«Στον αέρα» συνεχίζουν να βρίσκονται οι αυτοαπασχολούμενοι διανομείς της Αχαΐας, όπως και της υπόλοιπης χώρας, καθώς παραμένουν αναπάντητα τα αιτήματα που έχουν καταθέσει τόσο στο υφυπουργείο Μεταφορών, όσο και στα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών.
Μετά από αλλεπάλληλες επιστολές και συναντήσεις που έχουν επιχειρήσει, οι διανομείς επιμένουν στις διεκδικήσεις τους, αλλά μέχρι ώρας δεν έχουν δει κάποια πρόοδο. Αναμένουν πλέον εξελίξεις από το νέο υφυπουργό Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου και τη νέα ηγεσία στο υπουργείο Εργασίας (Κεραμέως, Καραγκούνης, Τσακλόγλου). Ζητούν να αποκτήσουν κάρτα οδηγού-διανομέα, δικό τους ΚΑΔ αλλά και να αναγνωριστούν ως επαγγελματικής χρήσης τα οχήματά τους
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η πλειοψηφία των ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται δικυκλιστές διανομείς αφορούν άτομα νεαρής ηλικίας, κάτοχους δίκυκλων ελλιπώς συντηρημένων, οδηγούς δίκυκλων που ανήκουν σε τρίτους, οδηγούς δίκυκλων που δε κάνουν χρήση των ατομικών μέτρων προστασίας λόγω της ευκαιριακής τους απασχόλησης με το επάγγελμα, ανασφάλιστοι ή υποασφαλισμένοι.
Για τους ανωτέρω και για άλλους λόγους, θεωρούν ότι είναι απαραίτητο να θεσπιστεί η κάρτα οδηγού-διανομέα, η οποία θα δίνεται αφού εξετάζεται το ποινικό μητρώο, η άδεια οδήγησης, η υποχρεωτική εκπαίδευση και άλλα.
Οι διανομείς επισημαίνουν ότι σε άλλες κατηγορίες επαγγελματιών οδηγών όπου υπάρχει ειδική κάρτα, έχουν μειωθεί τα φαινόμενα αντιεπαγγελματικής ή επικίνδυνης οδικής συμπεριφοράς.
Επιπλέον, ζητούν τα δίκυκλά τους να αναγνωρίζονται ως επαγγελματικά οχήματα. Στον σημερινό ΚΟΚ δεν καθορίζεται επαρκώς ποια δίκυκλα κρίνονται ως επαγγελματικά και με ποιες προϋποθέσεις. Ζητούν να δημιουργηθούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις καταλληλότητας, ώστε τα οχήματά τους που αποτελούν αναπόσπαστο εργαλείο της δουλειάς του, να θεωρούνται επαγγελματικά και να απολαμβάνουν μια σειρά από οφέλη όπως οι υπόλοιποι επαγγελματίες άλλων κλάδων.
Το να θεωρούνται επαγγελματικά τα οχήματά των διανομέων είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για να παραμείνουν βιώσιμες οι ατομικές επιχειρήσεις τους. Τα οχήματα που χρησιμοποιούν για να διανείμουν προϊόντα τρίτων είναι ιδιωτικής χρήσης.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τη μεταφορά προϊόντων τρίτων δεν επιτρέπεται η μεταφορά τους, τουλάχιστον στα αυτοκίνητα, με ιδιωτικής χρήσεως οχήματα αν δεν έχουν άδεια δημοσίας χρήσεως. Τα προβλήματα αυτής της ιδιαιτερότητας – στρέβλωσης είναι πολλά με κυριότερο την αδυναμία έκπτωσης του ΦΠΑ των καυσίμων μας από τον αποδιδόμενο ΦΠΑ των επιχειρήσεων.
Προτείνουν να ενσωματωθεί στην ισχύουσα νομοθεσία ο ορισμός της εννοίας του δίκυκλου δημοσίας χρήσεως (ΔΔΧ) για μεταφορά προϊόντων τρίτων , ως ισχύει για ΦΔΧ, με την καταβολή του ανάλογου παράβολου υπέρ Δημοσίου και την έκδοση Βιβλίου Κυριότητας – Μεταβολών δίκυκλου δημοσίας χρήσεως για μεταφορά προϊόντων τρίτων από το υπουργείο Μεταφορών.