ΑΑΔΕ: Πώς στήνονται οι νέου τύπου «έφοδοι» σε μεγάλες πίστες, εκδηλώσεις και events

    Ημερομηνία:

    Από… τεστ αλήθειας με τη βοήθεια της νέας τεχνολογίας περνά πλέον τις εισπράξεις που δηλώνουν οι επιχειρήσεις η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Από φέτος η στρατηγική ελέγχων της ΑΑΔΕ αναβαθμίζεται. Με τους νέου τύπου benchmarking ελέγχους γίνονται διαρκής έλεγχος αξιοπιστίας και συγκριτική αξιολόγηση των στοιχείων εσόδων που καθημερινά αποστέλλουν αυτομάτως στα myDATA οι επιχειρήσεις όταν δεν υπάρχει επιτόπου ελεγκτής σε σχέση με εκείνα που αποστέλλουν όταν υπάρχει ελεγκτής στον χώρο και το ταμείο.

    Πώς τους «ξετινάζουν»

    Στη διαδικασία των μετρήσεων ακριβείας μπαίνουν σύντομα -πιθανότατα από το Πάσχα ή ενδεχομένως και νωρίτερα- οι hotspot προορισμοί των τριημέρων, των μεγάλων εξόδων, του καλοκαιριού ή των εορτών, καθώς και όλα τα μαγαζιά ή καταλύματα με τους μεγαλύτερους τζίρους. Ειδικά μάλιστα αν διαφημίζουν «άρτον και θεάματα» για να προσελκύσουν πελατεία, όπως εκδηλώσεις, πανηγύρια ή συναυλίες με τη συμμετοχή καλλιτεχνών και άλλων αστέρων της κοσμικής ζωής ή των social media.

    Για την ακρίβεια των ελέγχων επιστρατεύονται τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης, τα δημόσια δεδομένα μέσω του Google maps, ακόμα και στοιχεία για τις τοπικές καιρικές συνθήκες που επηρεάζουν την κίνηση της αγοράς. Αξιοποιούνται επίσης τα στοιχεία από online πλατφόρμες προκρατήσεων θέσεων, εισιτηρίων, δωματίων ή τραπεζιών.

    Η αρχή έγινε με την επιχείρηση «Πυρετός τα Σαββατόβραδα» της ΑΑΔΕ. Εχοντας πιάσει στασίδι επί ενάμιση μήνα οι ελεγκτές σε 29 κέντρα διασκέδασης με τους μεγαλύτερους τζίρους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το πείραμα έδειξε ότι ο συνολικός τζίρος που δήλωσαν βάσει αποδείξεων αυξήθηκε, κατά τρόπο μαγικό, έως και 50% σε σχέση με τα όσα διαβίβαζαν στην ΑΑΔΕ προτού αντιληφθούν ότι έχουν τεθεί υπό παρακολούθηση. Μάλιστα, σε κάποια από αυτά ο τζίρος έφτασε να τριπλασιάζεται σε σχέση με τα δηλωθέντα έσοδα πριν από την επίσκεψη των ελεγκτών.

    «Πριν από σας, για εσάς»

    Το ποιοτικό άλμα των ελέγχων είναι πρωτοφανές: σε αντίθεση με ό,τι κατά κόρον γινόταν στην προ myDATA εποχή, οι έλεγχοι πλέον δεν εστιάζουν τυχαία στο αν κόπηκε ή όχι μια απόδειξη αφότου μπήκε ο ελεγκτής για να επιβληθούν πρόστιμα. Ούτε οι ελεγκτές έρχονται κρυφά για να αιφνιδιάσουν τον ελεγχόμενο, αφού και τότε ακόμα πέφτει σύρμα συχνά στην πιάτσα για να μην πιαστεί στον έλεγχο ο επόμενος παραβάτης.

