Ενα σύγχρονο ηλεκτρονικό εργαλείο, το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» μεταξύ ΕΦΚΑ και όλων των εν αναμονή συνταξιούχων, ενεργοποιεί άμεσα το υπουργείο Εργασίας. Ηδη, οι εκκρεμότητες όσον αφορά την έκδοση των συντάξεων περιορίζονται δραστικά –οι ληξιπρόθεσμες αιτήσεις συνταξιοδότησης έπεσαν κάτω από τις 60.000 τον Ιούνιο–, με τον στόχο για μηδενισμό εντός του καλοκαιριού να φαντάζει πλέον εφικτός και πλέον και η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας εμφανίζεται διατεθειμένη να βελτιώσει την επικοινωνία των πολιτών με τον ασφαλιστικό φορέα, μειώνοντας παράλληλα την ταλαιπωρία.
Η αρχή γίνεται με τους εν αναμονή συνταξιούχους, που πλέον, μέσω του «Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας» θα έχουν δυνατότητα άμεσα, με τη βοήθεια εκπαιδευμένων υπαλλήλων, να βλέπουν και να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για την πορεία των αιτήσεων συνταξιοδότησης, να «τσατάρουν» με τους αρμόδιους εισηγητές και να ενημερώνονται για το αν λείπουν έγγραφα ή αν απαιτείται η προσκόμιση επιπλέον πιστοποιητικών. Με τον τρόπο αυτό, άλλωστε, θα περιοριστούν και οι χιλιάδες κλήσεις που γίνονται καθημερινά στο 1555 ή στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, καθώς πλέον, ο πολίτης θα μπορεί, μέσω μιας σχετικά εύκολης διαδικασίας, να λάβει την απάντηση «σε τι στάδιο βρίσκεται η σύνταξή του». Να σημειωθεί ότι η αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου, που ίσχυε μέχρι πρότινος, δημιουργούσε τεράστια προβλήματα τόσο στις υπηρεσίες όσο και στους πολίτες, καθώς υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις με επιστολές που χάθηκαν, έγγραφα που ταχυδρομήθηκαν σε λάθος διευθύνσεις ή σε υπηρεσίες οι οποίες στο μεταξύ άλλαξαν διεύθυνση, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται καθυστερήσεις μηνών.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», η νέα ψηφιακή υπηρεσία του ΕΦΚΑ θα παρέχει τη δυνατότητα λειτουργίας chat room μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου. Θα υπάρχει έτσι δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας για υποβολή ερωτημάτων εκατέρωθεν και αιτημάτων για προσκόμιση επιπλέον εγγράφων ή δικαιολογητικών. Παράλληλα, θα υπάρχει η δυνατότητα σε πραγματικό χρόνο ο ασφαλισμένος να βλέπει την πορεία συνταξιοδότησής του. Στην πράξη, μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο εισηγητής θα καλεί τον ασφαλισμένο στο τηλέφωνο. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται η αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου.
Βάσει του σχεδιασμού, η αμφίδρομη αυτή επικοινωνία μεταξύ ΕΦΚΑ και πολιτών θα μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές με τον ασφαλιστικό φορέα. Εντός του επόμενου διαστήματος, εκτιμάται ότι θα μπορούν να έχουν ηλεκτρονικές συνομιλίες και συναλλαγές ακόμη και λογιστές για υποθέσεις που αφορούν πελάτες τους ή για ασφαλιστικά θέματα των ελευθέρων επαγγελματιών (ασφαλιστικές ενημερότητες, απογραφές κ.λπ.).