O ιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής της Facebook Inc., Μαρκ Ζούκερμπεργκ, έσπευσε το απόγευμα της Τρίτης να απορρίψει τη σειρά κατηγοριών κατά της εταιρίας του που έχει πλημμυρίσει την επικαιρότητα, δηλώνοντας ότι οι ισχυρισμοί ότι θέτει τα κέρδη πάνω από την ασφάλεια των χρηστών των κοινωνικών της δικτύων «απλώς δεν αληθεύουν».
«Είναι δύσκολο να βλέπω κάλυψη που αδικεί τη δουλειά μας και τα κίνητρά μας», ανέφερε σε σημείωμά του προς τους εργαζομένους της εταιρίας του ο κ. Ζούκερμπεργκ.
«Θεωρώ ότι κατά βάση οι περισσότεροι από εμάς δεν αναγνωρίζουν την ψευδή εικόνα που δημιουργείται για την εταιρία», πρόσθεσε στο μήνυμά του προς τους υπαλλήλους του ο επικεφαλής της εταιρίας που ελέγχει το Facebook, το Instagram και άλλα κοινωνικά δίκτυα.
Νωρίτερα την Τρίτη η καταγγέλλουσα τις πρακτικές της εταιρίας και πρώην υπάλληλός της, Φράνσις Χόγκεν, κατέθεσε σε ειδική επιτροπή της αμερικανικής Γερουσίας σχετικά με την αρνητική επίδραση που έχει το Instagram κυρίως στα νεαρά κορίτσια.
Η κα Χόγκεν, που τις τελευταίες ημέρες έχει δηλώσει στην εφημερίδα Wall Street Journal και στο τηλεοπτικό δίκτυο CBS ότι η εταιρία του κ. Ζούκερμπεργκ θέτει πάνω από όλα τα κέρδη, είπε στη Γερουσία ότι οι υπηρεσίες της εταιρίας γνώριζαν μέσω πιστοποιημένων ερευνών ότι το Instagram είναι βλαβερό για τις έφηβες, κατά κύριο λόγο.
Ο κ. Ζούκερμπεργκ απάντησε σχετικά στο εσωτερικό του σημείωμα ότι είναι «αποκαρδιωτικό» να βλέπει κανείς να χρησιμοποιούνται στοιχεία ερευνών της εταιρίας εκτός του πλαισίου τους, απομονωμένες, με αλλοίωση του περιεχομένου τους.
Το πρώην στέλεχος της ομάδας ελέγχου παραπληροφόρησης της εταιρίας κατέθεσε ακόμη στη Γερουσία ότι «εφόσον το Facebook λειτουργεί κρυφά, αποκρύπτοντας τις έρευνές του από τη δημοσιότητα, δεν αναλαμβάνει την ευθύνη που του αναλογεί».
«Η ηγεσία της εταιρίας γνωρίζει πώς να καταστήσει το Facebook και το Instagram πιο ασφαλή, αλλά δεν επιφέρει τις απαραίτητες αλλαγές διότι έχει θέσει τα αστρονομικά κέρδη πάνω από τον άνθρωπο. Απαιτείται δράση από το Κογκρέσο», κατέθεσε η κα Χόγκεν.
Σε δημόσια ανάρτησή του στο Facebook ο ιδρυτής του απάντησε σχετικά ότι «το επιχείρημα ότι προωθούμε εσκεμμένα περιεχόμενο το οποίο εξαγριώνει τους ανθρώπους για χάρτη του κέρδους είναι εντελώς παράλογο. Εμείς βγάζουμε λεφτά από τις διαφημίσεις, και οι διαφημιστές σταθερά μας λένε ότι δεν θέλουν τις διαφημίσεις τους πλάι σε βλαβερό ή εξοργιστικό περιεχόμενο. και δεν γνωρίζω καμία εταιρία τεχνολογίας η οποία ξεκινά να φτιάξει προϊόντα τα οποία προκαλούν οργή ή κατάθλιψη στους ανθρώπους».