flamis.gr

Φώτα, κάμερα, πάμε… μάθημα παρά τις δυσκολίες

Ο καθηγητής Μαθηματικών Πέτρος Δαμιανός τελείωσε την παράδοση. Ο ηχολήπτης – κάμεραμαν – φλορ μάνατζερ – υπεύθυνος μοντάζ – γενικός τεχνικός διευθυντής και πάνω απ’ όλα μουσικός του σχολείου, Νίκος Καραντοσίδης, πήρε το υλικό, διόρθωσε, έκοψε, έραψε, ίσιωσε, καθάρισε ήχο και εικόνα, γενικά σουλούπωσε το βίντεο και στη συνέχεια το «φόρτωσε» στο ειδικό πρόγραμμα στο λάπτοπ. Οι μαθητές στα κελιά τους ήταν ήδη συντονισμένοι στο σωστό κανάλι. Η πρώτη εκπομπή του «ΠΡΟΣπαθώντας ΤV» ήταν γεγονός. Ολα αυτά συνέβησαν την Παρασκευή που πέρασε και μοιάζουν στ’ αλήθεια με ταινία. «Μόνο ο Μαγκάιβερ κι εσείς θα μπορούσατε με τόσο λίγα εφόδια να φτιάξετε ένα νέο κανάλι», σχολιάσαμε στον κ. Δαμιανό, διευθυντή του σχολείου στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα, που βρήκε αυτόν τον έξυπνο τρόπο ώστε τα παιδιά να μη χάσουν άλλα μαθήματα. Γέλασε. Κάπως έτσι είναι όμως. Μέχρι εκείνη τη στιγμή το αδιέξοδο ήταν απόλυτο. «Οταν σταμάτησαν τα σχολεία, σταμάτησε και το δικό μας. Ομως εμείς δεν έχουμε τηλεκπαίδευση. Τα παιδιά δεν έχουν λάπτοπ στα κελιά τους για να παρακολουθούν online μαθήματα». Ηταν μεγάλη απογοήτευση για τον δάσκαλο, καθώς η φετινή χρονιά είχε ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς.

Τον Σεπτέμβριο είχαν γίνει 250 και πλέον εγγραφές μαθητών, το σχολείο είχε στελεχωθεί πλήρως, όλα έδειχναν να κυλούν ρολόι. «Ο κορωνοϊός όμως μας διέλυσε. Δεν σας κρύβω ότι περίμενα πως θα άνοιγαν τα σχολεία πριν από τις γιορτές και θα σώζαμε την παρτίδα. Οταν δεν άνοιξαν, τότε ήταν που είπα “και τώρα τι κάνουμε;”» Ο κ. Δαμιανός έστειλε έγγραφο στο υπουργείο Παιδείας ζητώντας να βρεθεί μια λύση. «Δεν πέρασε ούτε δίωρο και με πήραν τηλέφωνο. Παρά τις προσπάθειες, όμως, δεν μπορούσε να βρεθεί λύση. Από τη μία είχαμε την πανδημία που απαγόρευε κάποια πράγματα και από την άλλη τον σωφρονιστικό κώδικα που απαγόρευε άλλα».

Τότε του ήρθε η ιδέα για το κανάλι. Αφού δεν γίνεται η τηλεκπαίδευση μέσω υπολογιστή, μπορεί να γίνει μέσω τηλεόρασης. Συσκευή άλλωστε υπάρχει σε κάθε κελί. «Πήρα τηλέφωνο φίλους τεχνικούς να μου πουν εάν γίνεται. Τους είπα ότι υπάρχει μια κάμερα, τους έστειλα φωτογραφίες από τα βύσματα και αφού με ρώτησαν διάφορα τεχνικά πράγματα, την επόμενη κιόλας μέρα μου είπαν “Ναι, γίνεται. Απλώς χρειάζεστε αυτό κι αυτό”».

Ο κ. Δαμιανός έσπευσε να παραγγείλει τα απαραίτητα, ώστε να μη χαθεί κι άλλος χρόνος. «Μέσα στον κορωνοϊό, βέβαια, δυσκολευτήκαμε. Το ένα μηχάνημα ακόμα δεν έχει φτάσει. Καθυστέρησε τόσο πολύ, που το μαγαζί μού έστειλε ένα μεταχειρισμένο δικό του να κάνουμε τη δουλειά μας». Εν τω μεταξύ, η διεύθυνση των φυλακών υπήρξε ιδιαίτερα υποστηρικτική. «Μου διέθεσαν συνεργείο για να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες, ένα καλώδιο 150 μέτρων από την κεντρική κεραία να φτάσει στην κάμερα στο σχολείο». Μία από τις αίθουσες διδασκαλίας, η αίθουσα «Διονύσιος Σολωμός», μετατράπηκε γρήγορα σε τηλεοπτικό στούντιο. Εντός ελάχιστων ημερών το κανάλι ήταν έτοιμο να εκπέμψει. Και το όνομα αυτού «ΠΡΟΣπαθώντας TV», από το όνομα της εφημερίδας του σχολείου «ΠΡΟΣπαθώντας για το αύριο». «Θα μεσολαβούσε ένα web radio, αλλά μας πρόλαβε η τηλεόραση», λέει ο κ. Δαμιανός.

Η επιτυχία είχε περίεργη γεύση. «Με έπιασε στενοχώρια που δεν το σκέφτηκα νωρίτερα, να το κάναμε από τον Μάρτιο. Μετά με έπιασε μεγαλύτερη στενοχώρια γιατί δεν το είχα σκεφτεί χρόνια τώρα ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Θα μπορούσαμε να έχουμε έτοιμο πρόγραμμα 5-6 ωρών, με μαθήματα, ντοκιμαντέρ, ταινίες, να βλέπουν τα παιδιά το Σαββατοκύριακο». Οι μαθητές χάρηκαν που ξαναείδαν τους δασκάλους τους, έστω και μέσα από την οθόνη. Το στοίχημα τώρα είναι ο ενθουσιασμός να διατηρηθεί. «Οταν τελειώνει το μάθημα, δείχνουμε 5 λεπτά από τη χριστουγεννιάτικη γιορτή, ώστε τα παιδιά να περιμένουν να δουν και να μην αλλάζουν κανάλι. Οταν βέβαια ανοίξει το σχολείο, θα φτιάχνουμε όλοι μαζί βιντεάκια για το κανάλι».

Comments are closed.