Το κεντροδεξιό Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα -η μεγαλύτερη ομάδα βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου- ξεκίνησε μια εκστρατεία αυτή την εβδομάδα για να αποδυναμώσει τους κλιματικούς κανόνες, αυξάνοντας την πίεση στις Βρυξέλλες από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εθνικές κυβερνήσεις να βοηθήσουν επειγόντως τον προβληματικό κλάδο κατασκευής αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Ερωτηθείς εάν εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο αλλαγής των κανόνων CO2 των αυτοκινήτων, ο επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα Wopke Hoekstra είπε ότι δεν θα το κάνει.
«Όχι. Η απάντηση είναι όχι», δήλωσε στο Reuters στο περιθώριο εκδήλωσης του κλάδου στις Βρυξέλλες. Ο Hoekstra, όπως και η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, είναι μέλος της πολιτικής ομάδας του ΕΛΚ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών, ACEA, δήλωσε ότι ο κλάδος ενδέχεται να αντιμετωπίσει πρόστιμα ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αποτυχία επίτευξης των στόχων του 2025, οι οποίοι λένε ότι θα εκτρέψουν χρήματα από επενδύσεις.
Ο Hoekstra έχει προηγουμένως υποβαθμίσει αυτές τις ανησυχίες, σημειώνοντας τα πολύ χαμηλότερα πρόστιμα των αυτοκινητοβιομηχανιών για την αποτυχία των στόχων εκπομπών της ΕΕ για το 2020. Η Volkswagen αντιμετώπισε τότε κυρώσεις άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.