Η εμπλοκή της Porsche με την αμυντική βιομηχανία της Γερμανίας χρονολογείται από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η εταιρεία σχεδίασε ισχυρά στρατιωτικά οχήματα όπως τα άρματα μάχης Tiger και Leopard.
Για πολλά κράτη, το κόστος αντικατάστασης ολόκληρου του στόλου των αρμάτων Leopard είναι απαγορευτικό. Για να παραταθεί η επιχειρησιακή διάρκεια ζωής των αρμάτων, απαιτείται ένας νέος κινητήρας.
Τρεις εταιρείες – η Rolls-Royce, η Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft (FFG) και η ZF, ειδικός στη μετάδοση κίνησης – εργάζονται πάνω σε μια λύση.
Αναπτύσσουν τον κινητήρα 8V199, μέρος της σειράς 199, ως σύγχρονο αντικαταστάτη. Αυτός ο νέος κινητήρας προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις, αποδίδοντας 1.073 ίππους, δηλαδή 255 ίππους περισσότερους από τον παλαιότερο MB838.
Εκτός από πιο ισχυρός, ο 8V199 είναι ελαφρύτερος, πιο αποδοτικός ως προς την κατανάλωση καυσίμου και φθηνότερος στη συντήρηση και τη λειτουργία.
Η FFG εργάζεται επί του παρόντος για την προσαρμογή της μονάδας ισχύος, των συστημάτων ψύξης και της διεπαφής για τον νέο κινητήρα, ενώ η ZF τροποποιεί το κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια λύση plug-and-play που θα μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα στο Leopard και τα παράγωγα οχήματά του. Ωστόσο, δεν έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα για το πότε ο νέος κινητήρας θα είναι πλήρως λειτουργικός.