Να μην πληρώσει ο λαός της Πάτρας την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων στη διαχείριση των απορριμμάτων

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Του Νίκου Ασπράγκαθου, Αντιδημάρχου Προγραμματισμού,Περιβάλλοντος, Καθαριότητας του Δήμου Πατρέων

     

    GYMALL

    Η Δημοτική Αρχή με όλους τους τρόπους έχει αναδείξει τα μεγάλα προβλήματα της πόλης, των εργαζομένων, της λαϊκής οικογένειας. Δίνουμε έναν αγώνα δίκαιο και τίμιο για να κρατηθεί ο λαός της Πάτρας όρθιος. Όμως δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο, ξέρουμε καλά ότι ο δρόμος για την λύση των οξυμένων προβλημάτων είναι ο αγώνας. Είναι ανάγκη να σταματήσουμε εμείς την επίθεση σε βάρος μας. 

    Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται.

    Η Δημοτική Αρχή της Πάτρας έχει έγκαιρα προειδοποιήσει τους αρμόδιους και έχει ενημερώσει το λαό για την κατάσταση στο κρίσιμο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Έγκαιρα έγιναν οι μελέτες για την διαχείρισης και επεξεργασία των απορριμμάτων με βάση τον περιφερειακό σχεδιασμό (ΠΕΣΔΑ). Όμως οι καθυστερήσεις είναι πολύ μεγάλες και ειδικά για το εργοστάσιο επεξεργασίας των αποβλήτων στου ΦΛΟΚΑ, που υπερβαίνουν τα δύο χρόνια. Η ευθύνη είναι των κυβερνήσεων, που διαρκώς αλλάζουν τον σχεδιασμό.

    Το ιδιωτικοποιημένο σύστημα  ανακύκλωσης συσκευασιών είναι σε αδιέξοδο ενώ για το μεγαλύτερο μέρος των ανακυκλώσιμων δεν υπάρχει σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης και καταλήγουν στους ΧΥΤΑ.  Στην πράξη η χώρα δεν έχει σύστημα ανακύκλωσης με ευθύνη των κυβερνήσεων γιατί δεν εφαρμόζεται ούτε η νομοθεσία, που οι ίδιες ψηφίζουν, αφού δεν επιβάλουν στις μεγάλες επιχειρήσεις, που παράγουν συσκευασμένα προϊόντα να καλύπτουν το κόστος ανακύκλωσης, όπως οφείλουν.

    Με τον νέο νόμο της ΝΔ για τα απορρίμματα επιβάλλεται το χαράτσι το λεγόμενο «τέλος ταφής», όπως μετονομάσθηκε η «περιβαλλοντική εισφορά» του ΣΥΡΙΖΑ. Τιμωρούνται οι δημότες με εκατομμύρια ευρώ για καθυστερήσεις στην κατασκευή του εργοστασίου και τα αδιέξοδα της ανακύκλωσης. Όμως  η λογική της διαχείρισης των απορριμμάτων με σκοπό την κερδοφορία είναι η βασική αιτία  για τα μικρά ποσοστά ανακύκλωσης και τις ατέρμονες διαδικασίες μέχρι να κατασκευαστεί το εργοστάσιο. Με τις κατευθυντήριες οδηγίες της ΕΕ που εφαρμόζουν οι ελληνικές κυβερνήσεις έχει στηθεί ένας χορός δις ευρώ για την επεξεργασία των απορριμμάτων,  που θα πληρώσουν οι δημότες. Πολλά εργοστάσια επεξεργασίας, που θα παράγουν καύσιμο ακόμα και από τα οργανικά, που θα μπορούσαν να κομποστοποιηθούν, τέσσερα γιγαντιαία εργοστάσια παραγωγής ενέργειας με  καρκινογόνα καύση, ενώ περίπου ένα εκατομμύριο τόνοι θα καίγονται στα τσιμεντάδικα.

    Ο Δήμαρχος της Πάτρας ανέλαβε πρωτοβουλία για την κατάργηση του άδικου αντιλαϊκού πρόστιμου, που συνέβαλε αποφασιστικά στο να μην πληρώσουμε την «περιβαλλοντική εισφορά» και να μην συμπεριληφθεί το «τέλος ταφής», στην τιμολόγηση της ταφής. Όμως το υπουργείο με εγκύκλιο απειλεί με κυρώσεις όσους για το 2022 δεν συμπεριλάβουν το χαράτσι στα ανταποδοτικά τέλη και «κατάσχεση» ποσών από την κρατική επιχορήγηση των Δήμων.  Το  «τέλος ταφής» από 20 ευρώ ανά τόνο θα αυξηθεί στα 55 ευρώ ανά τόνο, μέχρι το 2027. Σημειώνουμε ότι  ο Δήμος στο ΧΥΤΑ της Ξερόλακκα χρεώνεται με 13 ευρώ/τόνο.

