Μάστιγα η ακρίβεια – Τα νοικοκυριά «κόβουν» το service αυτοκινήτου – Το 55% έχει μειώσει αγορές σε τρόφιμα

    Ημερομηνία:

    Σε σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές τους συνήθειες περιορίζοντας όχι μόνο τη διασκέδαση και το service του αυτοκινήτου, αλλά και τις δαπάνες για τρόφιμα, έχουν προχωρήσει τα ελληνικά νοικοκυριά λόγω της ακρίβειας.
    Μάλιστα, το πολυδιαφημισμένο «καλάθι του νοικοκυριού» καταλαμβάνει την τελευταία θέση, σε σχέση με τα μέτρα που θεωρούν οι ίδιοι οι καταναλωτές ότι θα τους βοηθούσαν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας με μόλις 3%.

    Οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες

    Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει

    ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α. Το 52% (έναντι 50% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο. Το 55% (έναντι 55% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Το 48% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος. Το 28% (έναντι 24% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του. Το 28% (έναντι 29% τον Ιανουάριο) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του. Το 15% (έναντι 11% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του. Μόλις 4% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Κριτική για το «καλάθι του νοικοκυριού»

    Όσον αφορά τα μέτρα της πολιτείας για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του, το καλάθι του νοικοκυριού παρουσιάζει θετική εικόνα. Έχει αυξηθεί η χρήση του από το καταναλωτικό κοινό, από 28% σε 61%, ενώ το κοινό που θεωρεί ότι δεν προσφέρει τίποτα έχει μειωθεί από 44% σε 29%.
    Σύμφωνα με την έρευνα, το καλάθι του νοικοκυριού καταλαμβάνει την τελευταία θέση, σε σχέση με τα μέτρα που θεωρούν οι ίδιοι οι καταναλωτές ότι θα τους βοηθούσαν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας με μόλις 3%.

    Το κύριο μέτρο που επιθυμούν οι καταναλωτές, είναι με διαφορά η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα σε ποσοστό 81%, ακολουθούν τα προϊόντα με μόνιμη δέσμευση τιμής με 10% και το market pass με 6%
    Σημειώνεται ότι ποσοστό 49% των στελεχών της αγοράς (κυλιόμενη έρευνα στελεχών ΙΕΛΚΑ) θεωρούν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δεν είναι ένα επιτυχημένο μέτρο, ενώ το 24% θεωρεί ότι είναι ένα επιτυχημένο μέτρο. Σε ένα μεγάλο βαθμό, αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται στο υψηλό διαχειριστικό κόστος που έχει το συγκεκριμένο μέτρο από την πλευρά των επιχειρήσεων, σε σχέση με την ικανοποίηση του αυστηρού νομοθετικού πλαισίου, την αποτελεσματική διαπραγμάτευση με τις προμηθευτικές εταιρείες, την πολυπλοκότητας στη διαχείριση των αποθεμάτων, του ραφιού, τη σήμανση στα ράφια κ.α..

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    14χρονος κατηγορείται για εκδικητική πορνογραφία σε βάρος 12χρονης – Έστειλε βίντεο με τις προσωπικές τους στιγμές σε συμμαθητές του

    Για εκδικητική πορνογραφία κατήγγειλε μια 12χρονη στην Ασφάλεια Ηρακλείου Κρήτης, έναν...

    «Τα τετράδια της Ανζέλ Κουρτιάν»- Την Παρασκευή (6/12) στις 21:15 στη σκηνή του «Μηχανουργείου»

    Η παράσταση – μαρτυρία για τη Γενοκτονία των Αρμενίων και...

    Γενέθλια μουσική εκδήλωση της «Διεξόδου» για τα 25 χρόνια λειτουργίας της

    Φέτος  η «Διέξοδος»  συμπλήρωσε  είκοσι πέντε  χρόνια πολιτιστικής παρουσίας...

    ΠΑΤΡΑ: Ευχές από καλούς φίλους

    Την ευκαιρία να συναντηθεί με αγαπημένους του φίλους, που...
    Best Shop