Σάλος έχει προκληθεί στους κόλπους του νοσοκομείου «Αγ. Ανδρέας», μετά το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Πελοπόννησος» για τις 20 μαρτυρικές ώρες αναμονής, ενός 93χρονου στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, μέχρι να εξεταστεί από γιατρό και να νοσηλευθεί.
Χθες το πρωί και αφού είχε προηγηθεί μεγάλη αναστάτωση από το δημοσίευμα της «Π», λάβαμε εκ μέρους της διοίκησης του νοσοκομείου μια ανακοίνωση, όπου προσπαθεί να δικαιολογήσει τα… αδικαιολόγητα και την οποία παραθέτουμε:
«Σχετικά με σημερινό (σ.σ. χθεσινό) αβάσιμο δημοσίευμα τοπικής εφημερίδας με παραπλανητικό τίτλο, περί αναμονής 20 ωρών για ιατρό από 93χρονο ασθενή, θέλουμε με υπευθυνότητα να δηλώσουμε τα ακόλουθα κυρίως γιατί αμαυρώνεται ο καθημερινός αγώνας που δίνουν με ευσυνειδησία και επαγγελματισμό οι εργαζόμενοι του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών «Ο Αγιος Ανδρέας».
Αρχικά θα περιμέναμε τουλάχιστον να είχε επικοινωνήσει με την διοίκηση του νοσοκομείου ο δημοσιογράφος προκειμένου να διασταυρώσει τα περιστατικά και να καταγραφεί ενδεχομένως και η άλλη άποψη. Αναφέρουμε επίσης ότι μέχρι και σήμερα δεν έχει επικοινωνήσει κανένας συγγενής του ασθενούς με τη διοίκηση του νοσοκομείου προκειμένου να διατυπώσει παράπονα για την διαχείριση του περιστατικού.
Στην ουσία των πραγμάτων, κατά την εφημερία της Τρίτης 13/12/2022, προσήλθε μετά τις 11:00 πμ 93χρονος ασθενής με πόνο στη μέση. Εξετάσθηκε άμεσα από τον ιατρό της Διαλογής και παραπέμφθηκε σε ουρολόγο, ο οποίος αφού τον εξέτασε, διαπίστωσε επίσχεση ούρων. Τοποθετήθηκε ουροκαθετήρας για την άμεση αντιμετώπιση του οξέως προβλήματος και εν συνεχεία με βάση τον εργαστηριακό έλεγχο που είχε ληφθεί διαπιστώθηκε υπονατριαιμία, πιθανότατα χρόνια. Αποφασίστηκε η παραπομπή του σε παθολόγους για την αντιμετώπιση της υπονατριαιμίας με χορήγηση της αντίστοιχης θεραπείας. Η αναμονή στον παθολογικό τομέα των Επειγόντων προέκυψε λόγω της αντιμετώπισης σωρείας επειγόντων περιστατικών και διακομιδών με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ έναντι του συγκεκριμένου περιστατικού το οποίο πλέον δεν ήταν οξύ. Αφού εξετάστηκε από τους παθολόγους, του χορηγήθηκε στο ΤΕΠ θεραπεία προκειμένου να αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα της υπονατριαιμίας.
Στο νοσοκομείο μας κατά την εφημερία της Τρίτης 13/12/2022 αντιμετωπίστηκαν πάνω από 400 περιστατικά, διαφορετικής βαρύτητας, καθώς και αρκετά από αυτά που δεν ήταν επείγοντα προσήλθαν στο νοσοκομείο και αντιμετωπίστηκαν. Η στελέχωση του νοσοκομείου μας κρίνεται επαρκής και καλύπτονται πλήρως όλα τα κρίσιμα πόστα στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών.
Σίγουρα όταν υπάρχει τόσο μεγάλος όγκος περιστατικών παρουσιάζονται προβλήματα λόγω του μεγάλου αριθμού εργαστηριακών και απεικονιστικών εξετάσεων που πρέπει να διενεργηθούν, ιατρικών εκτιμήσεων από διαφορετικές ειδικότητες σε πολλά περιστατικά, μεταφορές ασθενών από τα ΤΕΠ στο πολυώροφο και άλλες χρονοβόρες διαδικασίες. Επισημαίνουμε όμως ότι η προτεραιοποίηση των περιστατικών προκύπτει με επιστημονικό τρόπο από τα στοιχεία που εκτιμούν οι ιατροί και όχι από τις υποδείξεις των συνοδών».
