Πάτρα: Αυτό είναι το σχέδιο του Δήμου για το πάρκινγκ στο κέντρο

    Ημερομηνία:

    Η πόλη αλλάζει και μαζί της έχουν ξεκινήσει να αλλάζουν και οι κυκλοφοριακές συνθήκες, φέρνοντας μπαράζ εξελίξεων σε μια πτυχή του κυκλοφοριακού προβλήματος της Πάτρας: τη στάθμευση.

    Αρχικά ήταν η κατασκευή του παραλιακού ποδηλατόδρομου, η προβληματική λειτουργία του Προαστιακού που οδήγησε κατοίκους βόρειων περιοχών να χρησιμοποιούν περισσότερο τα αυτοκίνητά τους, έπειτα η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος και εντός του 2026 θα έρθει η εφαρμογή των αντιδρομήσεων Κορίνθου και Κανακάρη. Υπολογίζεται ότι το κέντρο της πόλης έχει «χάσει» περίπου 500 θέσεις στάθμευσης τα τελευταία χρόνια, με τους μόνιμους κατοίκους και τις επιχειρήσεις που εδρεύουν στο κέντρο να έχουν επηρεαστεί σημαντικά.

    Οι αλλαγές αυτές δεν είναι τυχαίες. Για να προχωρήσουν τα έργα αναπλάσεων και να εξασφαλιστούν ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, η Πάτρα οφείλει να ακολουθήσει τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις που υπαγορεύουν την απομάκρυνση των οχημάτων από το κέντρο. Η πρόκληση, όμως, είναι πώς θα διατηρηθεί η λειτουργικότητα της πόλης χωρίς να επιβαρυνθεί περαιτέρω η καθημερινότητα των πολιτών.

    Μέχρι το 2028, προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί παρεμβάσεις καθαρισμού, διαμόρφωσης, φωτισμού και σήμανσης σε επιλεγμένα οικόπεδα στις παρυφές της πόλης, προκειμένου να αξιοποιηθούν ως δημοτικοί χώροι στάθμευσης. Παράλληλα, εξετάζεται η δημιουργία νέων κυκλικών δρομολογίων λεωφορείων που θα συνδέουν τους περιφερειακούς χώρους στάθμευσης με το ιστορικό κέντρο, δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να αφήνουν τα οχήματά τους εκτός πυρήνα.

    Από το 2026, η δημοτική αρχή σχεδιάζει την επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης από την οδό Καρόλου έως την Παπαφλέσσα, με έμφαση στη διασφάλιση θέσεων για τους μόνιμους κατοίκους. Μέχρι σήμερα, το σύστημα σταματά στην Τσαμαδού και τη Ζαΐμη. Η νέα ρύθμιση θα καθιερώσει αποκλειστικές ζώνες κατοίκων και παράλληλα ζώνες επισκεπτών με χρονικό περιορισμό και πληρωμή.

    Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη μελέτη για το κυκλοφοριακό της πόλης, η οποία έχει ήδη ανατεθεί και αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του 2026. Η μελέτη αυτή θα αποτελέσει τον «οδικό χάρτη» για την αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου, τον καθορισμό νέων λεωφορειακών γραμμών και τη ρύθμιση της στάθμευσης στο μέλλον.

    Η Πάτρα εισέρχεται έτσι σε μια νέα εποχή για τις μετακινήσεις της: μια πόλη που επιχειρεί να εξισορροπήσει την ανάγκη για ανάπτυξη και βιωσιμότητα με τη λειτουργικότητα της καθημερινής ζωής. Το στοίχημα είναι μεγάλο: να παραμείνει το κέντρο ζωντανό, προσιτό και φιλικό, χωρίς να πνίγεται από την κίνηση. Στη δημοτική αρχή πιστεύουν ότι το πρόβλημα που έχει ενταθεί τους τελευταίους μήνες είναι παροδικό. Θα βελτιωθεί η κατάσταση; Ο χρόνος θα δείξει. Πάντως γίνονται ενέργειες για την ανακούφιση του κέντρου, έστω κι αν θα έπρεπε να είχαν προηγηθεί των αλλαγών που ήδη έχουν εφαρμοστεί..

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Κρουαζιέρα πολυτελείας: Το παλάτι που ταξιδεύει στον Νείλο

    Το Soleil Nile Cruise δεν είναι ένα απλό σκάφος....

    Ανοίγει το myΘέρμανση: Επίδομα έως €1.200 – Αιτήσεις μέχρι 5 Δεκεμβρίου, προκαταβολή πριν τα Χριστούγεννα

    Mέσα στις επόμενες ημέρες ανοίγει η πλατφόρμα myΘέρμανση της ΑΑΔΕ, που θα υποδέχεται...

    Η μέθοδος των 2 λεπτών: Ο απλός τρόπος για να μειώσουμε την αναβλητικότητα

    «Θα το κάνω αργότερα». Η φράση αυτή ακούγεται σαν...

    Στα 50 δισ. ευρώ το μαύρο χρήμα που κυκλοφορεί στην Ελλάδα

    Στην Ελλάδα κυκλοφορεί μαύρο χρήμα ύψους 45 έως 50 δισ. ευρώ. Πρόκειται για το...