Αντιδράσεις έχουν προκληθεί τις τελευταίες ημέρες μετά τη δημοσιοποίηση αφίσας με έγκυο γυναίκα πάνω σε σταυρό, με την ευκαιρία προβολής του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα κορμιά», σε σενάριο και σκηνοθεσία της Ελίνας Ψύκου, την ερχόμενη εβδομάδα στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Την αφίσα δημοσίευσε η δημιουργός του ντοκιμαντέρ στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook, με πολλούς χρήστες του διαδικτύου να χαρακτηρίζουν βλάσφημη την εικόνα της εσταυρωμένης γυναίκας, ενώ άλλοι υπερασπίζονται την ελευθερία της τέχνης.
Να μην αναρτηθεί η αφίσα ζητά ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος
Με επιστολή του προς την Γενική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Ελίζ Ζαλαντό, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος ζητά την μη ανάρτηση αφίσας για την διαφήμιση του ντοκιμαντέρ «ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ», διότι “είναι βαθύτατα προκλητική για το θρησκευτικό συναίσθημα των χριστιανών της πόλης”.
Όπως αναφέρει στην επιστολή, “το ζήτημα που δημιουργείται με αυτό (το ντοκιμαντέρ) δεν έγκειται στο περιεχόμενό του, αλλά στην διαφημιστική αφίσα προβολής του ντοκιμαντέρ! Πέραν του ότι η πρώτη μοιάζει αναντίστοιχη με το περιεχόμενο του δευτέρου – την εξερεύνηση της σωματικής αυτονομίας στην Ευρώπη των πολλών ελευθεριών- όπως περίπου αναφέρεται στο Πρόγραμμα, ακόμη και αν προσπαθήσει κάποιος να κάνει μια ελευθεριάζουσα η νοσηρή σύνδεση, είναι βαθύτατα προκλητική για το θρησκευτικό συναίσθημα των χριστιανών της πόλης μας, ανεξαρτήτως δόγματος και ομολογίας: ένας σταυρός με μία ημίγυμνη γυναίκα, πιθανώς την Παναγία, την οποία περιβάλλουν τα αστέρια της Ευρωπαικής Σημαίας (αναφορά στην εικόνα της Παναγίας «Αμώμου Συλλήψεως» η της Παναγίας της Λούρδης, δύο παγκοσμίως σεβαστών χριστιανικών συμβόλων;)”.
Ο Μητροπολίτης κ. Φιλόθεος υπογραμμίζει ότι “τείνει, δυστυχώς, να καταστεί συνήθεια, τα τελευταία χρόνια, η εκ μέρους διαφόρων «καλλιτεχνών» χρησιμοποίηση των ιερών Προσώπων της Πίστης, όχι για να αποδώσουν τον αρμόζοντα σεβασμό και να εκφράσουν την πρέπουσα ευλάβεια προς Αυτά, αλλά για να «διαφημίσουν» έκδηλώσεις και δημιουργήματα τέχνης. Αυτές οι διαφημίσεις υπό το πρόσχημα μιάς αμφίβολης καλλιτεχνικά γραφιστικής προσέγγισης, αγγίζουν- ενίοτε δε και υπερβαίνουν- τα όρια της κακόβουλης πρόκλησης και της κακοποιητικής πρόθεσης“.