ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣΗΜΟ: Εκτίμηση θεμάτων για τα σημερινά θέματα των Πανελληνίων

    Ημερομηνία:

    ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΧΗΜΕΙΑΣ 2025

    Τα φετινά θέματα της Χημείας θεωρούνται ίδιου επιπέδου με τα περσινά, διαβαθμισμένης δυσκολίας, βατά και αναμενόμενα, με σαφείς διατυπώσεις  και δεν παρουσίαζαν δυσκολίες στις αριθμητικές πράξεις. Τα θέματα εξέτασαν το σύνολο της ύλης και δεν θα δυσκολέψουν τους σωστά προετοιμασμένους υποψηφίους.

    Το θέμα Α θεωρείται βατό, αναμενόμενο και σαφές.

    Το θέμα Β αναμενόμενο, στηριζόταν σε ασκήσεις του σχολικού βιβλίου.

    Τα θέματα Γ1 και Γ3 κλασικά θέματα οργανικής χημείας, το Γ2 κλασικό θέμα ιοντικής ισορροπίας. Δεν θα δυσκολέψουν τους υποψηφίους.

    Το θέμα Δ είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και αναμενόμενο.

    Ο χρόνος θεωρείται επαρκής.

    Όλα τα θέματα έχουν απαντηθεί σε ασκήσεις του φροντιστηριακού βιβλίου των εκδόσεων ΠΡΟΣΗΜΟ κατά την προετοιμασία των μαθητών.

    ΖΑΝΙΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ, ΧΗΜΙΚΟΣ, Ph.D.

     

    ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 2025

    Αναμενόμενα όλα τα ζητήματα του Θέματος Α (θεωρία) με περισσότερη βαρύτητα στις δομές δεδομένων και τη θεωρία του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού.

    Στο θέμα των θεωρητικών ασκήσεων (Θέμα Β) :

    Το Β1είναι αναμενόμενη ερώτηση στη θεωρία του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού (κλάσεις και ιεραρχία κλάσεων).

    Το Β2 αποτελει  κλασικό θέμα μετατροπής διαγράμματος ροής σε ψευδοκώδικα.

    Το Β3 είναι απαιτητικό θέμα, αφού συνδύαζε θεωρία τετραγωνικών πινάκων (μοναδιαίο πίνακα) και χρήση υποπρογράμματος (συνάρτηση) για συμπλήρωση κενών σε ψευδοκώδικα που δίνονται.

    Το Θέμα Γ αναμενόμενο, ίδιας ακριβώς λογικής και απαιτήσεων με τα αντίστοιχα θέματα Γ των προηγούμενων ετών, από το 2022 μέχρι και 2024. Απαιτούσε από τους μαθητές την εφαρμογή γνωστών και σχετικά εύκολων αλγοριθμικών μεθοδολογιών, με χρήση μόνο μεταβλητών χωρίς ανάγκη πινάκων ή υποπρογραμμάτων. Οι μεθοδολογίες που απαιτούσε είχαν να κάνουν με επαναλήψεις, το πλήθος των οποίων δεν ήταν εκ των προτέρων γνωστό, και κλασικούς υπολογισμούς.

    Το Θέμα Δ αναμενόμενο. Απαιτούσε χρήση συνδυασμού μεθοδολογιών μονοδιάστατων και δισδιάστατων πινάκων. Μεθοδολογίες που δίνονται πολύ αναλυτικά και κατατοπιστικά στο Σχολικό βιβλίο (Παράρτημα Α σε δυο υποδειγματικά λυμένα προβλήματα του 4ου Κεφαλαίου). Προσοχή χρειαζόταν στα υποερωτήματα Δ3 και Δ5 όπου οι μαθητές καλούνταν να γράψουν υποπρόγραμμα τύπου συνάρτησης το οποίο έπρεπε να καλούν κατάλληλα στο κυρίως πρόγραμμα)

    Πολύ καλό διαγώνισμα “επιπέδου πανελλαδικών εξετάσεων” που κάλυπτε τις βασικές και κύριες ενότητες του μαθήματος.

    Φλίγκος

    Όλα τα θέματα έχουν διδαχτεί και εξεταστεί κατά την προετοιμασία των μαθητών.

