Επιδημία… γάμων στην αυτοκινητοβιομηχανία

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Οπροαναγγελθείς πριν από μερικές ημέρες «γάμος» Honda-Nissan – Mitsubishi δεν θα είναι, όπως φαίνεται, ο τελευταίος στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία καθώς η κατά μόνας διαβίωση στον κλάδο δείχνει πλέον όλο και πιο δύσκολη.

    Oικονομίες κλίμακος

    Η επιβίωση χωρίς οικονομίες κλίμακος όταν όλοι οι υπόλοιποι ανταγωνιστές τις έχουν είναι περίπου αδύνατη, καθώς ο τομέας μεταβαίνει σε μια νέα τεχνολογία. Εχοντας ήδη κοστίσει δισεκατομμύρια για έρευνα και ανάπτυξη, η αλλαγή από τα βενζινοκίνητα προς τα ηλεκτρικά οχήματα και την τεχνολογία της αυτοματοποιημένης οδήγησης θα απαιτήσει ακόμη δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, δισεκατομμύρια δολάρια, υπογραμμίζουν οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες.

    Σήμερα οι κινεζικές εταιρείες όχι μόνο καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο εκεί, αλλά και επεκτείνονται με γοργούς ρυθμός προς το εξωτερικό. Η BYD, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, ανακοίνωσε πρόσφατα ετήσιες πωλήσεις μεγαλύτερες των 4 εκατομμυρίων οχημάτων πέρυσι, αυξημένες κατά 40% σε σχέση με το 2023. Σε αντίθεση με τους μεγάλους ανταγωνιστές της από τη Δύση, πάνω από το ένα τρίτο των πωλήσεων της BYD είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η επέκταση αυτής και άλλων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών προκαλεί ήδη κραδασμούς στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ σταδιακά προβλέπεται να κάνει το ίδιο και στη Βόρεια Αμερική.

    Η πίεση που τροφοδοτούν όλοι οι παραπάνω παράγοντες οδηγεί κορυφαία στελέχη και εμπειρογνώμονες του κλάδου στην εκτίμηση ότι σε λίγα χρόνια από σήμερα, το πολύ 5 έως 10, ο αριθμός των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της υφηλίου θα έχει μειωθεί αισθητά. «Δεν υπάρχει χώρος για τόσο πολλούς παίκτες. Από 20 θα έχουν μειωθεί το πολύ σε 8, δύο από την Ιαπωνία, δύο από την Ευρώπη, δύο από τις ΗΠΑ και ίσως από δύο από την Κίνα», προβλέπει ένας εκ των παραπάνω.

    Συμμαχίες

    Αλλοι εμπειρογνώμονες τονίζουν πάντως ότι η πορεία συγκεντροποίησης του κλάδου δεν θα είναι τόσο εύκολη όσο φαίνεται. Επισημαίνουν ότι αρκετές από τις μεγα-συγχωνεύσεις που πραγματοποιήθηκαν στο παρελθόν, όπως για παράδειγμα αυτή της Daimler-Benz με την Chrysler ή της Renault με τη Νissan, δεν ευδοκίμησαν. Επίσης κάποιοι μεγάλοι παίκτες, όπως η Volkswagen ή η Ford, έχουν ιδιοκτησιακή δομή που καθιστά τη συγχώνευσή τους με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες δύσκολη αν όχι αδύνατη. Υπάρχουν επίσης πολιτικοί λόγοι που εμποδίζουν την πραγματοποίηση ορισμένων συγχωνεύσεων.

    Κάποιες χώρες δύσκολα θα επιτρέψουν τη συγχώνευση των εθνικών αυτοκινητοβιομηχανιών τους με μια εταιρεία άλλης χώρας. Κάποιοι εκτιμούν έτσι ότι αντί συγχωνεύσεων κάποιες από τις μελλούμενες συνενώσεις εταιρειών ίσως να λάβουν τη μορφή νέων συμμαχιών. Σε αυτή την πορεία ένα είναι σίγουρο, ότι κάποιες από τις παραδοσιακές ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη θα συρρικνωθούν καθώς το ισχυρό τους πλεονέκτημα -τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα- θα εξανεμίζεται.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Κάτια Δανδουλάκη: «Δεν θα ήθελα να είχα συναντήσει τον Μάριο Πλωρίτη 20 χρόνια νωρίτερα»

    Για την καλλιτεχνική πορεία της και τις επιλογές που...

    Μαγιορκίνης για τον μεταπνευμονοϊό από την Κίνα: Τον ξέρουμε από το 2001, η γρίπη είναι πιο σοβαρή

    Απόλυτα καθησυχαστικός για τον μεταπνευμονοϊό και την έκρηξη κρουσμάτων στην Κίνα, μετά...

    Φιλιπππίδης στο Εφετείο: Ένα χρόνο ήμουν στη φυλακή για μια κυρία που είπε ψέματα και μετά αθωώθηκα

    «Βροχή» ερωτήσεων από την υπεράσπιση του Πέτρου Φιλιππίδη δέχεται σήμερα στο Μικτό...
    Best Shop