Μία απλή ιδέα έκανε έναν σέρφερ δισεκατομμυριούχο – Πέτυχε αυτό που ονειρεύονται όλες οι εταιρείες

    Ημερομηνία:

    Η GoPro μπαίνει στο χρηματιστήριο Nasdaq, με αποτίμηση 2,95 δισ. δολαρίων. Ο ιδρυτής της, Nick Woodman, γίνεται δισεκατομμυριούχος. Όχι και άσχημα για έναν σέρφερ που ήθελε απλά να βιντεοσκοπεί τον εαυτό του καθώς καβαλά τα κύματα.

    Όλα ξεκίνησαν όταν ο Nick Woodman ήταν 22 χρόνων. Κλασικός Καλιφορνέζος, γεννημένος σε μια εύπορη οικογένεια, ο Woodman έδωσε διορία στον εαυτό του έως τα 30α του γενέθλια, για να γίνει επιχειρηματίας. Διαφορετικά, όπως είπε στον εαυτό του, θα έπρεπε να κάνει αυτό που απευχόταν: Να βρει μια κανονική δουλειά.

    Όμως, τέσσερα χρόνια αργότερα, είχε ήδη στο ενεργητικό του μία αποτυχημένη προσπάθεια, αφού η πρώτη του εταιρεία κατέρρευσε με το σκάσιμο της φούσκας των dot coms. Στα 26 του χρόνια, λοιπόν, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει όλες του τις οικονομίες για ένα ταξίδι για σερφ πέντε μηνών στην Αυστραλία και την Ινδονησία.  Φεύγοντας από τις ΗΠΑ, ο Woodman αναζητούσε την έμπνευση και την επόμενη μεγάλη ιδέα. Αυτό που δεν γνώριζε τότε ήταν πως είχε ήδη βρει την ιδέα που θα τον έκανε δισεκατομμυριούχο και μάλιστα πριν καν μπει στο αεροπλάνο.

    Μία απλή ιδέα έκανε έναν σέρφερ δισεκατομμυριούχο – Πέτυχε αυτό που ονειρεύονται όλες οι εταιρείες-1
    φωτ.: AP

    «Καθώς ετοιμαζόμουν για αυτό το ταξίδι, μου ήρθε η ιδέα για μία κάμερα καρπού, με την οποία θα μπορούσα να κάνω σερφ και να καταγράψω τον εαυτό μου και τους φίλους μου στο ταξίδι. Η ειρωνεία είναι πως το ταξίδι αυτό υποτίθεται ότι έπρεπε να μου δώσει έμπνευση για την επόμενη επιχειρηματική μου κίνηση, αλλά τελικά είχα ήδη βρει την ιδέα μου πριν καν φύγω», θα έλεγε αργότερα ο νεαρός επιχειρηματίας.

    Κάπως έτσι, γεννήθηκε η πρώτη κάμερα GoPro, που ουσιαστικά δενόταν στο πάνω μέρος του καρπού του χρήστη της με έναν ιμάντα, ώστε να του επιτρέπει να τραβά βίντεο έχοντας τα χέρια του ελεύθερα για να κάνει το αγαπημένο του σπορ. Το προϊόν απευθυνόταν κυρίως στους σέρφερ, αλλά και στους φίλους των πιο extreme sports. Και το κοινό αυτό το αγάπησε.

    Η GoPro πέτυχε αυτό που ονειρεύονται όλες οι εταιρείες: Να γίνει το όνομα του προϊόντος της συνώνυμο της κατηγορίας. Πρακτικά, στο μυαλό των καταναλωτών, όλες οι action cameras λέγονται… GoPro.

    Όμως μετά, ήρθαν τα smartphones που κάνουν τα πάντα. Η GoPro είδε την ανάπτυξή της να επιβραδύνει σημαντικά και άρχισε να κάνει διάφορες λανθασμένες κινήσεις. Η σκέψη της να στραφεί στα media και να δημιουργήσει μία πλατφόρμα όπου οι δημιουργοί περιεχομένου θα μπορούσαν να δημοσιεύσουν τα βίντεό τους και να βγάλουν χρήματα από αυτά απέτυχε: Το YouTube ήδη έκανε το ίδιο πράγμα και μάλιστα καλύτερα.

    Όπως επίσης, η προσπάθειά της να επεκταθεί στα drones με το GoPro Karma ήταν άλλη μία ντροπιαστική αποτυχία για την εταιρεία.

    Και βέβαια, η πανδημία και τα lockdowns σίγουρα ήταν το τελευταίο πράγμα που χρειαζόταν μια εταιρεία της οποίας το προϊόν είναι άμεσα συνδεδεμένο με το «έξω».

    Σήμερα, η GoPro εξακολουθεί να δυσκολεύεται, καθώς το 2024 οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 20%, στα 801 εκατ. δολάρια.

    Κατόπιν τούτων, ο Woodman αναγκάστηκε να παραιτηθεί από τον μισθό του CEO, σε μία προσπάθεια να βοηθήσει την εταιρεία να ορθοποδήσει.  Σύμφωνα με αμερικανικά δημοσιεύματα, ο ιδρυτής της εταιρείας είχε λάβει μισθό 850.000 δολαρίων το 2022 και το 2023, χωρίς να συνυπολογίζονται οι μετοχές που κατέχει.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Αυγενάκης για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Δεν υπάρχει στη δικογραφία ούτε ένα στοιχείο που να με εμπλέκει σε οποιαδήποτε έκνομη πράξη»

    Ανάρτηση για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ έκανε ο πρώην υπουργός Αγροτικής...

    Βίντεο: Η Χάλι Μπέρι χορεύει στο Instagram φορώντας το μπικίνι της

    Ξέγνοιαστες καλοκαιρινές στιγμές απολαμβάνει με τον αγαπημένο της η Χάλι...

    Θεσσαλονίκη: Καταδικάστηκε πατέρας που πέταξε παντόφλα στην κόρη του

    Ένοχος κρίθηκε από το Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης ένας πατέρας που...