Μποτιλιάρισμα με μεγάλα πλέον αυτοκίνητα

    Ημερομηνία:

    Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος ρίχνει φως στην ανησυχητική τάση αύξησης του μεγέθους των αυτοκινήτων, ιδίως των SUV, σε όλη την Ευρώπη.

    Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι κάθε λίγα χρόνια, τα νέα επιβατικά οχήματα διευρύνονται κατά ένα εκατοστό σε πλάτος.

    Συνέπεια αυτής της αύξησης είναι ένας στόλος αυτοκινήτων που είναι πλέον πολύ φαρδιά για τους ευρωπαϊκούς δρόμους και τους χώρους στάθμευσης.

    Το μέσο πλάτος των νέων αυτοκινήτων έχει ξεπεράσει τα 180 εκατοστά, που αντιστοιχεί στο τυπικό μέγεθος μιας θέσης στάθμευσης στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

    Η τάση αυτή αποτελεί σημαντική πρόκληση, ιδίως σε ιστορικές πόλεις με στενούς δρόμους, όπου τα φαρδύτερα οχήματα περιορίζουν τις ωφέλιμες λωρίδες οδήγησης.

    Τα SUV θεωρούνται ως οι κύριοι ένοχοι, με μοντέλα όπως τα BMW X5X6X7 και XM, καθώς και τα Mercedes GLSAudi Q8Porsche Cayenne και Volkswagen Touareg, τα οποία ξεπερνούν τα 200 εκατοστά σε πλάτος.

    Μποτιλιάρισμα με μεγάλα πλέον αυτοκίνητα

    Ενώ τα SUV τον κύριο υπεύθυνο πίσω από αυτό το αυξανόμενο φαινόμενο, τα κανονικά αυτοκίνητα έχουν επίσης αυξηθεί σε μέγεθος κατά τη διάρκεια των δεκαετιών.

    Το Skoda Octavia, που θεωρείται ένα κανονικό αυτοκίνητο, εκτείνεται πλέον σε μήκος 4,68 μέτρα και πλάτος 1,82 μέτρα.

    Το εμβληματικό Volkswagen Golf, το πιο δημοφιλές όχημα στην Ευρώπη, έχει ομοίως μεγαλώσει, με το σημερινό μοντέλο να έχει μήκος 4,28 μέτρα σε σύγκριση με τα 3,7 μέτρα του αρχικού.

    Αυτή η τάση στο μέγεθος των αυτοκινήτων δεν οφείλεται μόνο στη ζήτηση των καταναλωτών για πιο ευρύχωρα οχήματα, αλλά επηρεάζεται και από τους αυστηρούς κανονισμούς ασφαλείας.

    Τα σύγχρονα οχήματα διαθέτουν πλέον διευρυμένες κολόνες, φιλοξενώντας αυξημένα χαρακτηριστικά ασφαλείας που επιβάλλουν οι ρυθμιστικές αρχές.

    Μποτιλιάρισμα με μεγάλα πλέον αυτοκίνητα

    Ωστόσο, αυτή η αύξηση του μεγέθους έχει αρνητικές επιπτώσεις, καθώς οδηγεί σε υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων λόγω του αυξημένου βάρους.

    Μια ανησυχητική πτυχή αυτής της τάσης είναι ο αντίκτυπος στην ασφάλεια των πεζών και των ποδηλατών.

    Μελέτη του Βελγικού Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας αποκάλυψε ότι η αύξηση του μπροστινού μέρους ενός οχήματος κατά 10% αύξησε τον κίνδυνο θανάτου πεζών ή ποδηλατών κατά 30%.

    Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος προτείνει ότι η μόνη αποτελεσματική λύση για τον περιορισμό αυτής της “παχυσαρκίας” των αυτοκινήτων είναι η κανονιστική δράση των ευρωπαίων νομοθετών. Αν δεν αντιμετωπιστεί, η τάση των ολοένα και πιο ογκωδών αυτοκινήτων είναι πιθανό να συνεχιστεί, με όσα προβλήματα αυτό θα φέρει.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ο Τραμπ δεν αποκλείει την απέλαση του Ίλον Μασκ – “Έχει να φοβάται πολλά”

    O Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνει την Τρίτη (01/07)...

    Στο αεροδρόμιο με νεαρή ξανθιά ο πρώην της Ανδριώτου Σπύρος Μαρτίκας

    Στο αεροδρόμιο της πόλης Κατάνια, στη Σικελία, «τσάκωσε» ο φακός της...

    Ο γιος του Ελληνοαμερικανού βουλευτή Γκας Μπιλιράκη, Μάικλ, παντρεύτηκε τη Σοφία Πούλος

    Έντονο άρωμα Ελλάδας είχε ο γάμος του γιου του Ελληνοαμερικανού βουλευτή Γκας Μπιλιράκη με...

    ΓΕΜΗ: Από 1η Σεπτέμβρη αυστηρές προθεσμίες, ηλεκτρονικές διαδικασίες και τέλος στα… παλιά πιστοποιητικά

    Αποκλειστικά ηλεκτρονικές διαδικασίες, πλήρως οριοθετημένες προθεσμίες, ενιαίο κόστος τελών,...