Η Αχαΐα καταγράφει 4.382 διαθέσιμα ακίνητα προς πώληση, συγκεντρώνοντας το 3,4% της συνολικής προσφοράς στη χώρα σύμφωνα με την νέα έρευνα της Prosperty.
Η περιοχή αναδεικνύεται σε ελκυστική επιλογή για επενδύσεις, καθώς η αναβάθμιση των υποδομών ενισχύει τη σύνδεση με τα μεγάλα αστικά κέντρα, αυξάνοντας την επενδυτική της δυναμική.
Συνολικά, η αγορά ακινήτων στην Ελλάδα περιλαμβάνει 127.000 διαθέσιμα ακίνητα, με τις ανισότητες στη γεωγραφική κατανομή να είναι έντονες. Το κέντρο της Αθήνας κατέχει την πρωτοκαθεδρία με 22.294 ακίνητα, που αντιστοιχούν στο 18% της συνολικής προσφοράς. Στην υπόλοιπη Ελλάδα καταγράφονται 26.751 ακίνητα (21%), ενώ η Θεσσαλονίκη με 16.425 ακίνητα (13%) και τα νότια προάστια της Αθήνας με 18.802 ακίνητα (15%) συμπληρώνουν την κορυφή της κατάταξης.
Περιφέρεια και αστικά κέντρα: Ανάπτυξη και προκλήσεις
Τα προάστια της Θεσσαλονίκης εμφανίζουν 12.538 ακίνητα (10%), υποδεικνύοντας έντονη κινητικότητα για μεγαλύτερα και οικογενειακά ακίνητα. Αντίθετα, τουριστικές περιοχές όπως η Κρήτη και οι Κυκλάδες παρουσιάζουν περιορισμένη προσφορά, με μόλις 1.335 ακίνητα (1%) και 3.200 ακίνητα (2,5%) αντίστοιχα, λόγω υψηλών τιμών και χαμηλής διαθεσιμότητας.
Ο Πειραιάς διαθέτει 4.526 ακίνητα (3,5%), ενώ τα δυτικά και βόρεια προάστια της Αθήνας εμφανίζουν σταθερή ζήτηση, με 9.233 ακίνητα (7,3%) και 7.514 ακίνητα (6%) αντίστοιχα.
Το μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου αποθέματος αφορά παλαιότερα ακίνητα. Περίπου το 45% των ακινήτων χτίστηκαν πριν το 1990, ενώ το 22,3% προέρχεται από τη δεκαετία του 1970. Αντίθετα, τα νεόδμητα ακίνητα που κατασκευάστηκαν μετά το 2020 αποτελούν το 21,78% της συνολικής προσφοράς.
Τι ζητούν οι αγοραστές
Όσον αφορά τον οικονομικό σχεδιασμό των ενδιαφερομένων, ο μέσος προϋπολογισμός κυμαίνεται κυρίως μεταξύ 100.000 και 200.000 ευρώ, κατηγορία που συγκεντρώνει το 44,53% των υποψήφιων αγοραστών. Ακολουθούν εκείνοι με διαθέσιμα κάτω των 100.000 ευρώ (26,13%) και εκείνοι που αναζητούν ακίνητο στην κατηγορία των 200.000 έως 300.000 ευρώ, με ποσοστό 15,43%.
Το συνολικό τοπίο σκιαγραφεί μια αγορά που, ενώ διαθέτει ποσότητα, δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται ποιοτικά ή ηλικιακά στις απαιτήσεις των αγοραστών, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για καλύτερη ταύτιση προσφοράς και ζήτησης.
