του Αχιλλέα Ροδίτη
Μια εικόνα ερήμωσης παρουσιάζει ο κλάδος των περιπτερούχων στην Πάτρα, καθώς τα τελευταία 15 χρόνια, από την έναρξη της οικονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, ο αριθμός τους έχει υποστεί δραματική συρρίκνωση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκαλύπτει στην «Πολιτεία» ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου Περιπτερούχων Πάτρας, κ. Αλέξης Αλεξόπουλος, (ένθετη φωτογραφία), από τα 220 περίπτερα που λειτουργούσαν στην πόλη μέχρι πριν το 2010, πλέον έχουν απομείνει μόλις 75. Δηλαδή, 145 μικρές επιχειρήσεις που αποτελούσαν σημείο αναφοράς για κάθε γειτονιά, κατέβασαν οριστικά ρολά.

Ο Πατρινός συνδικαλιστής εξηγεί πως η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αυτών έχει καταστεί αδύνατη.

«Το βασικό αντικείμενο μας, τα τσιγάρα, εξελίχθηκε να έχουν μηδενικό κέρδος», τονίζει, περιγράφοντας την ασφυξία που βιώνει ο κλάδος. Προσθέτει, μάλιστα, ότι οι κάρτες κινητής τηλεφωνίας ήταν ένα από τα τελευταία προϊόντα με κάποιο περιθώριο, όμως και αυτό εξανεμίστηκε. «Από το 50λεπτο που πληρώνουν πρόσθετα οι καταναλωτές, αν αφαιρέσεις τον ΦΠΑ, σου μένουν 38 λεπτά του ευρώ και από αυτά, για τα οποία φορολογείσαι κιόλας, τι σου μένει να πληρώσεις;», δηλώνει με απόγνωση. Ακόμα και το μικρό κέρδος από τα αναψυκτικά και τα φαγώσιμα είδη εξαλείφεται, όταν στον λογαριασμό προστεθούν τα έξοδα για το ρεύμα των ψυγείων, τα δημοτικά τέλη και η βαριά φορολογία. Το τελικό αποτέλεσμα, όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξόπουλος, είναι «μηδέν εις το πηλίκον». «Η κατάληξη, μοιραία: Λουκέτο», προσθέτει.
6.300 ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΠΟΥ ΕΚΛΕΙΣΑΝ Σ’ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ
Η κατάσταση στην αχαϊκή πρωτεύουσα, είναι συνέχεια του «ντόμινο» λουκέτων σε περίπτερα, πανελλαδικά. Πρόκειται για μια ζοφερή πραγματικότητα που εκτείνεται σε όλη την επικράτεια, αφού σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, που είναι εξίσου σοκαριστικά, εντός της τελευταίας 15ετίας υπολογίζεται ότι έχουν κλείσει πάνω από 6.300 περίπτερα!
Τα αίτια της κατάρρευσης είναι πολλαπλά και αλληλένδετα. Η δεκαετής οικονομική κρίση, τα μνημόνια, η κατακόρυφη πτώση του περιθωρίου κέρδους στα βασικά προϊόντα, όπως ο καπνός και ο Τύπος, ο έντονος ανταγωνισμός από τα μίνι μάρκετ, το υψηλό λειτουργικό κόστος και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες συνθέτουν το εκρηκτικό μείγμα που οδήγησε έναν ολόκληρο κλάδο στα όρια της εξαφάνισης.
ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ / ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