Στον οδικό άξονα και τη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος, αλλά και στη διασύνδεση όλων των λιμανιών της χώρας με το σιδηρόδρομο, καθώς και στην οδική ασφάλεια, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Όσον αφορά τα έργα που μας αφορούν, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε εξαρχής πει την αλήθεια, ότι ο οδικός άξονας Πατρών – Πύργου δεν θα γινόταν ποτέ με κατάτμηση, για αυτό και μετά από μία πολύ δύσκολη διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο δρόμος πήγε πίσω στον παραχωρησιούχο.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος θα είναι έτοιμος σε 36 με 38 μήνες, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι θα μπορεί τμηματικά να παραδοθεί και νωρίτερα από τους 40 μήνες της συμβατικής υποχρέωσης. Σημείωσε δε, ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος με το έργο Κάτω Αχαγιά-Πύργος που θα δημοπρατηθεί μέσα στο καλοκαίρι και θα συμβασιοποιηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.
«Πραγματικά αλλάζει όλη η Δυτική Ελλάδα. Διότι απλούστατα αυτά είναι έργα τα οποία είχαν μείνει επί πολλές δεκαετίες πίσω. Ήταν έργα τα οποία νομίζω οι περισσότεροι πολίτες της περιοχής είχαν πραγματικά ξεγράψει», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η νέα γενιά έργων αφορά εξάλλου σιδηροδρομικά έργα, αλλά και έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων και αντιπλημμυρικά.
Υπενθύμισε ότι μέσα σε τρία χρόνια το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημοπρατήσει οκτώ δισεκατομμύρια ευρώ έργα, έχει συμβασιοποιήσει περίπου τα μισά και εκτιμάται ότι μέχρι τις αρχές του χρόνου θα έχει δημοπρατήσει άλλα τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ. «Αυτό δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στη χώρα τα τελευταία χρόνια, ούτε στην περίοδο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν είχαμε τόσα πολλά έργα σε εξέλιξη», σχολίασε ο κ. Καραμανλής.
Θυμίζουμε πως, το έργο της Σιδηροδρομικής Γραμμής Κάτω Αχαΐα – Πύργος, αποτελεί μέρος του συνολικότερου έργου σιδηροδρομικής διασύνδεσης μεταξύ της Πάτρας και του Πύργου και είναι συνέχεια της διασύνδεσης που πραγματοποιήθηκε σε πρώτη φάση μεταξύ της Πάτρας και της Κάτω Αχαΐας.
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 48 εκατ. ευρώ και συνολικού μήκους 77 χιλιομέτρων περιλαμβάνει την ανακαίνιση και αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής που είναι ανενεργή μέχρι και τον Πύργο, ενώ περιλαμβάνεται σε αυτό η ανακαίνιση των επτά σταθμών από την Κάτω Αχαΐα μέχρι τον Πύργο.
Στο πλαίσιο του έργου θα υλοποιηθεί ανακαίνιση της υποδομής, επιδομής και θα γίνει αντικατάσταση στρωτήρων, ενώ πρόσθετα θα τοποθετηθούν αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων και πλέον η διάρκεια της διαδρομής θα είναι μία ώρα.
Τα έργα θα έχουν συνολικό μήκος 78 χλμ. με 113 μικρά και μεγάλα έργα και 14 Στάσεις, σε Κάτω Αχαΐα, Σαγέικα, Λάππα, Βάρδα, Κουρτέση, Λεχαινά, Ανδραβίδα, Καβάσιλα, Γαστούνη, Αμπελόκαμπο, Αμαλιάδα, Προφήτη Ηλία, Σκουροχώρι και Πύργο. Ο σχεδιασμός αφορά τη λειτουργία 11 σταθμών μέχρι τον Πύργο και θα υπάρχει από εκεί και πέρα και το δρομολόγιο για την Αρχαία Ολυμπία.