H τουρκική πολεμική αεροπορία πνέει τα λοίσθια. Τα μαχητικά της γερνούν και καθηλώνονται είτε λόγω έλλειψης ανταλλακτικών είτε λόγω αδυναμίας συντήρησης.
Στην προηγούμενη δεκαπενταετή Δομή Δυνάμεων, που είχε καταρτιστεί επί Αρχηγίας Κωνσταντίνου Φλώρου στο ΓΕΕΘΑ και εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ, οι οροφές ειδικά σε μαχητικά ήταν πολύ υψηλότερες (σύνολο 240) στα μαχητικά από τα 200 που προβλέπονται στη νέα για το 2035. Μόνο που όπως βαίνει ο προγραμματισμός η ΠΑ θα έχει μείνει με 165 μαχητικά, δεδομένου ότι θα παραλάβει τα πρώτα 5 F-35.
Η τύχη προς το παρόν ευνοεί την Ελλάδα, άγνωστο όμως για πόσο ακόμη αφού στην Τουρκία έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο, με τον Μπατζίογλου να τονίζει ότι «πρέπει να χρησιμοποιηθούν όλα τα μέσα για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για απόκτηση των Eurofighter και F16 Viper».
Πρόσθεσε ότι «η Ρωσία είναι από την άλλη με τα νέας γενιάς Su-35 και Su-57. Αυξάνει την αεροπορική της ισχύ επενδύοντας σε 35 τζετ». «Μαζί με αυτές τις χώρες, η αεροπορική υπεροχή της Τουρκίας στην περιοχή απειλείται και ο εκσυγχρονισμός της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας έχει καταστεί επιτακτική ανάγκη. Η Τουρκία, η οποία αποκλείστηκε από το πρόγραμμα των F-35 λόγω της αγοράς των S-400, αντιμετωπίζει αβεβαιότητα σχετικά με νέα αεροσκάφη και κιτ εκσυγχρονισμού», είπε ο Μπαγτζίογλου.
Ο Μπαγτζίογλου ανέφερε ότι εναλλακτικές λύσεις όπως η αγορά του Eurofighter Typhoon ήταν στην ημερήσια διάταξη, αλλά η διαδικασία δεν μπορούσε να επιταχυνθεί για πολιτικούς λόγους. «Μεταξύ των τοπικών και εθνικών έργων, το μαχητικό αεροσκάφος Kaan και το εκπαιδευτικό αεροσκάφος Hürjet ξεχωρίζουν, αλλά θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να γίνουν πλήρως λειτουργικά αυτά τα projects. Ειδικότερα, το έργο Kaan δεν θα πρέπει ποτέ να διακοπεί και θα πρέπει να διατεθούν πρόσθετοι πόροι εάν είναι απαραίτητο. Επιπλέον, το θέμα της εγχώριας παραγωγής κινητήρων βρίσκεται ακόμη υπό ανάπτυξη. Δύο πόλεμοι συνεχίζονται ακόμη στο άμεσο περιβάλλον της Τουρκίας και υπάρχει ο κίνδυνος ενός περιφερειακού πολέμου που θα μπορούσε να εμπλέξει ολόκληρη την περιοχή”.
“Είναι προφανές ότι χώρες χωρίς αεροπορική κυριαρχία είναι αβοήθητες απέναντι στον εχθρό. Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία υστερεί σε σχέση με άλλα κράτη της περιοχής μας, όπου η αεροπορική απειλή είναι προτεραιότητα, όσον αφορά τον εξοπλισμό με πλατφόρμες και συστήματα κατάλληλα για τις απαιτήσεις της σύγχρονης αεροπορικής ισχύος”.
“Η διαδικασία θα πρέπει να επιταχυνθεί χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα όσον αφορά τα Eurofighter και F16. Σε αυτό το περιβάλλον, οι αεροπορικές μας δυνάμεις έχουν μεγάλο καθήκον και ευθύνη να προστατεύσουν την εθνική μας κυριαρχία και συμφέροντα. Υπό αυτά τα περιβάλλοντα και συνθήκες, είναι απαραίτητο να αναπτυχθούν γρήγορα λύσεις στον εκσυγχρονισμό της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, λαμβάνοντας υπόψη την ισορροπία μεταξύ της εγχώριας και εθνικής αμυντικής βιομηχανίας και των επειγουσών αναγκών”, δήλωσε ο Μπαγτζίογλου.