Συντετριμμένος είναι ο καπετάνιος του μοιραίου «γιότ των δισεκατομμυριούχων», Bayesian, το οποίο βυθίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά λόγω κακοκαιρίας στα ανοιχτά του Παλέρμο, παρασέρνοντας στον θάνατο επτά άτομα, μεταξύ τους τον Βρετανό μεγιστάνα Μάικλ Λιντς και τη 18χρονη κόρη του, Χάνα.
Ο Τζέιμς Κάτφιλντ επαναλαμβάνει διαρκώς στο περιβάλλον του – σύμφωνα με την «Corriere della Sera» – ότι δεν εγκατέλειψε κανέναν και ότι έκανε ό,τι ήταν δυνατόν για να σώσει τους πάντες, πλήρωμα και επιβάτες. Μάλιστα, σημειώνει πως κάποια στιγμή το νερό είχε εισβάλει στα πάντα και είχε γίνει απαγορευτικό να μπει κανείς στο βυθιζόμενο ιστιοφόρο.
Πέρα από τα αδικήματα που παρατάσσουν σε βάρος του οι εισαγγελείς, αυτή (η εγκατάλειψη των επιβατών) είναι η κατηγορία που στοιχειώνει τον καπετάνιο από το Νορθ Σορ του Όκλαντ της Νέας Ζηλανδίας, ο οποίος ζει τις πιο μαύρες μέρες της ζωής του.
Οι εισαγγελικές αρχές στην Ιταλία ξεκίνησαν προθές επισήμως έρευνα εις βάρος του καπετάνιου Τζέιμς Κάτφιλντ, για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και πρόκληση ναυαγίου. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα ασκηθεί δίωξη εις βάρος του.
Σιωπηλός στις Αρχές ο καπετάνιος
Ο Κάτφιλντ εξετάστηκε από την Τρίτη από τους Ιταλούς εισαγγελείς κι ενώ ο δικηγόρος του, Άλντο Μορντίλια είχε υποστηρίξει πως ο πελάτης του ήθελε να συνεργαστεί με τις Αρχές για την έρευνα, τώρα, όπως είπε, «άσκησε τελικά το δικαίωμά του να παραμείνει σιωπηλός».
«Υπήρχαν δύο λόγοι» δήλωσε ο Μορντίλια, σύμφωνα με το Ansa. «Είναι κατανοητό ότι είναι πολύ ταραγμένος, και δεύτερον, εμείς οι δικηγόροι διοριστήκαμε μόλις χθες και για να διατυπώσουμε μια πλήρη, ολοκληρωμένη και σωστή γραμμή άμυνας πρέπει να αποκτήσουμε μια σειρά από δεδομένα που δεν διαθέτουμε επί του παρόντος». Επιπλέον, «προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν άλλοι ύποπτοι», λέει ο δικηγόρος.
Η διερεύνηση των αιτιών του ναυαγίου, στο οποίο στράφηκαν τα φώτα της διεθνούς επικαιρότητας, θα εξελιχθεί σε πολλά επεισόδια. Η βύθιση του «Bayesian» ήδη αποτελεί ένα μυστήριο. Οι πλήρεις απαντήσεις θα δοθούν αφότου το σκάφος ανελκυστεί. Παράλληλα, υπάρχει και η κρίσιμη παράμετρος των αποζημιώσεων. Το γιοτ ήταν ασφαλισμένο στη διαμεσολαβητική εταιρεία OMAC, ενώ η British Marine παρέχει ασφάλιση P&I, η οποία καλύπτει αξιώσεις αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, συμπεριλαμβανομένων περιβαλλοντικών ζημιών και τραυματισμών. Παράλληλα με ξεχωριστά ασφαλιστήρια συμβόλαια καλύπτονται κύτος και μηχανήματα.