Και οι δυο αχαιοί Μητροπολίτες, ο Πατρών και ο Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Ιερώνυμος, με δημόσιες τοποθετήσεις τους, καταδίκασαν την… τερατοποίηση ιερών προσώπων της Ορθοδοξίας, συγκεκριμένα του Χριστού, της Παναγίας, του Αγίου Γεωργίου και του Αγίου Χριστοφόρου, μέσα από τους πίνακες του Χριστόφορου Κατσαδιώτη.
– Ο Ιεράρχης Χρυσόστομος ήταν ιδιαίτερα καυστικός.

«Κατά τις ημέρες αυτές που η Εκκλησία εόρτασε τον θρίαμβο της Ορθοδοξίας και την αναστήλωση των ιερών εικόνων, οι σύγχρονοι εικονοκλάστες ανήρτησαν στην Εθνική, ναι στην Εθνική Πινακοθήκη, πίνακες μέσα από τους οποίους, προδίδουν την εσωτερική πνευματική τους διάσπαση, καθυβρίζοντας ουσιαστικά τα πανσεβάσμια πρόσωπα της Κυρίας Θεοτόκου και του Ιησού Χριστού, αλλά και τα πρόσωπα των Αγίων μας».

Μητροπολίτης Χρυσόστομος
Και ο Σεβασμιώτατος συνέχισε ακόμη πιο αιχμηρός: «Η ”ὓβρις” είναι το ίδιον της εποχής μας, η οποία δεν μπορεί να αντέξει τη φωτεινότητα του πνεύματος κι επιχειρεί να αμαυρώσει την εικόνα και ”το κατ΄ εικόνα”, αφού έχει τα πάντα απαξιώσει μέσα από το πνεύμα της άκρας ασυδοσίας, του λεγομένου δικαιωματισμού και της ανεκτικότητος. Η βέβηλη αυτή πράξη, της βλασφημίας ουσιαστικά και της καθυβρίσεως των ιερών προσώπων μέσα από τη λεγομένη «τέχνη», προδίδει την έλλειψη σεβασμού στα πιστεύω, στους θεσμούς, στις αξίες, στον άνθρωπο». Και ο Ιεράρχης των Πατρών προσθέτει τα εξής: Το ”δόγμα” ότι η τέχνη δεν έχει όρια, σημαίνει, εν τέλει, ότι η τέχνη δεν έχει ήθος και διά τούτο μια τέτοια τέχνη την απορρίπτομε. Και βέβαια επ΄ ουδενί υιοθετούμε οποιαδήποτε μορφή βίας και από οποιονδήποτε κι αν προέρχεται. Ομως πρέπει κάποτε και οι υπεύθυνοι, εν προκειμένω στον πολιτισμό και στην Εθνική Πινακοθήκη, να κατανοήσουν ποια είναι τα όρια της τέχνης, αλλά και οι ευθύνες οι δικές τους».
– Ο Ιεράρχης Ιερώνυμος απέστειλε ανοικτή επιστολή προς την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μεδώνη, τονίζοντας:
«Η συγκεκριμένη έκθεση δεν αποτελεί απλώς μια αμφιλεγόμενη αισθητική πρόταση, αλλά φαίνεται, δυστυχώς, ότι προβάλλει κι έργα που εγείρουν ζητήματα ευθείας προσβολής της Ορθόδοξης Πίστης και της πνευματικής μας κληρονομιάς.

Μητροπολίτης Ιερώνυμος
Η Πατρίδα μας, μία χώρα όπου η Ορθοδοξία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητάς της, δεν μπορεί να γίνεται χώρος, όπου η ιερότητα και το θείο γελοιοποιούνται με το πρόσχημα της ΄΄καλλιτεχνικής ελευθερίας΄΄». Και ο Σεβασμιώτατος έκλεισε με ερωτήματα προς την ίδια την υπουργό: «Ως ποιμένας της Εκκλησίας του Χριστού αισθανόμαστε την ανάγκη να υπερασπιστούμε τόσο το λοιδορούμενο θρησκευτικό αίσθημα, όσο και την αισθητική και ηθική ακεραιότητα του λαού μας, ο οποίος έχει ανάγκη από έργα που ζωογονούν το πνεύμα κι όχι από εκείνα που το καταβαραθρώνουν στη σύγχυση και την απελπισία. Επιπροσθέτως, όμως, αναρωτιόμαστε, κυρία υπουργέ: Ποιά είναι η προοπτική και η στόχευση του υπουργείου Πολιτισμού με την προώθηση μιας τέτοιας θεματολογίας; Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της ”σαγήνης” του ”αλλόκοτου”; Οταν, λοιπόν, ένας κρατικός πολιτιστικός φορέας προβάλλει έργα που περιφρονούν και προσβάλλουν τη θρησκευτική μας παράδοση, αναρωτιόμαστε: Αυτή είναι η πολιτιστική πολιτική που επιθυμεί να στηρίξει το ελληνικό κράτος;».

Μητροπολίτης Αμβρόσιος
– Ο Μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων & Αιγιάλειας Αμβρόσιος, ο οποίος απέστειλε επιστολή συγχαρητηρίων προς τον βουλευτή της Νίκης Νίκο Παπαδόπουλο, αποκαθήλωσε τα αμφιλεγόμενα έργα από τους τοίχους της Εθνικής Πινακοθήκης.«Γονυπετών ενώπιόν σας, επιθυμώ να σας εκφράσω την βαθυτάτην ευγνωμοσύνην της ταπεινής μου ψυχής διά την γενναίαν μαρτυρίαν σας, την οποίαν εδώσατε ως γνήσιον τέκνον της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γέροντας Αμβρόσιος, ο οποίος μίλησε για «δαιμονικής εμπνεύσεως βεβήλωση των ιερών εικόνων» και πρόσθεσε ότι η πράξη του εν λόγω βουλευτή «ήτο μία Ομολογία Πίστεως προς τον Σωτήρα Χριστόν!» και ότι ο ίδιος είναι «ένας μάρτυρας της Ορθοδοξίας». Τέλος, ο χαρακτήρισε και ως «όργανα του Διαβόλου» κυβερνητικούς και άλλους παράγοντες που εστράφησαν εναντίον του κ. Παπαδόπουλου.
