Μπορεί η ανασκευή των εξεδρών της Μαρίνας να έχει καθυστερήσει σημαντικά, όμως, το κονδύλι των 700 χιλιάδων ευρώ (συν τα 100 χιλιάδες του δήμου), δεν έχει χαθεί.
Αυτό υποστηρίζουν στη δημοτική αρχή και συγκεκριμένα ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Παναγιώτης Μελάς, σπεύδοντας να εξηγήσει μέσω του «Ν», τι πραγματικά έχει συμβεί.
«Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το κονδύλι χάθηκε, ούτε όμως ότι τα χρήματα αυτά υπάρχουν στο δημοτικό ταμείο. Εκείνο που ισχύει είναι ότι υπάρχει η υποσχετική των χρημάτων αυτών που θα μας δοθούν μέσα στο επόμενο διάστημα.
Εμείς αυτό που κάναμε για να μην χαθεί το έργο – εφόσον όπως ξέρετε υπάρχει ανάδοχος από το περασμένο καλοκαίρι – ήταν να βάλουμε από το δικό μας ταμείο ένα ποσό της τάξεως των 310 χιλιάδων ευρώ ώστε να δοθεί στην εταιρεία που έχει βγει μέσα από τον διαγωνισμό για να παραγγείλει τις προμήθειες των υλικών και να ξεκινήσει τις εργασίες».
Η εγγυητική του ανάδοχου
Όπως εξηγεί ο κ. Μελάς τα χρήματα αυτά δεν έχουν δοθεί έτσι από τον δήμο, αφού η τεχνική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο (προέρχεται από την Αθήνα και ειδικεύεται στα έργα των Μαρίνων και των λιμενικών υποδομών), έχει ήδη καταθέσει εγγυητική ύψους 360.000 ευρώ.
Τα 310 χιλιάδες ευρώ μαζί τα υπόλοιπα που συνθέτουν τον προϋπολογισμού του έργου (κοντά στα 800.000 ευρώ συνολικά) θα δοθούν από την κυβέρνηση κατά τη διάρκεια των εργασιών που πρόκειται να γίνουν.
Οι εργασίες αυτές, όπως εξηγεί ο κ. Μελάς, στον «Ν» δεν θα γίνουν στην Μαρίνα, αλλά στο εργοστάσιο της εταιρείας η οποία και θα φέρει έτοιμες τις κατασκευές που θα αντικαταστήσουν τις τρεις διαλυμένες εξέδρες.
Οι άλλες δύο εξέδρες
Το κονδύλι των 800. 000 ευρώ προορίζεται άλλωστε για τις τρεις πλωτές εξέδρες της Μαρίνας και όχι για όλες, ούτε καν για τις ζημιές που έχουν προκληθεί από την τότε κακοκαιρία στον κυματοθραύστη.
Όπως αποκαλύπτει ο κ. Μελάς στον «Ν» η δημοτική αρχή ετοιμάζει και ένα ακόμα έργο για την επισκευή των άλλων δύο ξύλινων εξεδρών, με χρήματα από το ταμείο του Δήμου, χωρίς διαγωνισμό, με αυτεπιστασία. Κάτι όμως που θα προχωρήσει αφού πρώτα ολοκληρωθεί το έργο για την ανασκευή των τριών πλωτών εξεδρών.
Το μεγάλο πρόβλημα, η άδεια
Όμως το μεγάλο πρόβλημα για την Μαρίνα της Πάτρας είναι ένα και μοναδικό, σύμφωνα με τον κ. Μελά. «Η έλλειψη αδειοδότησης. Χωρίς αυτή δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε κανένα χρηματικό κονδύλι για τη Μαρίνα.
Αυτή είναι η αλήθεια. Να γνωρίζετε ότι η Μαρίνα δεν έχει καν άδεια, υπάρχει μόνο ένα χαρτί που χαρακτηρίζει ένα μέρος αυτής ως αλιευτικό καταφύγιο και αυτό είναι όλο.
Εμείς έχουμε καταθέσει εδώ και αρκετό καιρό έναν πλήρη και ολοκληρωμένο φάκελο για την αδειοδότηση της Μαρίνας και τον χαρακτηρισμό της ως τουριστική, όμως φαίνεται οι fast truck διαδικασίες τις… φυλάει το υπουργείο για αλλού («φωτογραφίζει» τον ΟΛΠΑ και τη Mega Yacht) και όχι για τον Δήμο. Οπότε δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να περιμένουμε».
Καθυστέρησε η αξιοποίηση
Συμπερασματικά, η αξιοποίηση του κονδυλίου που έχει δοθεί στην Πάτρα ειδικά για την Μαρίνα, πράγματι δεν έχει προχωρήσει (πάμε για τετραετία πλέον από το 2021), έγιναν τρεις διαγωνισμοί άλλωστε που δεν είχαν ανάδοχο, όμως το κονδύλι δεν έχει χαθεί.
Άρα ούτε και το έργο. Μένει να δούμε αν τελικά παραδοθεί μέχρι τον ερχόμενο Δεκέμβριο, σύμφωνα το χρονοδιάγραμμα της νέας παράτασης που δόθηκε στον ανάδοχο στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο που έγινε.