Ακρίβεια: Στις προσφορές ψάχνουν «αντίδοτο» οι καταναλωτές – Η εικόνα στα σούπερ μάρκετ

    Ημερομηνία:

    Πάνω από ένα στα τέσσερα προϊόντα που πωλήθηκαν στα σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2024, ήταν υπό καθεστώς προσφοράς ή κάποιας προωθητικής ενέργειας, με το ποσοστό τους επί των συνολικών πωλήσεων να εμφανίζεται αυξημένο σε σχέση με πέρσι.

    Είναι ενδεικτικό πως σύμφωνα με τη NielsenIQ, ο Έλληνας καταναλωτής επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές αλυσίδες τον μήνα ενώ 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τις προωθητικές ενέργειες, όταν χρειάζεται να αποφασίσουν για τις μάρκες και τα καταστήματα που επιλέγουν για τις αγορές τους.

    Η ένταση των προσφορών αυξήθηκε περισσότερο στα προϊόντα οικιακής φροντίδας (+2,8), με το 27,7% του συνόλου να πωλείται υπό προωθητική ενέργεια. Αντίστοιχα, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, το ποσοστό διαμορφώθηκε στο 30,6%, καταγράφοντας άνοδο 2,4 μονάδων.

    Στην κατηγορία των τροφίμων, η άνοδος της έντασης των προσφορών σε σχέση με πέρσι, ήταν της τάξεως του 0,9% ενώ το μερίδιο όσων πωλήθηκαν με προσφορά, ανέρχεται στο 26,2%.

    Η τάση των καταναλωτών να αναζητούν τις προσφορές στις καθημερινές αγορές τους αποτυπώνεται και στα στοιχεία που γνωστοποίησε η αλυσίδα My Market, σύμφωνα με τα οποία το πρώτο εξάμηνο του 2024, το 48% των πωλήσεών της αντιστοιχεί σε αγορές προϊόντων που βρίσκονταν σε καθεστώς προσφοράς ή μειωμένης τιμής. Αυτό, όπως επισημαίνει, είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση, κατά μέσο όρο 13% από τις εκάστοτε αρχικές τιμές ραφιού.

    Με βάση τα παραπάνω, οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες φαίνεται πως παραμένουν ένα πολύ σημαντικό «εργαλείο» για προμηθευτές και σούπερ μάρκετ, προκειμένου να συγκρατηθεί η κατανάλωση εν μέσω ακρίβειας.

    Παρά το γεγονός μάλιστα ότι βρίσκονται σε ισχύ τα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης, όπως το τρίμηνο «μπλόκο» στη διενέργεια προσφορών στα προϊόντα που γίνονται ανατιμήσεις αλλά ο περιορισμός κατά 30% – σε συγκεκριμένες κατηγορίες- στις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ.

    Στελέχη της αγοράς, άλλωστε, υπογραμμίζουν πως στην εγχώρια αγορά, η πρακτική των προωθητικών ενεργειών είναι ενταγμένη στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και είναι δύσκολο να αλλάξει.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πώς διαμορφώνονται οι «συμμαχίες» των εταιρειών πληροφορικής και πληρωμών

    Τη δυνατότητα για νέες συνεργασίες στον ευρύτερο χώρο των...

    Ο «σαμάνος» της εισβολής στο Καπιτώλιο ξαναπαίρνει το γούνινο καπέλο και το δόρυ του

    Ο «σαμάνος» Τζέικομπ Τσάνσλεϊ, ένας από τους πρωτεργάτες της εισβολής...

    Τα πασίγνωστα -και πανάρχαια- Steyr που κυκλοφορούν ακόμα

    “Στο θέμα της κλιματικής αλλαγής έχουμε αναφερθεί αναλυτικά κάποιες...