Στην πορεία των ερευνών για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ο ΑΝΤ1 φέρνει στο φως αποκλειστικές πληροφορίες, για το περιεχόμενο των δυο πορισμάτων, την έκθεση του Μετσόβιου Πολυτεχνείου που θα παραλάβει η Εισαγγελία της Λάρισας και τα συμπεράσματα των δυο ξένων πραγματογνωμόνων που θα δοθούν στην κυβέρνηση.
Ο Φεβρουάριος δύο χρόνια μετά το δυστύχημα, είναι ο μήνας στον οποίο έχουν συμπέσει πολλές προθεσμίες για τον αρμόδιο ανακριτή της Λάρισας. Η έκθεση του καθηγητή Δημήτρη Καρώνη από την Σχολή Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ είναι έτοιμη από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς και σύμφωνα με αυτήν, τα έλαια σιλικόνης που είχαν οι μετασχηματιστές των δύο μηχανών έπαιξαν μόνο δευτερογενώς ρόλο στην ανάπτυξη της φωτιάς, δηλαδή υπήρχε ένας άλλος λόγος για την εκδήλωση του “πύρινου μανιταριού”. Όσον αφορά το ερώτημα ποιος ήταν αυτός ο λόγος, σε αυτό εκκρεμούν απαντήσεις που θα τις μάθουμε σύντομα.
Πιο σημαντικό είναι το πόρισμα δύο υπαλλήλων των ευρωπαϊκών θεσμών, ενός Ιταλού και ενός Βέλγου. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν πάρει πάνω από 70 συνεντεύξεις από όλους τους εμπλεκόμενους, έχουν μεγάλη εμπειρία στη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων, και στις προτάσεις τους, σύμφωνα με πληροφορίες θα εξετάσουν όλα τα ενδεχόμενα, ακόμα και το να σταματήσει το επιβατικό έργο των σιδηροδρόμων.
Το ενδεχόμενο αυτό είχε θίξει προς την κυβέρνηση ο Γιάννος Γραματίδης που παραιτήθηκε από πρόεδρος του ΟΣΕ στο τέλος του 2024 και που ζήτησε να σταματήσει το επιβατικό έργο του ΟΣΕ για ένα διάστημα με εξαίρεση τον προαστιακό.
Κάτι τέτοιο η κυβέρνηση δεν το συζητά, διότι:
- θεωρεί ότι ο ΟΣΕ έχει γίνει πιο ασφαλής μετά το ατύχημα
- εκτιμά ότι μια τέτοια ενέργεια θα σημάνει μεγαλύτερες αποζημιώσεις προς τους Ιταλούς, που έχουν καταρτίσει μαζί μας την σύμβαση της διαχείρισης και
- θέλει να αποφύγει οι εργαζόμενοι να μείνουν χωρίς απασχόληση.
Πάντως σε δύο μήνες, που θα αρχίσουν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από την κακοκαιρία Daniel για τον σιδηρόδρομο, με τα τρένα να τελούν παράλληλα εν λειτουργία, τα πράγματα θα δυσκολέψουν. Εκεί η κίνηση γίνεται σε μονή γραμμή. Στις γιορτές π.χ., κινήθηκαν με τον σιδηρόδρομο περίπου 60000 άνθρωποι.