Kαθώς «φουντώνουν» οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), έχουν ήδη ξεκινήσει οι συζητήσεις για την απαγόρευσή της στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού.
«Τι θα συμβεί αν στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision ξαφνικά λάβουμε ένα τραγούδι που δημιουργήθηκε από τεχνητή νοημοσύνη;» αναρωτήθηκε ο Ζαν-Φίλιπ ντε Τεντέρ, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της EBU, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ραδιοτηλεοπτικών Μεταδόσεων, μιας συμμαχίας τηλεοπτικών εταιρειών που επιβλέπει τον διαγωνισμό.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Bloomberg, η EBU «εξετάζει την ανάγκη δημιουργίας ενός εγχειρίδιου κανόνων», ενώ επισημαίνει ότι «η δημιουργικότητα πρέπει να προέρχεται από ανθρώπους και όχι από μηχανές».
Οι νέοι κανόνες απαιτούν συζήτηση με τα μέλη και τα διοικητικά όργανα της EBU, αλλά όμως ο διαγωνισμός θα πρέπει να ανταμείβει «άτομα στη σκηνή που έχουν πετύχει κάτι γράφοντας ένα τραγούδι και ερμηνεύοντας ένα τραγούδι», είπε ο ντε Τέντερ σε συνέντευξή του στο Bloomberg.
Παρόλα αυτά κάποιοι καλλιτέχνες έχουν αγκαλιάσει τα «τεχνητά» επιτεύγματα της ΑΙ. Η μουσικός Grimes είπε ότι θα μοιραστεί τα δικαιώματα με όσους επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν την ηχητική της ομοιότητα στην τεχνητή νοημοσύνη και τον Ιούνιο ο Paul McCartney είπε στο BBC ότι η τεχνητή νοημοσύνη τον βοήθησε να ολοκληρώσει αυτό που αποκάλεσε τον τελευταίο δίσκο των Beatles.
Η Eurovision έχει εμπνεύσει πειραματισμούς με την τεχνητή νοημοσύνη στο παρελθόν. Ενδεικτικά, το 2019, αλγόριθμοι που αναπτύχθηκαν εν μέρει από την Oracle Corp. ανέλυσαν εκατοντάδες προηγούμενες υποβολές για να δημιουργήσουν τη μελωδία και τους στίχους για το «Blue Jeans and Bloody Tears», ένα ντουέτο που αποτελείτο από τον νικητή της Eurovision το 1978 Izhar Cohen και ένα ροζ ρομπότ.