Επιτροπή του Δ.Σ. της Ένωσης Ελευθέρων Επαγγελματιών, Λογιστών-Φοροτεχνικών (ΕΛΦΕΕ Αχαΐας) συναντήθηκε με τη Διευθύντρια της ΔΟΥ Πατρών, Σοφία Καϊάφα και συζητήσαν θέματα που αφορούν στην ομαλή λειτουργία της Εφορίας και την διευκόλυνση των λογιστών με στόχο της διασφάλιση της άμεσης ανταπόκρισης και επίσπευσης των διαδικασιών εξυπηρέτησης, προς όφελος των επαγγελματιών του κλάδου.
Το επόμενο διάστημα η ΕΛΦΕΕ θα καταθέσει τις προτάσεις της για την βελτίωση της εξυπηρέτησης ενώ με ευθύνη της προϊσταμένης θα γίνει και επίσκεψη στο Τμήμα Ελέγχου της ΔΟΥ Πατρών για ανταλλαγή απόψεων και κατάθεση προτάσεων.
Εκτός από τα παράπονα των λογιστών στην Πάτρα για επιβολή ελέγχων και περιορισμού εισόδου στη ΔΟΥ, τέθηκε και το θέμα της αποδυνάμωσης και αποδιοργάνωσης των υπηρεσιών της, ενιαίας πλέον, Εφορίας Πατρών.
Έρχεται η «νέα ΑΑΔΕ»
Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, από τις αρχές του νέου έτους έρχεται η «νέα ΑΑΔΕ» με νέο οργανωτικό σχήμα που βασίζεται σε ιδιωτικά και διεθνή λογιστικά πρότυπα και πρότυπα ποιότητας.
Εκτός από την απόφαση να επεκτείνει τη θητεία του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, το Υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει τρεις ακόμα, μεγάλες αλλαγές στην στελεχιακή δομή και οργάνωση με την δημιουργία σε πρώτη φάση, 3 θέσεων υποδιοικητών, μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην Αγορά, για τους τομείς οργάνωση λειτουργιών, νομικές υποθέσεις και ψηφιακός μετασχηματισμός.
Επέρχεται επίσης ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ του Διοικητή και Συμβουλίου Διοίκησης, με ετήσια αξιολόγηση διοικητή και υποδιοικητών, με βάση δεσμευτικούς δείκτες επίτευξης στόχων. Σήμερα προβλέπεται λογοδοσία της ηγεσίας της ΑΑΔΕ μόνο προς τον υπουργό Οικονομικών και την Βουλή των Ελλήνων.
Εκτός από τις θέσεις υποδιοικητών, θα μπορεί να υπάρξει πρόσληψη στελεχών από την Αγορά για θέσεις Πληροφορικής και άλλων τομέων, όχι όμως εφοριακών ή τελωνειακών υπαλλήλων.
Σήμερα η ΑΑΔΕ στελεχώνεται με προσωπικό 11.060 ατόμων (εφοριακούς, τελωνειακούς, χημικούς, διοικητικούς κ.λπ.) τα οποία εργάζονται, αποκλειστικά, είτε ως μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, είτε ως υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου.
«Θα συμβάλλουμε στην εξυπηρέτηση»
«Κατά την επαφή μας με τη ΔΟΥ Πατρών, μας διαβεβαίωσαν για τις προθέσεις και τις προσπάθειες που γίνονται για την καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των γραφείων μας. Από μεριάς μας δεσμευτήκαμε ότι θα ενημερώσουμε τα μέλη μας, να επισκέπτονται την ΔΟΥ όταν αυτό είναι απαραίτητο και με συντονισμένο τρόπο. Ενημερώνουμε τα μέλη μας ότι για την ασφάλεια της ΔΟΥ, θα πρέπει να κινούμαστε με προκαθορισμένα ραντεβού σε τμήματα, πριν την είσοδο μας στην υπηρεσία. Αυτό θα βοηθήσει και στη μελλοντική αναδιοργάνωση των τμημάτων» αναφέρει ο ειδικός γραμματέας της ΕΛΦΕΕ Αχαΐας Δημήτρης Μπόκαρης, επισημαίνοντας ακόμη: «Θεωρούμε ότι πρέπει να σεβαστούμε τις διαδικασίες, ώστε να βοηθήσουμε και στην ορθή λειτουργεία της ΔΟΥ και να διατηρούμε όπως γίνεται εδώ και χρόνια την καλή σχέση που έχουμε. Έτσι θα μπορούμε ανά πάσα ώρα και στιγμή να είμαστε σε θέση να καταθέτουμε και να συζητάμε τα αιτήματά μας».