Μια πρόσφατη έκθεση της ADAC, της μεγαλύτερης λέσχης αυτοκινήτου στη Γερμανία, αποκαλύπτει ανησυχητικά δεδομένα για τη συντήρηση και την αξιοπιστία εκατομμυρίων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους. Τα στατιστικά στοιχεία για το 2024 δείχνουν καθαρά ότι ο συνολικός αριθμός των βλαβών αυξάνεται διαρκώς, με βασική αιτία την παλαιότητα των αυτοκινήτων.
Το προηγούμενο έτος, η ADAC δέχθηκε συνολικά 3,63 εκατομμύρια κλήσεις για οδική βοήθεια — 103.000 περισσότερες σε σχέση με το 2023. Η συχνότητα ήταν εντυπωσιακή: μια κλήση κάθε εννέα δευτερόλεπτα. Ο Ιανουάριος ήταν ο μήνας με τις περισσότερες αναφορές προβλημάτων, με την 9η Ιανουαρίου να καταγράφεται ως η πιο «φορτωμένη» ημέρα, με σχεδόν 20.000 περιστατικά.
Πρωταθλήτρια βλαβών η μπαταρία
Στο 45% των περιπτώσεων, το πρόβλημα προήλθε από την εκκίνηση του οχήματος, και συγκεκριμένα από την μπαταρία, είτε αποφορτισμένη είτε με βλάβη. Το στοιχείο αυτό αποτυπώνει την κοινή αδυναμία τόσο των κλασικών οχημάτων όσο και των ηλεκτρικών.
Παρά τη 46% αύξηση στις κλήσεις για ηλεκτρικά οχήματα (43.678 συνολικά), αυτά παραμένουν στατιστικά πιο αξιόπιστα σε σχέση με τα συμβατικά. Στα μοντέλα 2-4 ετών, τα βενζινοκίνητα είχαν 9,4 βλάβες ανά 1.000 οχήματα, ενώ τα ηλεκτρικά μόλις 3,8.

Το Tesla Model 3 αναδείχθηκε ως το πιο αξιόπιστο ηλεκτρικό όχημα της χρονιάς. Στον αντίποδα, το Hyundai Ioniq 5 παρουσίασε σημαντικές δυσλειτουργίες (22,4 βλάβες ανά 1.000 οχήματα), με προβλήματα κυρίως στο σύστημα φόρτισης.
Απώλειες για την Toyota – Καλή εικόνα για Audi και Mini
Η Toyota σημείωσε σημαντική πτώση στις επιδόσεις αξιοπιστίας. Μοντέλα όπως το C-HR (63,1 βλάβες/1.000 οχήματα), το Yaris και το RAV4 είχαν αρνητική εικόνα, κυρίως λόγω προβλημάτων μπαταρίας. Αντίθετα, Audi A4 και Mini κατέγραψαν καλύτερες επιδόσεις.
Το γενικό συμπέρασμα από την ετήσια ανάλυση της ADAC είναι ότι, ανεξαρτήτως του τύπου κινητήρα, η γήρανση των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με την ευπάθεια των μπαταριών αποτελεί τον βασικό λόγο για την αύξηση των μηχανικών βλαβών.
