Καλάθι του νοικοκυριού: Πιέσεις να ενταχθούν περισσότερα επώνυμα προϊόντα

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Πιέσεις ώστε να γείρει η πλάστιγγα της σύνθεσης του «καλαθιού του νοικοκυριού» στα επώνυμα προϊόντα απ’ τα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία πρωταγωνιστούν κατά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου ασκεί η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης βλέποντας τον κίνδυνο να παγιωθεί το αρνητικό κλίμα που επικράτησε κατά τις πρώτες ημέρες λόγω της διάψευσης των εσφαλμένων προσδοκιών που είχαν καλλιεργηθεί στο καταναλωτικό κοινό για μαζικές εκπτώσεις!

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Στο πλαίσιο αυτό, με ενδιαφέρον αναμένεται τις προσεχείς ημέρες η σύσκεψη που έχει ζητήσει ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης με τους βιομήχανους τροφίμων. Μια σύσκεψη κατά την οποία θα τους ζητήσει να βάλουν «μεγαλύτερη πλάτη», αλλά και εξηγήσεις για τη δικαιολογία που προβάλλουν οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ ότι χρησιμοποίησαν ως επί το πλείστον (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) προϊόντα με τη δική τους ετικέτα διότι οι βιομηχανίες δεν ήταν ανοιχτές στο να παρέχουν ικανοποιητικές εκπτώσεις στη λιανική.

    Διορθώσεις

    Την ίδια ώρα αναμένεται η υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης με την οποία να υπάρξουν διορθώσεις στο καλάθι του νοικοκυριού σε δύο επίπεδα. Το πρώτο αφορά στην καλύτερη σήμανση των προϊόντων με μεγάλες και ευκρινείς ταμπέλες. Το δεύτερο θα προβλέπει την αντικατάσταση κάποιου προϊόντος στο καλάθι με ίδια ή χαμηλότερη τιμή στην περίπτωση που το αρχικό εξαντληθεί απ’ τα ράφια.

    Επίσης στο πλαίσιο των διορθωτικών κινήσεων, στα προϊόντα που θα διατηρηθούν και την προσεχή εβδομάδα στο «καλάθι» (σ.σ. οι νέες λίστες απ’ τα σούπερ μάρκετ θα αναρτηθούν αύριο το πρωί), θα καταγράφεται πλέον στην ειδική ιστοσελίδα e-katanalotis.gov.gr/householdBasket και η τιμή που είχαν κατά την προηγούμενη εβδομάδα.

    Η σύσκεψη

    Σε ό,τι αφορά τη σύσκεψη της ηγεσίας του υπ. Ανάπτυξης με το ΔΣ του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) αυτή αναμένεται να γίνει μία απ’ τις επόμενες ημέρες, αν και πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη έχουν υπάρξει επαφές και διευκρινίσεις από την πλευρά της Βιομηχανίας.

    Σημειωτέον ότι πρόεδρος του Συνδέσμου είναι ο κ. Ιωάννης Γιώτης της ομώνυμης βιομηχανίας, ενώ στο Δ.Σ. συμμετέχουν επίσης από τη θέση των αντιπροέδρων ο κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης (Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης) και ο κ. Στάθης Λοΐζος (ΙΟΝ), από τη θέση του γ.γ. ο κ. Μανώλης Καραμολέγκος (Καραμολέγκος) και από τη θέση του ταμία η κυρία Αγγελική Οικονόμου (ΝΙΚΑΣ). Επίσης μέλη του Δ.Σ. είναι η κυρία Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς (Coca-Cola Τρία Εψιλον), ο κ. Νίκος Εμμανουηλίδης (Nestle Hellas), ο κ. Αλέξανδρος Κίκιζας (Μέλισσα Κίκιζας), ο κ. Θανάσης Παπανικολάου (Vivartia) και η κυρία Βάσω Παπαδημητρίου (γεν. διευθύντρια ΣΕΒΤ).

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Η βιομηχανία, πάντως, από την πλευρά της εξαρχής είχε σπεύσει να δηλώσει ότι θα στηρίξει όσο μπορεί το μέτρο, το οποίο έχει έχει ως στόχο τη συγκράτηση των τιμών σε ένα καλάθι βασικών αγαθών.

    «Αν το κοιτάξουμε αντικειμενικά, δεν υπάρχουν περιθώρια για γενναίες εκπτώσεις. Είναι άλλο να λες θα συγκρατήσω όσο μπορώ την τιμή και πολύ διαφορετικό να σου ζητούν γενναία έκπτωση, από την οποία μάλιστα δεν είναι και τόσο ξεκάθαρο πόση θα πάει στον τελικό καταναλωτή ή εάν ένα κομμάτι θα το καρπωθούν οι αλυσίδες», έλεγε στο «business stories» γνωστός βιομήχανος τροφίμων υπό καθεστώς ανωνυμίας. «Επίσης είναι πολύ εύκολο αλλά 100% άδικο να στοχοποιείται η ελληνική βιομηχανία όταν είναι αυτή που έχει τις μεγαλύτερες επιβαρύνσεις για την παραγωγή του τελικού προϊόντος, τις οποίες μάλιστα έχει φροντίσει να απορροφήσει ως το σημείο που δεν θα γράψει ζημίες. Και έπειτα μην κρυβόμαστε πίσω απ’ το δάχτυλό μας. Το να προβάλλουν τα δικά τους προϊόντα τα σούπερ μάρκετ βάζοντάς τα στο “καλάθι του νοικοκυριού” που σήμερα λειτουργεί και εν μέρει ως “κράχτης” είναι προς το συμφέρον των αλυσίδων. Κι αυτό διότι, διατηρώντας τις ίδιες τιμές, ενισχύουν το περιθώριο κέρδους τους ωθώντας τον κόσμο προς την ιδιωτική ετικέτα που αποφέρει περισσότερα στον λιανέμπορο. Κι αυτό μία βιομηχανία με επώνυμο προϊόν δεν μπορεί να το ανταγωνιστεί», καταλήγει.