Τα βλέπουν όλα ρόδινα
Στην ανακοίνωση της διοίκησης του νοσοκομείου, αναφέρονται ακόμα τα εξής: «Προφανώς, δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστες δημοσιογραφικές αναφορές περί σκηνικού ντροπής και διάλυσης, απίστευτης ταλαιπωρίας, χωρίς ίχνος σεβασμού, μαρτύριο διαρκείας και προσβολή ανθρώπινης αξιοπρέπειας καθώς αφενός δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αφετέρου δε, υπονομεύουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Από τις πρώτες ενέργειες της παρούσας διοίκησης ήταν η αναδιαμόρφωση των χώρων του ΤΕΠ και η συνεχής παρακολούθηση των ασθενών κατά την αναμονή τους. Αποτέλεσμα των αλλαγών που υλοποιήθηκαν, η απουσία εδώ και 3 χρόνια των ράντζων στους διαδρόμους των Επειγόντων. Οι πολίτες της Πάτρας αλλά και των γειτονικών περιοχών εμπιστεύονται τον «Αγιο Ανδρέα» γεγονός που δεν θα αλλάξει από μεμονωμένα περιστατικά και κακόβουλα σχόλια και θα συνεχιστούν οι προσπάθειες προκειμένου να μειώνονται οι χρόνοι αναμονής των ασθενών καθώς και να αναβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες Υγείας».
Γ. Καρβέλης: Εσπευσμένα στο νοσοκομείο για την καταγγελία στην «Π»
Τα ΤΕΠ του ΓΝ «Αγιος Ανδρέας» επισκέφθηκε χθες ο διοικητής της 6ης ΥΠΕ Γιάννης Καρβέλης, στο πλαίσιο περιοδείας του, στις υγειονομικές μονάδες της περιοχής και ζήτησε να ενημερωθεί επαρκώς για το περιστατικό που καταγγέλθηκε, μέσω της «Π», για πολύωρη καθυστέρηση νοσηλείας ασθενούς, ενώ ακολούθησε σύσκεψη στο γραφείο των συνεδριάσεων με τα μέλη της διοίκησης του νοσοκομείου Η. Θεοδωρόπουλο και Π. Δημόπουλο και τις διευθύνσεις των ΤΕΠ, Ιατρικού και Νοσηλευτικής υπηρεσίας. Τον κ. Καρβέλη συνόδευε ο υποδιοικητής της 6ης ΥΠΕ Παναγιώτης Μάλλιος.
Ο διοικητής της 6ης ΥΠΕ δήλωσε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ότι από τις εξηγήσεις που του δόθηκαν ο ασθενής ήταν υπό διαρκή ιατρική παρακολούθηση, αναμένοντας τις βιοχημικές και απεικονιστικές εξετάσεις και τη χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής. Σημείωσε ότι ο ίδιος δεν μπορεί να υπεισέλθει στον τρόπο με τον οποίο γίνεται ο χειρισμός ιατρικών περιστατικών, ωστόσο ζήτησε να τηρούνται κατά γράμμα τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα. «Εγώ θα δεχθώ αυτό που λέει το νοσοκομείο» είπε ο κ. Καρβέλης, προσθέτοντας παράλληλα ότι έδωσε και κατευθύνσεις στη διοίκηση. Ωστόσο δεν αποδέχεται κρίσεις για αποτελεσματική λειτουργία της μονάδας, που όπως είπε προσφέρει τα μέγιστα.
Το σχόλιο του συντάκτη
1ον Από την παρουσίαση των γεγονότων εκ μέρους της διοίκησης, επιβεβαιώνεται 100% το ρεπορτάζ της «Π». Οπότε, οι δικαιολογίες περί «αβάσιμου δημοσιεύματος» και «παραπλανητικού τίτλου», αυτοαναιρούνται.
2ον Η «Π» δεν αμαυρώνει τον αγώνα των εργαζομένων, αντιθέτως, τον έχει στηρίξει πάρα πολλές φορές και τον έχει επιβραβεύσει. Δεν περιποιεί τιμή για μια διοίκηση νοσοκομείου να βάζει μπροστά τους εργαζόμενους, για να καλύψει τις δικές της ευθύνες και ελλείμματα.
3ον Για τα δημοσιογραφικά σχόλια περί «σκηνικού ντροπής και διάλυσης, απίστευτης ταλαιπωρίας, χωρίς ίχνος σεβασμού, μαρτύριο διαρκείας και προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας», τι θα έλεγε κάποιο μέλος της διοίκησης του νοσοκομείου, αν ο παππούς του, ηλικίας 93 ετών, περίμενε 20 ώρες στην αναμονή των ΤΕΠ; Αν θέλει να το διαπιστώσει η διοίκηση του νοσοκομείου πώς εκλαμβάνουν οι ασθενείς αυτή την αντιμετώπιση, δεν έχει παρά να περάσει μια ημέρα στην εφημερία στην αναμονή για ώρες και να συζητήσει μαζί τους.
4ον Για τα περί υπονόμευσης του ΕΣΥ προτρέπουμε την διοίκηση, αντί να βλέπει «αόρατους εχθρούς», να κάνει κάτι για να βελτιώσει το σύστημα εξυπηρέτησης των ασθενών που φτάνουν στο νοσοκομείο με πρόβλημα υγείας, και τότε θα είμαστε εδώ και για να τους επιβραβεύσουμε.