Alfa Romeo Carabo: Το πρώτο supercar της ιστορίας δεν θα το αποκτήσει ποτέ κανείς

    Ημερομηνία:

    Με το Alfa Romeo Carabo, το 1968, άνοιξε ένας κύκλος που δεν κλείνει. Το μοντέλο ήταν ο καρπός της συνεργασίας της Alfa Romeo με τον διάσημο οίκο σχεδιασμού Bertone. Λάνσαραν ένα concept car που έμοιαζε να έχει ξεπηδήσει από άλλο πλανήτη. Ο σχεδιαστής του, ο 30χρονος τότε Marcello Gandini, έφερε ένα ρηξικέλευθο και ταυτόχρονα ριζοσπαστικό σκεπτικό στον σχεδιασμό των αυτοκινήτων. Οι γραμμές του Carabo ήταν κοφτερές, οι αναλογίες του εσκεμμένα ακραίες και οι πόρτες του άνοιγαν προς τα πάνω, σε σχήμα «ψαλιδιού». Ήταν η πρώτη φορά που ο κόσμος έβλεπε αυτό το άνοιγμα, που αργότερα έγινε σήμα κατατεθέν για τη Lamborghini Countach και για μια ολόκληρη γενιά supercars.

    Φλίγκος
    Alfa Romeo Carabo: Το πρώτο supercar της ιστορίας δεν θα το αποκτήσει ποτέ κανείς
    O σχεδιαστής και κατασκευαστής αυτοκινήτων, Nuccio Bertone, δίπλα στο Alfa Romeo Carabo. Photo: Wikipedia

    Το μοναδικό πρωτότυπο Alfa Romeo Carabo φυλάσσεται στα αρχεία της Bertone, στην Ιταλία. Συχνά εκτίθεται σε ειδικές εκθέσεις αυτοκινήτου ή μουσεία design. Δεν βρίσκεται σε δημόσια μόνιμη συλλογή και δεν είναι διαθέσιμο για πώληση. Το Carabo στηριζόταν στο πλαίσιο της Alfa Romeo 33 Stradale, ενός από τα πιο εξελιγμένα σπορ αυτοκίνητα της εποχής. Κάτω από το καπό κρυβόταν ο αλουμινένιος V8 κινητήρας των 2 λίτρων, απόδοσης περίπου 230 ίππων, που του έδινε επιδόσεις εντυπωσιακές για τα δεδομένα των τελών του ’60. Ομως, εκείνο που έκλεψε την παράσταση δεν ήταν ο κινητήρας. Ηταν η ίδια η αισθητική του.

    Η γέννηση του σφηνοειδούς design
    Το Carabo ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που εφάρμοσε ολοκληρωμένα το «σφηνοειδές» design. Το αμάξωμα έμοιαζε να σκίζει τον αέρα, χαμηλό και αιχμηρό, σχεδόν επιθετικό. Το ύψος του έφτανε μόλις το 1 μέτρο, γεγονός που του έδινε μια σχεδόν εξωπραγματική σιλουέτα. Τα χρώματά του, ένα έντονο πράσινο με πορτοκαλί λεπτομέρειες, ενίσχυαν τον φουτουριστικό του χαρακτήρα. Δεν ήταν απλώς ένα concept, ήταν μια εικαστική δήλωση. Στη θέα του Carabo το μέλλον δεν ήταν πια πρόκληση!

    Alfa Romeo Carabo: Το πρώτο supercar της ιστορίας δεν θα το αποκτήσει ποτέ κανείς
    Το Alfa Romeo Carabo παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, το 1968. Photo: Getty Images/Ideal Image
    GLEARNET

    Το μοντέλο δεν ήταν χρηστικό, δεν είχε χώρο για αποσκευές. Λόγω της μοναδικότητάς του -δεν πληρούσε τις προδιαγραφές μαζικής παραγωγής- η Alfa δεν μπήκε ποτέ στη διαδικασία παραγωγής. Στη θέα του είχε ήδη δηλώσει κάτι μεγαλειώδες. Τον πρόλογο μιας αυτοκινητιστικής ιδέας, μιας έννοιας, μιας ολόκληρης εποχής. Οι “Ιταλίδες αδελφές” -Lamborghini, Ferrari, Lancia- θα βάσιζαν πάνω του τα μελλοντικά τους μοντέλα. Η ίδια η έννοια του supercar, όπως την ξέρουμε σήμερα, γεννήθηκε από εκείνο το σχεδιαστικό πείραμα της Bertone.

