Εντείνονται διαρκώς οι προκλήσεις για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα απογοητεύει και το κόστος παραγωγής αυξάνεται εν όψει και των αυστηρότερων κανονισμών για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Την ανησυχία αυτή εξέφρασε η επικεφαλής του λόμπι των αυτοκινητοβιομηχάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ εξακολουθούν να «χάνουν περισσότερα από 2 εκατ. οχήματα στην αγορά και στα εργοστάσια» σε σύγκριση με τα προ της πανδημίας επίπεδα, δήλωσε την Τετάρτη η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ομάδας «πίεσης», σε συνέντευξή της στο Bloomberg. «Αυτό δημιουργεί μεγάλη ένταση – αυτό που αποκαλούμε τέλεια καταιγίδα».
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ή ACEA, με έδρα τις Βρυξέλλες, ζήτησε την περασμένη εβδομάδα «επείγουσα δράση» εν όψει των αυστηρότερων στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ το 2025, οι οποίοι θα μπορούσαν ενδεχομένως να κοστίσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για ορισμένες από αυτές, την ώρα που οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνουν τις πωλήσεις τους στην περιοχή.
Παρότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ παραμένουν προσηλωμένες στην πράσινη μετάβαση, οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να είναι πιο «ευέλικτες» και να βρουν τρόπους για να υποστηρίξουν καλύτερα τη βιομηχανία, υποστήριξε η de Vries.
Οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη είναι κατώτερες των προσδοκιών μετά τη μείωση των κινήτρων για αγορές σε χώρες όπως η Γερμανία. Η πτώση της παραγωγής αυτοκινήτων στην Ιταλία έχει επίσης προκαλέσει προβληματισμός με την κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι να ζητεί επανεξέταση των κανόνων της ΕΕ.