Τη δημιουργία δύο θεματικών πάρκων που θα είναι άμεσα συνδεδεμένα με την πολιτιστική κληρονομιά και τη μυθολογία της περιοχής, προτείνει μεταξύ άλλων, μελέτη ανάδειξης του Φράγματος Πείρου-Παραπείρου που πρόκειται να παρουσιαστεί το αμέσως προσεχές διάστημα.
Η μελέτη αποτυπώνει τα ιστορικά, πολιτιστικά και άλλα στοιχεία της περιοχής και προτείνει διάφορες δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης, με άξονα το Φράγμα Πείρου-Παραπείρου. Δύο από αυτές, στοχεύουν στην ανάδειξη των μοναδικών αλωνιών και νερόμυλων του Ερυμάνθου και την επίσκεψη του μυθολογικού ήρωα Ηρακλή στην περιοχή για τον τέταρτο άθλο του που ήταν το κυνήγι και η θανάτωση του Ερυμάνθιου κάρπου.
Ως μέσο για την ανάπτυξη αυτών των δράσεων, επιλέχθηκαν τα θεματικά πάρκα, ώστε το Φράγμα, η λίμνη και η περιοχή πέριξ αυτών, να αποτελέσουν έναν πρωτότυπο ελκυστικό πόλο στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.
Στο πλαίσιο αυτό, το πρώτο θεματικό πάρκο που προτείνεται έχει αναφορά στον μυθολογικό ήρωα Ηρακλή και το μυθολογικό ον, Ερυμάνθειο Κάπρο. Ο μύθος θεωρείται ότι είναι μια αλληγορία για την προσπάθεια του πολιτισμού να περιορίσει τις καταστροφές των χειμάρρων ποταμών με υδραυλικά έργα.
Το θεματικό πάρκο μπορεί να αποτελείται από τρισδιάστατα εκθέματα πλήρως θεματοποιημένα και ειδικά σχεδιασμένα, ώστε να διαθέτουν κίνηση και ήχο, δημιουργώντας το απίστευτο σκηνικό ενός πραγματικά ξεχωριστού κόσμου, ενώ οι επισκέπτες μπορούν με τη χρήση της τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας και χρησιμοποιώντας τα κινητά τους ή tablet να συμμετέχουν βιωματικά, είτε ως Ηρακλής είτε ως μυθικά πρόσωπα σε ένα ανεπανάληπτο ταξίδι στον χρόνο, στον χώρο και στην Ελληνική Μυθολογία με στόχο να κατακτήσουν τον 13ο Αθλο και να κερδίσουν ένα κλαδί ελιάς ή ένα δάφνινο στεφάνι.
ΑΛΩΝΙ ΚΑΙ ΝΕΡΟΜΥΛΟΣ
Το δεύτερο θεματικό πάρκο που προτείνει η μελέτη, έχει αναφορά στο αλώνι και τον νερόμυλο, δύο σημαντικά στοιχεία της προβιομηχανικής κληρονομιάς της Ελλάδας που έχουν έντονη παρουσία στην περιοχή του Ερύμανθου.
Σκοπός είναι οι επισκέπτες να κατανοήσουν βιωματικά αυτά τα στοιχεία της κληρονομιάς μας, που διαδραμάτισαν κομβικό ρόλο την εποχή της λειτουργίας τους, στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου, καθώς και στη διατροφή των ανθρώπων.
Νότια της τεχνητής λίμνης υπάρχει το εγκαταλελειμμένο από τη δεκαετία του ΄60 χωριό Παλαιά Κριθαράκια. Στον οικισμό υφίστανται περίπου 15 κτίσματα -κάποια σε σχετικά καλύτερη κατάσταση- στα οποία υπάρχουν εξαιρετικές αναφορές στην αρχιτεκτονική των προηγούμενων αιώνων και της καθημερινότητας της Ελληνικής Υπαίθρου, η οποία εξελισσόταν αναλλοίωτη για αιώνες.
Ο οικισμός είναι αμφιθεατρικά χτισμένος σε ύψος 50 μέτρων από την επιφάνεια της λίμνης. Από το «κέντρο» του, ξεκινάει ένα πέτρινο καλντερίμι το οποίο οδηγεί στο κεντρικό πηγάδι και τέλος σε ένα από τα δύο αλώνια του οικισμού. Το ένα αλώνι βρίσκεται ακριβώς πάνω από τη λίμνη με όψη προς το ανατολικό «φιόρδ», την είσοδο του ποταμού Παραπείρου στη λίμνη, στον βορρά προς τη στέψη του φράγματος και στην Δυτική πλευρά της λίμνης. Το δεύτερο είναι στην κορυφή του οικισμού με περιμετρική θέα σε ολόκληρο τον κάμπο, τον Ερύμανθο και φυσικά στη λίμνη.
Η μελέτη προτείνει τη δημιουργία ενός σεναρίου με χρήση τεχνολογικών μέσων, που θα αναβιώνει όλη τη διαδικασία του αλωνίσματος στο χωρίο, αλλά και τη μεταφορά και το άλεσμα στο νερόμυλο.
Με αυτό τον τρόπο, οι επισκέπτες θα συμμετέχουν σε μία «ζωντανή τελετουργία» που θα συμβαίνει κάθε Ιούλιο, ώστε βιωματικά να αναβιώνουν το παραδοσιακό αλώνισμα και να εξελιχθεί σε μια από τις γνησιότερες εκδηλώσεις του καλοκαιριού.
Στο θεματικό Πάρκο «Νερόμυλος», ο επισκέπτης με τη χρήση τεχνολογικών μέσων, θα μπορεί να ενημερωθεί για την ιστορία και τη σημαντικότητα των νερόμυλων της περιοχής και να λάβει μέρος στη διαδικασία της άλεσης των σιτηρών με σκοπό να κατανοήσει βιωματικά και μέσα από την επαφή με τη φύση, όλη τη διαδικασία.