Τεράστιο παραμένει το θέμα της νοθείας στα καύσιμα καθώς ένα στα τρία πρατήρια βρίσκεται στα χέρια παραβατικών πρατηριούχων! Όπως ανέφερε την Παρασκευή στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Πέτρος Τζαννετάκης, είναι ένα θέμα που η πολιτεία έχει υποχρέωση να αντιμετωπίσει και όχι το «παράλογο» όπως χαρακτήρισε πλαφόν στα καύσιμα, το οποίο εφαρμόστηκε την εποχή της πανδημίας για άλλους λόγους, συνεχίστηκε κατά την ενεργειακή κρίση και παραμένει ενώ οι λόγοι αυτοί έχουν εκλείψει. Αυτό είναι και το κίνητρο που ο όμιλος έχει αυξήσει τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των ιδιόκτητων και ιδιολειτουργούμενων πρατηρίων για να ελέγχει τα καύσιμα. Το 2010 τα πρατήρια της Shell ήταν 195, τώρα είναι 365 και της AVIN ήταν 5-6 και τώρα είναι 165. Όπως διευκρίνισε, «όταν παίρνετε απόδειξη και αναφέρει επωνυμία Μυρτέα ή Ερμής σημαίνει ότι είναι ιδιόκτητο και όταν μπαίνετε στην AVIN και η απόδειξη γράφει Κονκάρτ ή Μακραίον να ξέρετε ότι σας πουλάει καύσιμο η Motor Oil». Το μέτρο του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους λήγει στα τέλη Απριλίου και η αγορά περιμένει τι θα κάνει η πολιτεία από δω και μπρος. Οι εταιρείες πετρελαιοειδών κρατούν πάντως μικρό καλάθι και τονίζουν ότι ο στραγγαλισμός των περιθωρίων έχει βγάλει εκτός αγοράς τους έντιμους πρατηριούχους και έχει πλημμυρίσει με παραβατικούς! Ο Π. Τζαννετάκης είπε μάλιστα στους αναλυτές ότι το πλαφόν επιλεκτικά εφαρμόζουν και άλλες χώρες αλλά με μεγάλους χρονικούς περιορισμούς και όχι όπως η Ελλάδα που το έχει σε ισχύ από το 2021.
