Τις συγκλονιστικές φωτογραφίες έδωσε στη δημοσιότητα η Αττικό Μετρό ΑΕ.
Η πορεία των γραμμών του Μετρό, που διασχίζει το κέντρο της πόλης, ακολουθεί τον άξονα του κυριότερου δρόμου του πολεοδομικού ιστού της αρχαίας πόλης που πλαισιωνόταν με κιονοστοιχίες και στοές και είχε οδόστρωμα πλάτους 16 μέτρων.
Ξεκινούσε από τη Χρυσή Πύλη (Porta Aurea) τη σημερινή πλατεία Βαρδαρίου, και κατέληγε στην Κασσανδριωτική Πύλη δηλαδή στη σημερινή Πλατεία Συντριβανίου.
Στην περιοχή των δύο αυτών κομβικών πυλών της παλιάς πόλης -έξω από τις οποίες αναπτύσσονταν τα πλουσιότερα τμήματα των νεκροταφείων της- οι εργασίες κατασκευής σταθμών του Μετρό φέρνουν στο φως σημαντικές αρχαιότητες, που ανήκουν σε διάφορες χρονικές περιόδους.
Σημαντικές αρχαιότητες, και μάλιστα αντιπροσωπευτικές πολλών περιόδων ζωής της πόλης, «ξεθάβονται» για πρώτη φορά ύστερα από αιώνες με σκοπό την ολοκλήρωσε της κατασκευής των δύο άλλων σταθμών του Μετρό που βρίσκονται εντός των ορίων του ιστορικού κέντρου της πόλης.
Πρόκειται για τους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγ. Σοφίας», που καταλαμβάνουν σημαίνουσες θέσεις για τα εδάφη που κρύβονται κάτω από τη σημερινή πόλη της Θεσσαλονίκης.
Στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιείται η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή που συντελέστηκε ποτέ στη Βόρεια Ελλάδα, καλύπτοντας επιφάνεια 20.000 τ.μ.
Οι αρχαιολογικές εργασίες, συνολικού προϋπολογισμού 132,6 εκατ. ευρώ, έχουν φέρει στο φως 130.000 αρχαιολογικά ευρήματα.
Σχετικά με τον σταθμό «Βενιζέλου» έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και το ΚΑΣ, η μελέτη της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων και ήδη έχουν εκκινήσει οι εργασίες.