    Nικολάου Σπύρος, Ph.D., Καθηγητής Πληροφορικής

     

    ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ 2025

    Θέμα Α1

    Στο θέμα α1 εξετάστηκε η μετάφραση αποσπασμάτων των κειμένων 24 και 39. Τα κείμενα δεν αναμένεται να δυσκολέψουν, ενώ το κείμενο 39 εξετάζεται για πρώτη φόρα.

    Θέμα Β1

    Στο θέμα Β1 ζητήθηκε ο χαρακτηρισμός ως Σωστών ή Λανθασμένων 5 προτάσεων, οι οποίες προέρχονται από το σύνολο της εισαγωγής του σχολικού βιβλίου με περισσότερη έμφαση στους Αυγούστειους χρόνους. Οι προτάσεις είναι σαφώς διατυπωμένες και αφορούν βασικές γνώσεις.

    Θέμα Β2

    Στο θέμα Β2 εξετάζεται με τη μορφή αντιστοίχισης η ετυμολογική συγγένεια 5 όρων των δοθέντων αποσπασμάτων με λέξεις της ελληνικής γλώσσας. Το θέμα δεν εμφανίζει δυσκολίες στην απάντησή του.

    Θέμα Γ1

    Στα θέματα Γ1, Γ2α και Γ2β εξετάζεται η λατινική γραμματική. Οι παρατηρήσεις αφορούν το  εύρος της εξεταζόμενης ύλης. Τα θέματα είναι κλιμακούμενης δυσκολίας με πιο απαιτητικές τις παρατηρήσεις Γ2α και Γ2β. Τα θέματα Δ1α ως και Δ2β αφορούν συντακτικές παρατηρήσεις. Η παρατήρηση Δ1α απαιτούσε καλή γνώση του συντακτικού των κειμένων καθώς εξετάζονται όροι από ποικίλα συντακτικά φαινόμενα.

    Η παρατήρηση Δ1β είναι σύνθετη ως προς τα ζητούμενά της καθώς εξετάζει 2 μορφές υποθετικού λόγου. Θεωρείται αναμενόμενη παρατήρηση για το κείμενο 39 χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στην απάντησή της. Η παρατήρηση Δ2α εξετάζει διαφορετικά είδη μετατροπής από πλάγιο σε ευθύ λόγο. Και προϋποθέτει καλή εξάσκηση στο συγκεκριμένο συντακτικό φαινόμενο.

    Η παρατήρηση Δ2β εξετάζει τη μετατροπή της σύνταξης από ενεργητική σε παθητική σε μία περίοδο λόγου που εμπεριέχει δύο κύριες και μια δευτερεύουσα πρόταση. Η παρατήρηση κρίνεται απαιτητική ως προς το εύρος των όρων που μετατρέπονται και τις αντίστοιχες γραμματικές γνώσεις.

    Το Κείμενο 39 είχε εξεταστεί σε διαγώνισμα του φροντιστηρίου ΠΡΟΣΗΜΟ.

    Λάζαρης Άγγελος, Φιλόλογος, M.Ed., Διευθυντής Σπουδών

    Κουζίου Σταυρούλα, Φιλόλογος, M.Sc.

    Αργυροπούλου Ναταλία, Φιλόλογος, M.Sc.

    Περδίκη Ακριβή, Φιλόλογος

     

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ: Το “ανέκδοτο” με τα υδροπλάνα! ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: https://toloukoumi.gr/%cf%80%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%b1-%cf%84%ce%bf-%ce%b1%ce%bd%ce%ad%ce%ba%ce%b4%ce%bf%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%b1-%cf%85%ce%b4%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%bb%ce%ac%ce%bd%ce%b1-%ce%b4%ce%b5%ce%b9/

    ΠΑΤΡΑ: Αυτοί είναι οι δράστες του εμπρησμού στο κατάστημα της Ηρώων Πολυτεχνείου! ποιος τους πλήρωσε;

    Για δεύτερη φορά μέσα σε χρονικό διάστημα λίγων εβδομάδων,...

    ΠΑΤΡΑ: Τροχαίο με ποδηλάτη στη Βενιζέλου

    Τροχαίο σημειώθηκε χθες το βράδυ, στην Ελευθερίου Βενιζέλου, στην...

    ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑ Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ: Κομμάτια μπετό από δύο πολυκατοικίες κατέρρευσαν χθες το πρωί!

    ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟ ΔΕΚΑΔΕΣ ΚΤΙΡΙΑ   Δεν σταματά ο “εφιάλτης”...