«Φρένο» στις εισπρακτικές εταιρείες και τις τηλεφωνικές οχλήσεις σε οφειλέτες επιχειρεί να βάλει ο νέος Κώδικας Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών.
Σύμφωνα με αυτόν, προβλέπεται καλύτερη οριοθέτηση επικοινωνίας δικηγορικών γραφείων (που λειτουργούν ως εισπρακτικές) με τους οφειλέτες και επικοινωνία μόνο μία φορά ανά δύο ημέρες, κατά τις εργάσιμες ημέρες (9:00 – 20:00). Επίσης απαγορεύονται τηλεφωνήματα στον χώρο εργασίας.
Ο ρόλος των εισπρακτικών εταιρειών
Οι εισπρακτικές εταιρείες έχουν ως ρόλο τους:
- Να ενημερώνουν τους οφειλέτες για τα χρέη
- Να διαπραγματεύονται μαζί τους για τους όρους αποπληρωμής (κατ΄εντολή των πιστωτικών ιδρυμάτων)
Οι κυρώσεις σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεών τους είναι:
- Πρόστιμο από 5.000€ έως 500.000€ (*διπλασιασμός σε περίπτωση υποτροπής)
- Ο οφειλέτης μπορεί να στραφεί κατά της εισπρακτικής σε περίπτωση απειλής ή εκβίασης ή εξύβρισης
Απαγορευμένες πρακτικές των εισπρακτικών
- Η άσκηση σωματικής βίας, ψυχολογικής πίεσης ότι τάχα διακινδυνεύουν τα περιουσιακά στοιχεία ή η ζωή του οφειλέτη ή των οικείων του
- Δεν επιτρέπονται πράξεις, οι οποίες ασκούνται μόνο από δικηγόρους (π.χ. έγγραφα πλειστηριασμού)