Ελεύθεροι επαγγελματίες: Τι είναι το Ψηφιακό Πελατολόγιο που θα υποχρεούνται να τηρούν και ποιους αφορά

    Ημερομηνία:

    Θέμα χρόνου είναι να γίνει πραγματικότητα το μέτρο του Ψηφιακού Πελατολογίου το οποίο έχει εξαγγείλει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και αναμένεται να αλλάξει τον τρόπο που δουλεύουν ολόκληροι κλάδοι ελευθέρων επαγγελματιών, επιτηδευματιών και επιχειρήσεων.

    Μάλιστα, το Ψηφιακό Πελατολόγιο, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ, είναι προγραμματισμένο για να «τρέξει» από τον προσεχή Σεπτέμβριο, και αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών, όπως:

    • Επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών σε οχήματα: συνεργεία, ηλεκτρολογεία, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, πώληση ανταλλακτικών, χώροι στάθμευσης, πλυντήρια, ενοικίαση οχημάτων, πώληση καινούργιων/μεταχειρισμένων οχημάτων.
    • Επιχειρήσεις εκδηλώσεων: χώροι δεξιώσεων, catering, διοργάνωση εκδηλώσεων (γάμοι, βαφτίσια), ταξίδια, camping, τουριστικές επιχειρήσεις, ψυχαγωγία, διακόσμηση,
    • Iδιωτικά σχολεία, κλινικές και θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα, γιατρούς, δικηγόρους κ.λπ.

    Όπως έχουν εξηγήσει τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών και της φορολογικής Αρχής, σκοπός του ψηφιακού πελατολογίου είναι η ενίσχυση των ελέγχων μέσα από την συγκριτική ανάλυση πελατών με δηλωθέντα εισοδήματα και εκδιδόμενες αποδείξεις, και κατ’ επέκταση η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, στο πλαίσιο της συνολικής «στρατηγικής» κατά του φαινομένου στους κλάδους των επαγγελματιών.

    Ως εκ τούτου, το ψηφιακό πελατολόγιο θα λειτουργεί ως λογιστικό πρόγραμμα, ανοιχτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επιχείρησης.

    Έτσι, θα συγκρίνει τον αριθμό πελατών με τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που εκδίδονται και καταχωρούνται στο MyData, και όταν θα γίνεται δήλωση ασυνήθιστα μικρού αριθμού πελατών από μια επιχείρηση θα οδηγεί σε έλεγχο.

    Για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών θα γίνεται και ειδική διασύνδεση, όπως για παράδειγμα για τα συνεργεία, όπου θα γίνεται διασταύρωση στοιχείων με το υπουργείο Μεταφορών, ενώ θα τηρείται ειδικό μητρώο που θα συμπεριλαμβάνει το σύνολο των επιχειρήσεων σε όλη την επικράτεια και τα χαρακτηριστικά τους.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Μετά τις νέες ταυτότητες, σειρά έχουν τα διπλώματα – Κάθε 10 χρόνια υποχρεωτική ανανέωση για όλους

    Η ευρωπαϊκή επιτροπή εισάγει έναν καινούργιο κανονισμό που θα αναγκάσει...

    Κακό σεξ: Πέντε τρόποι να το βελτιώσετε χωρίς να πληγώσετε το ταίρι σας

    Σε μια σχέση που μετρά μερικό χρόνο ζωής και...

    Πάτρα – Ανάπλαση Ανω Πόλης: Ξεκινά η ανακατασκευή πεζοδρομίων στη Γερμανού

    Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε συνάντηση του αντιδημάρχου Εργων Παναγιώτη Μελά με...

    Τι σκέφτεται ένας άνθρωπος λίγα δευτερόλεπτα πριν πεθάνει;

    Τι σκέφτονται άραγε οι άνθρωποι, λίγο πριν φύγουν από...