Σύμφωνα με την S&P Global Mobility, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν το 16,7% των παγκόσμιων πωλήσεων, σημειώνοντας αύξηση από το 13,2% του 2024. Αυτή η αύξηση της τάξης του 30% αντανακλά τη συνεχή ανάπτυξη της αγοράς, αν και ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται περισσότερο προς τα υβριδικά μοντέλα λόγω της υποτονικής ζήτησης σε ορισμένες περιοχές.
Η Κίνα παραμένει ο ηγέτης της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών, με τις πωλήσεις να αναμένεται να καλύψουν σχεδόν το 30% της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτων μέχρι το 2025. Ωστόσο, η ανάπτυξή της αρχίζει να επιβραδύνεται, κυρίως λόγω κορεσμού της αγοράς και αυξημένου ανταγωνισμού.
Αντίθετα, χώρες όπως η Ινδία παρουσιάζουν ραγδαία αύξηση. Στην Ινδία, οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 117% σε ετήσια βάση, αν και τα ηλεκτρικά θα αντιπροσωπεύουν μόλις το 7,5% της συνολικής αγοράς.
Ωστόσο, η Ευρώπη και η Κίνα αντιμετωπίζουν προκλήσεις που περιλαμβάνουν περικοπές επιδοτήσεων, υπερπροσφορά και πίεση στις τιμές. Αυτές οι εξελίξεις αναγκάζουν κατασκευάστριες εταιρείες, όπως η Volkswagen, να εξετάσουν το κλείσιμο εργοστασίων και τις περικοπές θέσεων εργασίας.
Παρόλα αυτά, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η αγορά θα διατηρήσει τη δυναμική της, κυρίως λόγω της τεχνολογικής προόδου, της κρατικής υποστήριξης και της συνεχούς επέκτασης των υποδομών φόρτισης. Από την άλλη, η κυριαρχία των εγχώριων εμπορικών σημάτων στην Κίνα και το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα υβριδικά μοντέλα διαμορφώνουν την πορεία της αγοράς.