Ερχεται μείωση στα διόδια της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου; Τι σχεδιάζει η κυβέρνηση

    Ημερομηνία:

    H αύξηση του κοµίστρου των ∆ιοδίων της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, έχει επαναφέρει τις συζητήσεις για µείωση του κόστους των διελεύσεων, τόσο Ι.Χ αυτοκινήτων και δίκυκλων, όσο και βαρειών οχηµάτων. Η αναζήτηση µιας κάποιας φόρµουλας, που θα µπορούσε να ρίξεις τις τιµές στο οδικό πέρασµα του θαλάσσιου «στενού», έχει πολλές αφετηρίες, όπως από τοπικούς φορείς σε Αχαΐα και Αιτωλοακαρνανία, για πιο συχνή και πιο φθηνή «συνένωση» των Αγορών Μεσολογγίου, Ναυπάκτου, Αγρινίου κλπ µε αυτή της Πάτρας. Όµως, τελευταία, το θέµα φαίνεται να απασχολεί και την Κυβέρνηση, σε αντίθεση µε η Παραχωρησιούχο Εταιρεία «Γέφυρα ΑΕ», που δεν µπαίνει – δηµόσια τουλάχιστον σε µια τέτοια συζήτηση, αφού η Γαλλική «VINCI» µένει προσηλωµένη στην Σύµβαση, που έχει υπογράψει µε το Ελληνικό ∆ηµόσιο,από τον Αύγουστο του 2004, για 42 χρόνια, µέχρι δηλαδή και τις αρχές της επόµενης δεκαετίας.

    Η πρόταση

    Σύµφωνα µε αποκλειστικές πληροφορίες του «Ν», αυτή την περίοδο, έχει αναπτυχθεί µια συζήτηση, σε επίπεδο Υπουργείου Εθνικής Οικονοµίας και Οικονοµικών, για το πώς το ύψος των ∆ιοδίων της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου θα µπορούσε να µειωθεί, χωρίς να επηρεαστεί η Σύµβαση Παραχώρησης στην «Γέφυρα ΑΕ».

    Η επικρατέστερη πρόταση, η οποία έχει πέσει στο τραπέζι, είναι η κατ’ εξαίρεση µείωση του ΦΠΑ στο κόµιστρο διέλευσης, από το 24% στο κατώτατο όριο του 13%.

    Το δίληµµα

    Πηγές του Υπουργείου Οικονοµικών έλεγαν στον «Ν» ότι ο Υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης, επεξεργάζεται σε πρώιµο στάδιο ένα τέτοιο µέτρο, τόσο πολιτικά όσο και δηµοσιονοµικά, αφού µια τέτοια νοµοθετική του πράξη θα επέφερε µεν ικανοποίηση σε οδηγούς και επιχειρήσεις, από την άλλη όµως θα µείωνε τα έσοδα της «Γέφυρας ΑΕ», ανακόλουθα µε ό,τι προβλέπει ρητά η Σύµβαση Παραχώρησης. Επίσης, µια τέτοια µεµονωµένη µείωση του ΦΠΑ, υπάρχει κίνδυνος να ανοίξει την όρεξη και σε άλλες περιπτώσεις της αγοράς.

    Το κόστος

    Από µια πρώτη ανάλυση του σεναρίου αυτού, η απάντηση που δίδεται – εντελώς άτυπα έως και αυθαίρετα – εκ µέρους ανθρώπων του Υπουργείου Οικονοµικών, είναι πως «η απώλεια των εσόδων από τα ∆ιόδια, µε ΦΠΑ 13%, εκτιµάται ετησίως στα 90 εκατ. ευρώ, τα οποία όµως θα καλυφθούν από τις περισσότερες διελεύσεις, που κατ› εκτίµηση, θα υπάρξουν, λόγω χαµηλότερου κόστους».

    Η ασφάλεια

    Η «Γέφυρα ΑΕ» διακριτικά, παρακολουθεί όλα τα σενάρια, που ακούγονται κατά καιρούς, αλλά σε συνάρτηση µε τα όποια πιθανολογούµενα δεδοµένα, προτάσσει πρώτα και κύρια την ασφάλεια του έργου και της λειτουργίας της Γέφυρας, κάτι που απαιτεί οικονοµική ευρωστία για τις συνεχείς και απαραίτητες συντηρήσεις, µε πανάκριβα κόστη (τελευταία πάνω από 8 εκατ. ευρώ), για ειδικά συνεργεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Τα πακέτα Όµως, η «Γέφυρα ΑΕ», έχει αποδείξει και το κοινωνικό της πρόσωπο, παρέχοντας πλείστα οικονοµικά πακέτα δωρεάν ή κατά πολύ µειωµένων διελεύσεων, από τα ∆ιόδια, για εργαζόµενους σε Αχαΐα ή Αιτωλοακαρνανία, ΑµΕΑ, Κοινωνικές ∆οµές εκατέρωθεν, διελεύσεις σαββατοκύριακου, καλοκαιρινής περιόδου κλπ.

     

    Ερχεται μείωση στα διόδια της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου; Τι σχεδιάζει η κυβέρνηση
    Κυριάκος Πιερρακάκης, υπουργός Οικονομικών

    Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος*

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Δήμος Πατρέων: “Απαιτούμε την άμεση, πλήρης και ασφαλή επαναλειτουργία του νοσοκομείου”

    Ανακοίνωση εξέδωσε η Δημοτική Αρχή της Πάτρας για την...

    Μυρτώ Αλικάκη: Η τεράστια αλλαγή στα μαλλιά της για την επιστροφή της σειράς “Υπέροχα Πλάσματα”

    Ενθουσιασμένη είναι αυτήν την περίοδο η Μυρτώ Αλικάκη, καθώς η επιστροφή...

    Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

    H ιστορική οικία Λαζάρου Κουντουριώτη (1769-1852) στην Ύδρα είναι ένα αρχοντικό που,...