουν τουλάχιστον για ένα δίμηνο με τρίμηνο.
Ήδη οι υπηρεσίες βρίσκονται στη διαδικασία της δρομολόγησης για το μίνι έργο αποκατάστασης το οποίο ίσως και να ξεκινήσει μέσα στον επόμενο μήνα, τον Απρίλιο, με το χρονοδιάγραμμα να «απλώνεται» μέχρι και τα τέλη Ιουνίου με Ιούλιο, ώστε τότε να ξεκινήσει σταδιακά και η μετακόμιση της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης, από τις σημερινές εγκαταστάσεις στην οδό Ακτή Δυμαίων και Ελευθερίου Βενιζέλου, στο κτίριο της παραγλαύκειας οδού.
ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΕ
Το κτίριο αποκτήθηκε το 2021 έναντι 1.710.000 ευρώ. Είχε δοθεί εξουσιοδότηση στο διοικητικό συμβούλιο της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης, προκειμένου να προχωρήσει τις διαδικασίες, ενώ από τα χρήματα που θα καταβάλλονταν, το 1,04 εκατ. ευρώ θα δινόταν στην υπό ειδική εκκαθάριση Αχαϊκή Τράπεζα και τα υπόλοιπα 664.000 ευρώ, στην εταιρεία «Ακίνητα Πάτρας ΑΕ».
Σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει εκείνη την εποχή ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης, Ανδρέας Παπανικήτας, από την αγορά μέχρι την πραγματοποίηση της μεταφοράς της υπηρεσίας εκεί, ήταν πολλά να γίνουν. Πρωτίστως έπρεπε να διενεργηθεί ειδική μελέτη χρήσης του χώρου προκειμένου να είναι λειτουργικός, διότι, όπως είχε χαρακτηριστικά πει: «Δεν ήταν σχεδιασμένο για ανάγκες όπως αυτές που έχει, για παράδειγμα, η ΔΕΥΑΠ, ώστε να μπορεί να είναι λειτουργική στο μέγιστο βαθμό εκεί η Επιχείρηση», εξηγεί. Εξηγώντας με τότε δηλώσεις του στην «Πολιτεία», ότι: «αυτή η μελέτη ακριβώς διενεργούνταν από τις αρμόδιες Δημοτικές υπηρεσίες για να ξεκινήσει διαμόρφωση του χώρου».
Στο πλαίσιο αυτής της μελέτης, λοιπόν, εντοπίστηκαν τα προβλήματα που πρέπει να αποκατασταθούν.
Όσο για το «γιατί» αποφασίστηκε η απόκτηση ενός νέου κτηρίου και η μετακόμιση της ΔΕΥΑΠ, το συγκεκριμένο ακίνητο, σύμφωνα με τον κ. Παπανικήτα, θα δώσει τη δυνατότητα καλύτερης εξυπηρέτησης στους δημότες λόγω της θέσης του, της τεράστιας έκτασης που διαθέτει για πάρκινγκ και της κτιριακής λειτουργικότητας. Το κτίριο αποτελείται από δεκάδες γραφεία σε δύο ορόφους συνολικής επιφάνειας άνω των 5.000 τ.μ. ενώ η πέριξ έκταση εκτείνεται στα περίπου 3 στρέμματα. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η εξαγορά συμφωνείται σε μια συμφέρουσα τιμή αν αναλογιστεί κανείς ότι η αντικειμενική αξία του ακινήτου εκτιμάται αρκετά παραπάνω από τη συμφωνηθείσα τιμή πώλησής του, και συγκεκριμένα στα 2.090.000 ευρώ. Η Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα λειτουργούσε εκεί μέχρι το 2018, στην οδό Γλαύκου 93.
Η ΔΕΥΑΠ… ΓΛΑΥΚΟ, Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΔΕΥΑΠ…
Θυμίζουμε ότι όταν τελικά γίνει η μετακόμιση, στον σημερινό χώρο της ΔΕΥΑΠ θα μεταφερθεί ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου. Τα 6 στρέμματα θα χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με τον ήδη διαμορφωμένο χώρο των Παλαιών Σφαγείων, αλλά και με το θέατρο στις πρώην εργοστασιακές εγκαταστάσεις Λαδόπουλου, προκειμένου να αποκτηθεί μια συνολικά τεράστια έκταση όπου θα «χτυπά» η καρδιά πολιτισμού της πόλης.