flamis.gr

Αύξηση τιμών 2,2% σε βασικά είδη σούπερ μάρκετ στο τετράμηνο

Ανοδο των τιμών κατά 2,2% στο πρώτο τετράμηνο του 2021 στα βασικά είδη σούπερ μάρκετ δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, επιβεβαιώνοντας τις ανησυχίες για πληθωριστικές πιέσεις, ανησυχίες που απειλούν την επιστροφή της οικονομίας σε τροχιά ανάκαμψης. Μάλιστα, οι αυξήσεις τιμών είναι μεγαλύτερες στην κατηγορία των τροφίμων, κατά 3,6% το πρώτο τετράμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2020, κάτι που αναμένεται να έχει συνέπειες, ειδικά εάν συνεχισθεί και, το κυριότερο, εάν ενταθεί, στο εισόδημα κυρίως των ασθενέστερων οικονομικά νοικοκυριών.

Βάσει των στοιχείων της IRI, αυξήσεις καταγράφονται και στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (1,1% ανά μονάδα προϊόντος), ενώ στα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.ο.κ.) παρατηρείται οριακή μείωση τιμών κατά 0,3%. Πρόκειται άλλωστε για είδη στα οποία καταγράφεται και σημαντική μείωση πωλήσεων, όπως και στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς, σε αντίθεση με την κατηγορία των τροφίμων, η οποία διατηρείται σε ανοδική τροχιά και φέτος.

Ενδιαφέρον έχει ότι τα σούπερ μάρκετ, μετά την πολύ μεγάλη αύξηση που κατέγραψαν το 2020, την πρώτη χρονιά της ζωής μας με τον κορωνοϊό, διατήρησαν το θετικό πρόσημο στον τζίρο τους και κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021. Βεβαίως, το διάστημα αυτό παρέμενε κλειστή η εστίαση, ενώ το υπόλοιπο λιανεμπόριο επαναλειτούργησε στις αρχές Απριλίου. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των περισσότερων αναλυτών της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της IRI, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ θα υποχωρήσει φέτος, καθώς μέρος των δαπανών θα κατευθυνθεί στην εστίαση, στο υπόλοιπο λιανεμπόριο και σε άλλες δραστηριότητες που έχουν επανεκκινήσει.

Comments are closed.