    Με το νέο σύστημα, λοιπόν, η ΑΑΔΕ ελέγχει πόσες παραπάνω αποδείξεις κόβονται από τη στιγμή που ξεκινά ο έλεγχος στον χώρο. Ο ελεγκτής πλέον κάνει επισήμως την εμφάνισή του. Βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με το Κέντρο Επιχειρήσεων της ΑΑΔΕ και ξέρει πού ακριβώς μεταβαίνει, πόση είσπραξη δήλωνε η επιχείρηση την προηγούμενη μέρα (ή και την αντίστοιχη μέρα πέρυσι ενδεχομένως), αλλά και λεπτομέρειες όπως πόσες αποδείξεις κόβει ανά λεπτό, πόσες κρατήσεις θέσεων, δωματίων ή τραπεζιών έχουν γίνει για εκείνη την ημέρα, πόσο κοστίζει μια μέση κατανάλωση κ.λπ.

    proliptikes

    Να σημειωθεί πως ο εκπρόσωπος Τύπου Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Ομηρος Τσάπαλος επιβεβαίωσε τις πληροφορίες της εφημερίδας ΠΘ για την επέκταση του σχεδίου και το πώς θα δουλέψει. Και μόλις χτες μάλιστα, η ΑΑΔΕ ανακοίνωσε πως αντίστοιχη επιχείρηση στήθηκε και στην Πάτρα τις ημέρες του καρναβαλιού, υποχρεώνοντας επιχειρήσεις να εμφανίσουν… οκταπλάσιες εισπράξεις από όσες δήλωναν τις προηγούμενες μέρες.

    Ανεβαίνει ο πήχης του τζίρου

    Πέραν της αποκάλυψης τεράστιων αποκλίσεων του «πριν και μετά» κάθε ελέγχου (ο οποίος οδηγεί σε περαιτέρω έρευνες σε βάθος με όλες τις συνέπειες για τους ελεγχομένους), η νέα στρατηγική της ΑΑΔΕ οδηγεί και σε μόνιμες διορθώσεις των εισπράξεων που δηλώνουν ολόκληροι κλάδοι επιχειρήσεων. Και αυτό διότι:

    ■ Ανεβαίνουν τα όρια του ετήσιου τζίρου που εμφανίζουν οι επιχειρήσεις κάθε ελεγχόμενου κλάδου (ΚΑΔ). Πρακτικά, όπως συνέβη και στην περίπτωση των 29 νυχτερινών κέντρων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, εκτός από τις επιχειρήσεις που αποδείχθηκαν συνεπείς με όσα δήλωναν και πριν, οι υπόλοιπες υποχρεώθηκαν μετά τον έλεγχο -και επί τουλάχιστον ενάμιση μήνα που συνεχιζόταν- να δηλώνουν πολύ μεγαλύτερες ημερήσιες εισπράξεις (έως και 250% υψηλότερες). Θέτοντας έτσι οι ίδιες πιο ψηλά τον πήχη, δύσκολα θα μπορέσουν να εμφανίσουν ξανά στο μέλλον αδικαιολόγητα χαμηλά τζίρους όπως πριν, αφού αυτομάτως θα έρχονται σε αντίφαση με όσα δήλωναν όσο διαρκούσε ο έλεγχος.

    ■ Ο έλεγχος επεκτείνεται και σε άλλες επιχειρήσεις του κλάδου που καθημερινά εμφανίζουν μικρότερους τζίρους, πιθανόν για τον λόγο ότι φοροδιαφεύγουν περισσότερο. Και αυτές με τη σειρά τους θα πρέπει να δηλώνουν περισσότερα όταν τις επισκεφτεί ο έλεγχος – αλλά μπορεί και νωρίτερα ξέροντας ότι πλέον πλησιάζει η σειρά τους και για να μην πιαστούν με τεράστιες αποκλίσεις και σε ελέγχους που θα τις ξετινάξουν.

    ■ Με τη στρατηγική αυτή δεν αυξάνονται μόνο οι βεβαιώσεις εισπράξεων και φόρων για την ημέρα εκείνη που γίνεται ο έλεγχος και παίρνουν φωτιά οι ταμειακές, αλλά και για μήνες, για μια ολόκληρη σεζόν, ακόμη και για χρόνια.

    PhysioClinic

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Θεσσαλονίκη: Γλυπτό με τη μορφή του Γιάννη Μπουτάρη τοποθετείται στην Πλατεία Φαναριωτών

    Γλυπτό με τη μορφή του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης, επιχειρηματία...

    Αυτή είναι η πιο ισχυρή Harley-Davidson που φτιάχτηκε ποτέ

    Όταν σκέφτεσαι μια σπορ μοτοσικλέτα επιδόσεων, το τελευταίο πράγμα...

    Όχι άλλο delivery! Δείτε πώς θα πείσετε τα παιδιά σας

    Όταν ο χρόνος σάς πιέζει και η πείνα χτυπάει...