Μποτιλιάρισμα με μεγάλα πλέον αυτοκίνητα

    Ημερομηνία:

    Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος ρίχνει φως στην ανησυχητική τάση αύξησης του μεγέθους των αυτοκινήτων, ιδίως των SUV, σε όλη την Ευρώπη.

    Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι κάθε λίγα χρόνια, τα νέα επιβατικά οχήματα διευρύνονται κατά ένα εκατοστό σε πλάτος.

    Συνέπεια αυτής της αύξησης είναι ένας στόλος αυτοκινήτων που είναι πλέον πολύ φαρδιά για τους ευρωπαϊκούς δρόμους και τους χώρους στάθμευσης.

    Το μέσο πλάτος των νέων αυτοκινήτων έχει ξεπεράσει τα 180 εκατοστά, που αντιστοιχεί στο τυπικό μέγεθος μιας θέσης στάθμευσης στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

    Η τάση αυτή αποτελεί σημαντική πρόκληση, ιδίως σε ιστορικές πόλεις με στενούς δρόμους, όπου τα φαρδύτερα οχήματα περιορίζουν τις ωφέλιμες λωρίδες οδήγησης.

    Τα SUV θεωρούνται ως οι κύριοι ένοχοι, με μοντέλα όπως τα BMW X5X6X7 και XM, καθώς και τα Mercedes GLSAudi Q8Porsche Cayenne και Volkswagen Touareg, τα οποία ξεπερνούν τα 200 εκατοστά σε πλάτος.

    Μποτιλιάρισμα με μεγάλα πλέον αυτοκίνητα

    proliptikes

    Ενώ τα SUV τον κύριο υπεύθυνο πίσω από αυτό το αυξανόμενο φαινόμενο, τα κανονικά αυτοκίνητα έχουν επίσης αυξηθεί σε μέγεθος κατά τη διάρκεια των δεκαετιών.

    Το Skoda Octavia, που θεωρείται ένα κανονικό αυτοκίνητο, εκτείνεται πλέον σε μήκος 4,68 μέτρα και πλάτος 1,82 μέτρα.

    Το εμβληματικό Volkswagen Golf, το πιο δημοφιλές όχημα στην Ευρώπη, έχει ομοίως μεγαλώσει, με το σημερινό μοντέλο να έχει μήκος 4,28 μέτρα σε σύγκριση με τα 3,7 μέτρα του αρχικού.

    Αυτή η τάση στο μέγεθος των αυτοκινήτων δεν οφείλεται μόνο στη ζήτηση των καταναλωτών για πιο ευρύχωρα οχήματα, αλλά επηρεάζεται και από τους αυστηρούς κανονισμούς ασφαλείας.

    Τα σύγχρονα οχήματα διαθέτουν πλέον διευρυμένες κολόνες, φιλοξενώντας αυξημένα χαρακτηριστικά ασφαλείας που επιβάλλουν οι ρυθμιστικές αρχές.

    Μποτιλιάρισμα με μεγάλα πλέον αυτοκίνητα

    Ωστόσο, αυτή η αύξηση του μεγέθους έχει αρνητικές επιπτώσεις, καθώς οδηγεί σε υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων λόγω του αυξημένου βάρους.

    Μια ανησυχητική πτυχή αυτής της τάσης είναι ο αντίκτυπος στην ασφάλεια των πεζών και των ποδηλατών.

    Μελέτη του Βελγικού Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας αποκάλυψε ότι η αύξηση του μπροστινού μέρους ενός οχήματος κατά 10% αύξησε τον κίνδυνο θανάτου πεζών ή ποδηλατών κατά 30%.

    Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος προτείνει ότι η μόνη αποτελεσματική λύση για τον περιορισμό αυτής της “παχυσαρκίας” των αυτοκινήτων είναι η κανονιστική δράση των ευρωπαίων νομοθετών. Αν δεν αντιμετωπιστεί, η τάση των ολοένα και πιο ογκωδών αυτοκινήτων είναι πιθανό να συνεχιστεί, με όσα προβλήματα αυτό θα φέρει.

    PhysioClinic

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Νορβηγία! Τον παρέσυρε χιονοστιβάδα και επέζησε επτά ώρες κάτω από το χιόνι

    Ένας τουρίστας που παρασύρθηκε από μία χιονοστιβάδα στη βόρεια Νορβηγία διασώθηκε,...

    Συντετριμμένοι οι γονείς του 19χρονου Μάριου: «Όσοι ήταν στην προπόνηση δεν έχουν μιλήσει»

    Σε κατάσταση σοκ εξακολουθούν να βρίσκονται οι γονείς του...

    Συγκίνηση στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας – «Είμαι η Γιολάντα και είμαι φίλη της Μάρθης

    Το όνομα της Μάρθης Ψαροπούλου, θύμα των Τεμπών, θα...

    Σούπερ μάρκετ: Σε εξέλιξη οι επαφές της Μασούτης με την Κρητικός

    Αναβολή παίρνουν τα εγκαίνια του υπερκαταστήματος της «Μασούτης» στις...