    To Carabo ήταν μια δήλωση. Η αντανάκλαση της ανοιχτότητας του πνεύματος που είχαν τα ’60s: ριζοσπαστισμός, τεχνολογική αισιοδοξία, αισθητικός πειραματισμός. Σε μια εποχή που η κατάκτηση του Διαστήματος βρισκόταν στην πρώτη γραμμή, το Carabo έμοιαζε με διαστημόπλοιο που προσγειώθηκε στη γη. Το design του συζητήθηκε όχι μόνο στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και στον χώρο της αρχιτεκτονικής, της τέχνης και του βιομηχανικού σχεδίου. Αυτό το πολιτισμικό αποτύπωμα είναι που καθιστά το Carabo σήμερα περιζήτητο. Αν και υπάρχει μόνο ένα πρωτότυπο, φυλαγμένο με φροντίδα στην Bertone, η επιρροή του ζει σε κάθε σφηνοειδές supercar που ακολούθησε. Η Countach, η Lancia Stratos Zero, ακόμη και η Bugatti EB110 ή οι σύγχρονες McLaren, χρωστούν κάτι στο Carabo.

    Alfa Romeo Carabo: Το πρώτο supercar της ιστορίας δεν θα το αποκτήσει ποτέ κανείς
    Η Alfa Romeo Carabo στο Museo Storico Alfa Romeo, το επίσημο μουσείο της εταιρίας, στο Μιλάνο. Photo: Wikipedia
    Alfa Romeo Carabo: Το πρώτο supercar της ιστορίας δεν θα το αποκτήσει ποτέ κανείς
    Photo: Wikipedia
    Alfa Romeo Carabo: Το πρώτο supercar της ιστορίας δεν θα το αποκτήσει ποτέ κανείς
    Photo: commons.wikimedia.org

    Ενα συλλεκτικό σύμβολο
    Δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το Carabo απλώς ως μια “παλιά Alfa Romeo”. Είναι ένα πολιτισμικό κεφάλαιο. Δεν μπορεί να αποκτηθεί -δεν διατίθεται στην αγορά- αλλά η αξία του σε εκτιμήσεις συλλεκτών αγγίζει αστρονομικά ποσά. Η πραγματική του αξία δεν είναι χρηματική. Είναι ένα μοναδικό σημείο αναφοράς για την αυτοκινητική κουλτούρα.

    Το Alfa Romeo Carabo παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο σημαντικά πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Ηταν λες και έβαλε τον σπόρο που γέννησε δεκάδες supercars, που επαναπροσδιόρισε τον σχεδιασμό τους και κατέστησε τον Marcello Gandini έναν από τους σημαντικότερους σχεδιαστές της ιστορίας. Αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι απλώς μια μηχανή που καταπίνει χιλιόμετρα. Είναι έργο τέχνης και κομμάτι από το παζλ της συλλογικής μας φαντασίας.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Η Μπέτυ Μαγγίρα στην Πάτρα – Στην κηδεία του αγαπημένου της πεθερού – Τι έγραψε

    Δύσκολες στιγμές βιώνει η Μπέττυ Μαγγίρα, καθώς αγαπημένο της πρόσωπο...

    Πιερρακάκης: Ένα δισεκατομμύριο ευρώ στους λογαριασμούς των δημοσίων υπαλλήλων το 2026

    Σε ένα δισεκατομμύριο ευρώ αποτιμάται για τους δημοσίους υπαλλήλους το συνολικό...

    Πάτρα: Ενας υπέροχος γάμος για τον Αλέξανδρο και την Χαρά! Δείτε φωτό! Γιος πρώην Νομαρχιακού Συμβούλου ο γαμπρός

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: https://toloukoumi.gr/%cf%80%ce%ac%cf%84%cf%81%ce%b1-%ce%b5%ce%bd%ce%b1%cf%82-%cf%85%cf%80%ce%ad%cf%81%ce%bf%cf%87%ce%bf%cf%82-%ce%b3%ce%ac%ce%bc%ce%bf%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b1%ce%bb%ce%ad%ce%be/

    Όταν η Έρικα Κερκ στέφθηκε Miss Arizona – Πώς από μπασκετμπολίστρια έφτασε στη γνωριμία με τον Τσάρλι Κερκ

    Η δολοφονία του γνωστού συντηρητικού σχολιαστή Τσάρλι Κερκ έφερε στο προσκήνιο...