    Είναι γνωστό σε όλους σε ποια κατάσταση παραλάβαμε το ΧΥΤΑ της Ξερόλακκας συγκριτικά με την σημερινή λειτουργία του, όπου έχει γίνει διευθέτηση και συλλογή των στραγγισμάτων, συμπιέζονται και σκεπάζονται τα απορρίμματα καθημερινά, και η λειτουργία και εικόνα του ΧΥΤΑ έχει βελτιωθεί θεαματικά. Είναι γνωστό ότι θέση μας είναι να κλείσει ο ΧΥΤΑ το συντομότερο δυνατό.

    Να ολοκληρωθούν άμεσα οι διαγωνιστικές διαδικασίες για το εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων στου ΦΛΟΚΑ και για την επέκταση του ΧΥΤΥ ΦΛΟΚΑ και να προχωρήσει η κατασκευή, που θα γίνει με κρατική χρηματοδότηση, Η Πάτρα δεν πρέπει να ζήσει καταστάσεις τραγικά χειρότερες από αυτές που γνώρισαν γειτονικές μικρές πόλεις.

    Πολιτική των κυβερνήσεων είναι η  λειτουργία των μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων, που θα πολλαπλασιάσουν το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων για την εξασφάλιση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων του κλάδου. Εμείς παλεύουμε και διεκδικούμε το κόστος αυτό να καλυφθεί εξολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό.

    Τονίζουμε ότι ο λαός πληρώνει τρεις φορές για την διαχείριση των απορριμμάτων, ως φορολογούμενος, ως καταναλωτής για το κόστος συλλογής και επεξεργασίας των ανακυκλώσιμων και τέλος ως δημότης, που πληρώνει ανταποδοτικά δημοτικά τέλη. Το κόστος της διαχείρισης των απορριμμάτων  θα έπρεπε να πληρώνεται από τις επιχειρήσεις, που το συμπεριλαμβάνουν στην τιμή του προϊόντος.

    Στην μεγάλη μηχανοκίνητη πορεία από την Πάτρα στην Αθήνα,  με το λαό της Πάτρας, μαζί με τα βασικά και δίκαια αιτήματα διεκδικούμε και

    Την κατάργηση των ανταποδοτικών δημοτικών τελών, όπως επίσης και την κατάργηση του «τέλους ταφής» ή της «περιβαλλοντικής εισφοράς» ή τυχόν άλλο αντιλαϊκό χαράτσι με οποιαδήποτε ονομασία.

    Να θεσπισθεί ειδικός φόρος για την ανακύκλωση ώστε οι εταιρείες να πληρώνουν υποχρεωτικά  αυτά, που εισπράττουν από τον καταναλωτή για την ανακύκλωση και να μην μένει στην καλή τους θέληση με βάση την λεγόμενη «διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού».

    Η διαχείριση των απορριμμάτων απαιτεί έναν ολοκληρωμένο επιστημονικό σχεδιασμό για την διαλογή στην πηγή, με βάση τις λαϊκές ανάγκες, την προστασία του περιβάλλοντος, και να μην αποτελεί τομέα κερδοφορίας των μεγάλων εταιρειών για να μην επιβαρύνεται η λαϊκή οικογένεια με πρόσθετα βάρη.

    Πορευόμαστε όλοι μαζί

    με μεγάλη μηχανοκίνητη πορεία από την Πάτρα στην Αθήνα. Διαδηλώνουμε στο Σύνταγμα το Σάββατο 29 Γενάρη 2022

    και ώρα 12:00 μεσ.

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Επιμελητήριο Αχαΐας: Εκδήλωση με εξωστρεφείς επιχειρηματίες της περιοχής

    Την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, ο Πρόεδρος και μέλη...

    ΔΗΜΟΣ: “Η Πάτρα αποκτά ουσιαστική πρόσβαση στο Παναχαϊκό όρος”

    Σε ανακοίνωση του Δήμου Πατρέων αναφέρονται τα εξής: Υπογράφηκε σήμερα...

    Πάτρα: Eκδήλωση της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών Δυτικής Ελλάδας με θέμα «Ανάπτυξη – Δυτική Ελλάδα 2030».

    Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20 Μαρτίου, η εκδήλωση της ΔΚΜ (Δημοκρατική...