Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Υποδέχεται τους «Πέρσες» με την σκηνοθετική υπογραφή του Δημήτρη Καραντζά

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Κρίσιμα ερωτήματα για την λειτουργία της κοινωνίας, το ρόλο της εξουσίας αλλά και για την ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή θεό, μέσα σε έναν συντετριμμένο κόσμο θέτουν οι «Πέρσες», η τραγωδία του Αισχύλου που ανεβάζει το φετινό καλοκαίρι ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς. Η πρεμιέρα της παράστασης θα γίνει στις 15 & 16 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, με τη συμμετοχή μια ομάδας εξαιρετικών ηθοποιών μεταξύ των οποίων η Ρένη Πιτακή, που επιστρέφει στην Επίδαυρο μετά από 20 χρόνια, ο Χρήστος Λούλης και ο Γιώργος Γάλλος.

    «Ο άξονας μέσα από τον οποίο διαβάζω το έργο είναι η πορεία ενός λαού που από την απόλυτη πίστη, περνάει στην αμφισβήτηση και έπειτα στη σύγκρουση, μέχρι που φτάνει σε μια μανιακή, σπασμωδική αντίδραση. Ούτε η τυφλή πίστη λειτουργεί, ούτε και η τυφλή αντίδραση. Σαν να βλέπεις το ανέφικτο του κοινωνικού συμβολαίου» εξηγεί ο σκηνοθέτης της παράστασης και προσθέτει: «Οι Πέρσες είναι μια οποιαδήποτε κοινωνία: Είναι σαν να κάνεις μια ακτινογραφία της πλευράς του ηττημένου και μιας κοινωνίας που δεν ξέρει πώς μπορεί να συνεχίσει μετά από μια πανωλεθρία. Η δε Επίδαυρος λειτουργεί σαν ένα δημόσιο βήμα. Όπως σε μια πλατεία που βρίσκεται πιθανώς πολύ κοντά μας ή και σε κάποια άλλη χώρα, οι άνθρωποι συζητάνε για το πώς θα αντισταθούν και πώς θα κρατηθούν όταν έχουν χάσει πια όλα τα σημεία αναφοράς τους. Στους Πέρσες χάνεται η πίστη στον βασιλιά, έπειτα στην έννοια της μοναρχίας, μετά στον θεό και τελικά στην ίδια τους τη δυνατότητα να αντιδράσουν».

    Το έργο

    GYMALL

    Γραμμένη το 472 π.Χ., η τραγωδία του Αισχύλου αποτελεί ίσως την παλαιότερη καταγραφή γεγονότων της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο. Στα Σούσα, την περσική πρωτεύουσα, οι πολίτες που έχουν μείνει πίσω και η βασίλισσά τους, Άτοσσα που βασανίζεται από κακούς οιωνούς, αναμένουν νέα από την πολεμική επιχείρηση του Ξέρξη στην Ελλάδα. Ένας αγγελιαφόρος αναγγέλλει τη φριχτή έκβαση της μάχης της Σαλαμίνας: ο περσικός στρατός και οι επίλεκτοι αρχηγοί του έχουν συντριβεί. Η Άτοσσα και ο Χορός καλούν το φάντασμα του Δαρείου για να τους καθοδηγήσει. Ο ένδοξος βασιλιάς καταδικάζει την ύβρη του Ξέρξη, που θέλησε να δαμάσει φύση και θεία βούληση και προβλέπει περισσότερες ακόμη καταστροφές. Με την άφιξη του Ξέρξη, κορυφώνεται η συντριβή. Η ζυγαριά γέρνει πλέον αποφασιστικά προς τον τρόμο του τέλους.
    Το έργο διατρέχουν ατέλειωτοι κατάλογοι ονομάτων: εκείνοι που πρώτα φώτιζαν το δρόμο για την ελπίδα, τη νίκη και την ομοψυχία, τώρα πέφτουν ένας-ένας, χάνονται στα σκοτάδια ενός τόπου ρημαγμένου, ενός λαού στο όριο της φρίκης, της λογικής και της υπακοής.

    Οι Πέρσες ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες, γίνονται, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Καραντζά, κοινός τόπος για μια συνομιλία που φωτίζει εμμέσως τα πολλαπλά παγκόσμια αδιέξοδα του σήμερα. Το θέατρο είναι ο δημόσιος χώρος, η Εκκλησία του Δήμου, η Πόλη. Ο Χορός των Περσών, η «κοινωνία», ξεκινάει με την πίστη και την υπακοή, καταλήγοντας, μετά τον αφανισμό, ένα άναρχο πλήθος χωρίς οδηγό και σημείο αναφοράς.

    Στην παράσταση παίζουν επίσης οι ηθοποιοί Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος και Γιώργος Πούλιος ενώ συμμετέχουν 40 εθελοντές.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Pricefox: Πόσο θα κοστίσει φέτος το πασχαλινό τραπέζι

    Πρωταγωνιστές του πασχαλινού τραπεζιού είναι, φυσικά, το αρνί και...

    Το Αίγιο γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Ευχής, την Μ. Δευτέρα 29 Απριλίου 2024

    Η 29η Απριλίου, η Παγκόσμια Ημέρα Ευχής, είναι ημερομηνία...

    ΠΑΤΡΑ: Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Παρασκευή 26 και το Σάββατο 27-4-2024

    ΚΗΔΕΙΑ Τον πολυαγαπημένο μας ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΑΝΔΡ. ΠΟΛΑΤΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟ Ν.Α.Τ. – ΕΤΩΝ 63 Κηδεύουμε...

    Παναθηναϊκός AKTOR-Euroleague: «Πάτησε» τη Μακάμπι με ηγέτη Σλούκα και έκανε το 1-1

    Ο «πράσινος» εγωισμός και το επιθετικό πείσμα του Κώστα...