ΔΥΣΟΙΩΝΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ: Ο πόλεμος στην Ουκρανία ανατρέπει σχεδιασμούς και θέτει υπό αμφισβήτηση την χρηματοδότηση του έργου για την έλευση του τρένου στην Πάτρα

    Ημερομηνία:

    Εναλλακτικά σχέδια καταστρώνουν σε ΕΡΓΟΣΕ και Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε περίπτωση που η πρόταση χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση της νέας διπλής ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – Πάτρα, έχει την ίδια «τύχη» με πέρυσι το καλοκαίρι, όταν απορρίφθηκε από τον μηχανισμό Connecting Europe Facilities ΙΙ (CEF II).

    Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, μετά την ψυχρολουσία, επανακατέθεσε την Τετάρτη την πρόταση, που προβλέπει υπογειοποίηση από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι το νέο Λιμάνι – ύψους 476,5 εκατ. ευρώ – και πλέον θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το καλοκαίρι για την απόφαση της Κομισιόν.

    Το νέο αίτημα αφορά 3 από τα 6 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4 δισ. €, μαζί τα έργα Θεσσαλονίκη – Τοξότες Ξάνθης και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
    Παρατηρητές των εξελίξεων σε επίπεδο ΕΕ, ωστόσο, εμφανίζονται συγκρατημένοι για το τελικό αποτέλεσμα, καθώς αυτή την περίοδο η Ευρώπη κατευθύνει κονδύλια σε υποδομές που εξυπηρετούν ανάγκες που προκύπτουν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και προς την Ανατολική Ευρώπη, ιδιαίτερα στην Πολωνία.

    Για τον λόγο αυτό, η ΕΡΓΟΣΕ πραγματοποιεί παράλληλα επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία φέρεται να έχει επιδείξει ενδιαφέρον για την πιθανή χρηματοδότηση των έργων της Ελλάδας.

    Πηγές της ΕΡΓΟΣΕ διαβεβαιώνουν ότι οι διαγωνισμοί δεν τίθενται σε διακινδύνευση από τις εξελίξεις, σε επίπεδο ΕΕ, καθώς έχουν την «ομπρέλα» του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και στόχος της είναι να έχει παραλάβει προσφορές από τους υποψήφιους αναδόχους και για τους 6 διαγωνισμούς, μέχρι το καλοκαίρι, ωστόσο η ολοκλήρωση του διαγωνισμού φαίνεται τώρα ότι μετατίθεται για το 2024, όπου θα ξεκαθαρίσει το τοπίο της χρηματοδότησης.

    ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ

    Την ίδια στιγμή, για το σιδηροδρομικό έργο της Πάτρας και για άλλα 5 μεγάλα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, βρίσκεται σε εξέλιξη ο ανταγωνιστικός διάλογος, μεταξύ των εργοληπτικών σχημάτων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΒΑΞ-ALSTOM, μέσα από τον οποίο καθορίζονται οι βασικές τεχνικές, χρηματοοικονομικές και νομικές παράμετροι και τις οριστικές μελέτες να ολοκληρώνονται, από τον ανάδοχο του κάθε έργου, μετά τη διαγωνιστική διαδικασία.

    ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Γεωργιάδης: Ο Πολάκης, η Λινού και η έκκληση στους γιατρούς για την συνταγογράφηση

    Στην ανταπόκριση των ιδιωτών γιατρών στα νοσοκομεία της περιφέρειας...

    Πάτρα: Σειρά εργασιών σε πλατείες, δρόμους και κοινόχρηστους χώρους

    Το Τμήμα Ηλεκτροφωτισμού Οδών, Κοινοχρήστων Χώρων, Κτιρίων, Συντήρησης Κλιματισμού...

    Συγχαρητήριο μήνυμα Ανδρέα Κατσανιώτη για τις πανελλαδικές εξετάσεις

    «Από την θυροκόλληση στα σχολεία μέχρι σήμερα ο τρόπος...

    Εμμανουήλ Κουτούζης: Ο νέος πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

    Την Τετάρτη, 24 Ιουλίου 2024, ολοκληρώθηκε η πρώτη ψηφοφορία...