Ανάστατοι είναι οι κάτοικοι της κωμοπόλεως της Αγίας Τριάδος που βρίσκεται λίγο έξω από το Ναύπλιο, καθώς στην περιοχή τους μεθοδεύεται να λειτουργήσει μουσουλμανικό τέμενος.
Το παράδοξο είναι ότι τόσο στην Αγία Τριάδα όσο και στην γύρω περιοχή, δεν υπάρχει μουσουλμανικός πληθυσμός, πέρα από λίγους εποχικούς εργάτες στη γεωργία, ώστε να δικαιολογείται η ύπαρξις λατρευτικού χώρου.
Το θέμα όμως δεν είναι οι θρησκευτικές επιλογές. Αυτοί που απεργάζονται τέτοια σχέδια επιδιώκουν πρωτίστως τον συμβολισμό. Επιδιώκουν να δείξουν ή μάλλον να επιβάλουν την εικόνα ότι η Ορθοδοξία υποχωρεί στην Ελλάδα.
Και στην συγκεκριμένη περίπτωση ο συμβολισμός έγκειται στο ότι θα λειτουργήσει τζαμί στην άμεση περιφέρεια του Ναυπλίου, της παλαιάς πρωτευούσης του νέου ελληνικού Κράτους.
Υπάρχει βεβαίως το ζήτημα της αδειοδοτήσεως, αλλά και αυτό παρακάμπτεται. Εκτός από το τζαμί του Βοτανικού, τα λατρευτικά κέντρα των μουσουλμάνων λειτουργούν παρανόμως και χωρίς κανέναν έλεγχο στα εντευκτήρια σωματείων, συλλόγων και ιδρυμάτων αστικού δικαίου, όπου εάν κανείς επιχειρήσει να παρέμβει τον καταγγέλλουν σαν «ρατσιστή». Και πρώτη στο στόχαστρο τέτοιων επιθέσεων ευρίσκεται η τοπική Εκκλησία.
Είναι όμως αυτός επαρκής λόγος να τηρούν σιγή οι τοπικές αρχές, όπως ο Δήμος Μιδέας; Θα έπρεπε να αφουγκράζονται την κοινωνία που δεν θέλει να δει τον τόπο της να γίνεται γκέτο και τόπος συναθροίσεως αλλοδαπών και αλλοθρήσκων.
Και η βούλησις της τοπικής κοινωνίας είναι δεδομένη και εκφράζεται από την Επιτροπή κατοίκων Αγίας Τριάδος και όμορων κοινοτικών διαμερισμάτων, η οποία στο κείμενο διαμαρτυρίας της υπογραμμίζει:
Ποιος έδωσε την άδεια; Ποια η στάση των τοπικών αρχόντων; Από πού προκύπτει μουσουλμανική μειονότητα στον τόπο μας και στην Πελοπόννησο γενικότερα ώστε να υπάρχει η ανάγκη χώρου λατρείας; Οι κεφαλές της Εκκλησίας μας συναινούν σε αυτό;
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε έχει διττή σημασία. Ο πρώτος κίνδυνος που είναι καθολικός αφορά την υποβάθμιση της περιοχής. Οι τιμές των ακινήτων, η προοπτική ανάπτυξης καθώς και οι οικονομικές δραστηριότητες της περιοχής θα υποστούν σοβαρό πλήγμα. Και αυτό δεν χρειάζεται αναλύσεις, αρκεί να δούμε ανάλογες καταστάσεις στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η άτυπη έως τυπική γκετοποίηση της περιοχής από παρανόμως εισελθόντες μετανάστες έως εποχικούς εργάτες γης που διαμένουν πέριξ του Δήμου Μιδέας δε μπορεί ακόμα και για τον πιο αφελή συμπολίτη μας να θεωρείται ανάπτυξη ή θετικό κριτήριο στην αξιοποίηση της Αγίας Τριάδας. Επιπλέον η ανθρωπογεωγραφία των ανθρώπων που θα προσελκύσει η κατασκευή ενός ισλαμικού τεμένους στην καρδιά του χωριού, φέρει στους κανόνες δικαίου και συμπεριφοράς, στοιχεία που δεν συνάδουν με τον δυτικό πολιτισμό και το νομικό μας δίκαιο. Η κουλτούρα του βιασμού, η κατώτερη κοινωνικά και υποτακτική θέση της γυναίκας όπως και οι απαγωγές είναι τα τρία συστατικά που συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα ως προς τον ισλαμικό φονταμενταλισμό αλλά και την παραβατικότητα ανθρώπων που μπορούν να εκμεταλλευτούν την γκετοποίηση της περιοχής με πρόφαση την αθρόα συνάθροιση πιστών.
Ο δεύτερος κίνδυνος και πιο ουσιαστικός, αφορά όσους ανθρώπους θέτουν εαυτόν στον Πατριωτισμό και στην Ελληνορθόδοξη πίστη. Σε εμάς που έχουμε μια βαθύτερη ανάλυση της πραγματικότητας. Η Ελλάς μετατρέπεται άτυπα σε θύλακα του Ισλάμ. Η κυριαρχική κουλτούρα του Ισλάμ, που την ίδια ώρα καταστρέφει ναούς είτε γκρεμίζοντάς τους είτε μετατρέποντας τους σε τζαμιά, σβήνει αγιογραφίες αιώνων και πολεμά τον Χριστιανισμό με λύσσα και φανατισμό, επιτίθεται και οι ελληνικές κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια εμφανίζονται να υποκύπτουν σταδιακά στις έξωθεν πιέσεις εξ Ανατολών για θρησκευτική (και όχι απλώς μνημειακή) αποκατάσταση των μουσουλμανικών οίκων λατρείας. Η ανοιχτή πλέον κρίση στις σχέσεις χριστιανισμού – Ισλάμ έχει ανοίξει στην Άγκυρα ένα νέο «πεδίον δόξης», επιτρέποντας επικοινωνιακές παρεμβάσεις στη χώρα μας, που αποτελεί (όπως και στο παρελθόν) το προπύργιο του χριστιανισμού της Δύσης.
Οι κίνδυνοι που διατρέχουμε είναι αναρίθμητοι και σε αυτό το σημείο καλούμε τους αναγνώστες να ανατρέξουν ιστορικά στην πτώση της Ρώμης που προήλθε από τη δημογραφική έκρηξη πληθυσμών που επέβαλαν βιαίως την ταυτότητά τους σε μια παρηκμασμένη αυτοκρατορία. Η δημογραφική συρρίκνωση και η κοινωνική κατάπτωση μας κατατάσσουν στα πιο εύκολα θύματα μιας επιθετικής κουλτούρας που ως στόχο έχει να μας αφομοιώσει ή να μας εξοντώσει.
Ευτυχώς ήδη ακούγεται πως και μόνο με τις φήμες, οι Μιδεάτες έχουν αναστατωθεί και πλήθος κόσμου θα ξεκινήσει μια σειρά διαμαρτυριών. Απλοί συμπολίτες μας, οι καθημερινοί άνθρωποι, θρησκευόμενοι και μη κατανοούν τις επιπλοκές μιας τέτοια ενέργειας που θα ζημιώσει τις επόμενες γενιές και γι΄ αυτό και μόνο είναι έτοιμοι να αντιδράσουν».