    Την ίδια ώρα όμως που η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το «καλάθι του νοικοκυριού» το πληθωριστικό σπιράλ συνεχίζεται, ενώ δεν έχουν σταματήσει να καταφτάνουν αιτήματα από εταιρείες διανομής και βιομηχανίες για νέες ανατιμήσεις. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις πολυεθνικές, τα αιτήματα που υπάρχουν, σε διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων πάντα, είναι συνεχή. Ισως έτσι εξηγείται ότι από την πρώτη λίστα του «καλαθιού» απουσιάζουν τα προϊόντα ξένων εταιρειών.

    «Οι ανατιμήσεις δεν έχουν σταματήσει και δεν νομίζω ότι θα σταματήσουν, άσχετα από την επιτυχία ή όχι του “καλαθιού” που είναι σε συγκεκριμένα προϊόντα», λέει υψηλόβαθμο στέλεχος του λιανεμπορίου. «Το αν θα εξελιχτεί ή όχι σε πυροτέχνημα το μέτρο, μένει να φανεί. Ομως να είστε σίγουροι ότι σε περίπτωση αποτυχίας του θα χάσουμε κι εμείς (σ.σ.: εννοεί τα σούπερ μάρκετ), κάτι νομίζω που όλοι έχουν καταλάβει με τις αντιδράσεις που υπήρξαν αυτό το λίγο χρονικό διάστημα», σημειώνει.
    Επομένως, όπως εκτιμά, το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη προσοχή των αλυσίδων στο μέτρο ώστε τελικά το «καλάθι» να έχει σημασία για τον καταναλωτή και όχι απλά να δηλώνεται από τις αλυσίδες ώστε να είναι σύννομες.

    Τα σούπερ μάρκετ

    Σε ό,τι αφορά πάντως τις πρώτες λίστες που ετοίμασαν και τρέχουν από την περασμένη Τετάρτη οι 12 αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Μy market, Μασούτης, Γαλαξίας, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Market In, ΣΥΝΚΑ, Bazaar, Discount Markt, Χαλκιαδάκης) και το ένα e-shop που συμμετέχει εθελοντικά (e-fresh.gr) προκύπτουν τα εξής: Οι λίστες που αναρτήθηκαν την προηγούμενη Τετάρτη έχουν πολύ περισσότερους κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Συνολικά η αναλογία ίσως ξεπερνά και το 60-40 υπέρ της ιδιωτικής ετικέτας. Ωστόσο κατά περίπτωση η σύνθεση κάθε σούπερ μάρκετ αλλάζει. Υπάρχουν κάποια που χρησιμοποιούν κατά 80% με 90% προϊόντα της δικής τους ετικέτας, αλλά και κάποιες εξαιρέσεις που χρησιμοποιούν περισσότερα επώνυμα προϊόντα, εντάσσοντας εκεί κυρίως αυτά για τα οποία ήδη είχαν κλείσει προωθητικές ενέργειες.

    Δυστυχώς η σύγκριση για τον καταναλωτή ώστε να επιλέξει, π.χ., σούπερ μάρκετ είναι δύσκολο να γίνει, λόγω του αριθμού και των ποιοτικών χαρακτηριστικών των προϊόντων που έχει κάθε αλυσίδα, αλλά και του απλοϊκού τρόπου με τον οποίο τελικά έχει στηθεί η εφαρμογή του «καλαθιού» στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-καταναλωτής (https://e-katanalotis.gov.gr/householdBasket) και τις αρρυθμίες που παρουσιάζει. Σε γενικές γραμμές πάντως για 51 προϊόντα -ένα από κάθε κατηγορία- προκύπτει, με βάση τις λίστες των σούπερ μάρκετ, ένας μέσος όρος αγοράς γύρω στα 155 ευρώ.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΣΥΡΙΖΑ: Ο πρωθυπουργός διάβασε τους μπλε φακέλους του 2019

    Με μία σκωπτική ανακοίνωση σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού...

    Συναγερμός στον ΕΟΔΥ: 18 κρούσματα της νόσου Mpox τις τελευταίες 50 ημέρες στην Ελλάδα

    Tο διάστημα μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2024 αναφέρθηκαν στον Εθνικό...

    Παιανία: Γυναίκα προσποιούμενη την πελάτισσα αφαίρεσε 600 ευρώ από καφετέρια

    Σε βίντεο που δημοσιεύει η ΕΡΤ, αποτυπώνεται η κλοπή...
    Best Shop