Στην «Πολιτεία» είχαμε επισημάνει σε παλαιότερο δημοσίευμά μας ότι το Υπερταμείο σε συνεργασία με τον ΟΛΠΑ προχωρούν στο σχέδιο για την δημιουργία της μαρίνας mega yacht και την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο βόρειο τμήμα του παλιού λιμένα, παρά τις αντιρρήσεις του Δήμου. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες είναι πλέον ζήτημα ημερών να δημοσιοποιηθεί η προκήρυξη του διαγωνισμού για την μελέτη και κατασκευή της μαρίνας μέγκα γιοτ. Μάλιστα σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ, για την υλοποίηση του έργου, έχουν ήδη εγκριθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης 12,5 εκ. ευρώ για μια από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές παρεμβάσεις στην πόλη της Πάτρας.
Η Patradise Mega Yacht Marina όπως έχει ήδη «βαπτιστεί», θα μπορεί να φιλοξενεί 212 γιότ. Παράλληλα προβλέπεται και η δημιουργία του χώρου συντήρησης και διαχείμασης σκαφών αναψυχής στο νότιο λιμάνι.
«Ο θαλάσσιος τουρισμός στην πόλη μας έρχεται με πολύ γοργά βήματα υλοποίησης πια. Θα πρέπει να είμαστε αρκετά χαρούμενοι σε αυτή την πόλη γιατί πραγματικά εμφανίζονται αναπτυξιακές προοπτικές όχι θεωρητικές» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Αναστασόπουλος.
Και ο Κώστας Πελετίδης απαντά: «Με την παραπάνω παραχώρηση δίδεται σε εταιρείες, μαζί με την χρηματοδότηση 12,4 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την κατασκευή νέας μαρίνας για παρκάρισμα 212 μεγάλων σκαφών αναψυχής στην Κεντρική Λιμενολεκάνη. Επίσης, αποκλείεται η ελεύθερη πρόσβαση των κατοίκων της πόλης στο κεντρικό θαλάσσιο μέτωπο και κόβεται η ενότητα πόλης και θάλασσας. Η μαρίνα μεγάλων σκαφών θα καταλαμβάνει το θαλάσσιο τμήμα από τον προβλήτα της Αγ. Νικολάου μέχρι και Άστιγγος, καθώς και την αντίστοιχη χερσαία ζώνη, όπου προβλέπεται οικοπεδοποίηση, με κτίρια ύψους 8 μέτρων και συνολική επιφάνεια 5.000 τ.μ., για την «υποστήριξη των τουριστικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων! Η κυβέρνηση με την διοίκηση του ΟΛΠΑ Α.Ε. αγνοούν επιδεικτικά την απόφαση του Δημοτικού Συμβούλιου της Πάτρας, που εκφράζει την αντίθεση του λαού της Πάτρας στην παράδοση της δημόσιας περιουσίας, της «αυλής» του σπιτιού μας σ’ αυτούς που συγκεντρώνουν πλούτο σε βάρος των πολλών, αφού αφαιρείται το δικαίωμά μας στις δωρεάν δραστηριότητες για αναψυχή, αθλητισμό και ξεκούραση, που προβλέπεται στην μελέτη του Δήμου για το Παραλιακό Μέτωπο»!
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Αναστασόπουλος τονίζει πως η μελέτη επιβεβαιώνει την ορθότητα του σχεδιασμού του ΟΛΠΑ για την ανάπτυξη της Patradise Mega Yacht Marina στο βόρειο Λιμάνι της Πάτρας, με βάση συγκεκριμένα στοιχεία όπως:

Η Πάτρα περιλαμβάνεται στις 30 σημαντικότερες τοποθεσίες για την ανάπτυξη υποδομών μαρίνας σε σύνολο 191 Δήμων.
Για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται 6 άμεσες και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας στην περιοχή όπου βρίσκεται η μαρίνα.
Για κάθε 1 ευρώ που δαπανάται για τέλη ελλιμενισμού, επιπλέον 5 έως 10 ευρώ ξοδεύονται σε γενικές προμήθειες, καύσιμα, επισκευές, συντήρηση, φορολογία, μισθοδοσία και υπηρεσίες πρακτόρευσης στην τοπική οικονομία.
Η μέση τουριστική δαπάνη των επισκεπτών με σκάφη στις μαρίνες είναι περίπου 5 φορές μεγαλύτερη από τη μέση δαπάνη των επισκεπτών του ξενοδοχειακού τουρισμού.
Ο θαλάσσιος τουρισμός περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως ο παράκτιος τουρισμός, η κρουαζιέρα και το γιότινγκ, οι οποίες συνεισφέρουν σημαντικά στην εθνική οικονομία, με την αξία τους να ξεπερνά το 1,5% του ΑΕΠ και να δημιουργούν πάνω από 40.000 θέσεις εργασίας.
