Η Audi έχει ανακοινώσει πως από το 2026 θα παρουσιάζει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά. Αλλά μέχρι τότε, είναι δρομολογημένες κάποιες σπουδαίες πρεμιέρες μοντέλων τα οποία θα συνεχίσουν να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα θερμικά μοτέρ.
Ένα από αυτά θα είναι και η νέα –και ίσως τελευταία – γενιά του compact sedan της, A4, που θα εξακολουθεί να βασίζεται στην πλατφόρμα MLB, ενσωματώνοντας τα ολοκαίνουρια μοτέρ βενζίνης και diesel της εταιρείας από το Ingolstadt. Η πληροφορία έρχεται δια στόματος του επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της Audi, Oliver Hoffman, σε δηλώσεις του στο ειδησεογραφικό Μέσο, Auto Express.
O Hoffman χαρακτηρίζει τη νέα γενιά θερμικών μοτέρ της Audi ως «τα καλύτερα που έχουμε λανσάρει», και επιβεβαιώνει πως θα πλαισιώνονται από ηλεκτρικές τεχνολογίες για τη συμμόρφωση της μάρκας με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων.
Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται ένα αναβαθμισμένο ήπια υβριδικό, 48βολο σύστημα για τις mild hybrid εκδόσεις, καθώς και μια μεγαλύτερη μπαταρία στον πίσω άξονα της plug-in υβριδικής παραλλαγής.
Ειδικότερα, το νέο A4 θα προσφέρεται σε μια έκδοση diesel, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας θα ενσωματώνει μια εξελιγμένη εκδοχή του 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα “EA888” του ομίλου VW.
Φήμες αναφέρουν πως η VW εργάζεται εδώ και μεγάλο διάστημα πάνω σε τουρμπίνες μεταβλητής διατομής μέσα στον υπερσυμπιεστή, σχεδιασμένες ώστε να βελτιώνουν την απόκριση του γκαζιού σε χαμηλές ταχύτητας, προσφέροντας ταυτόχρονα υψηλότερες τιμές ισχύος.
Θα πρέπει, επίσης, να αναμένουμε μεγαλύτερη πίεση ψεκασμού καυσίμου, δεδομένου ότι ο υφιστάμενος 2λιτρος του ομίλου, υστερεί στον συγκεκριμένο τομέα συγκριτικά με τον πιο ήπιο 1.500αρη TSI που συναντάμε σε πολλά μοντέλα των Seat, Skoda και VW.
Αναφορικά με την plug-in υβριδική έκδοση, αυτή ενδέχεται να φιλοξενεί μια μπαταρία μεγάλης ενεργειακής χωρητικότητας, ώστε να ισοφαρίζονται τα 100 χλμ. αυτονομίας που απολαμβάνει η Mercedes C 300 e.
Επιπροσθέτως, δεν πρέπει να αποκλείσουμε και το λανσάρισμα μιας αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής, που θα διασταυρώνει τα ξίφη της με τα Tesla Model 3 και ΒΜW i4.
Εφόσον το τελευταίο έπαιρνε σάρκα και οστά, θα αποκήρυττε την πλατφόρμα MLB, δεδομένου ότι θα καθίστατο απαγορευτική η τοποθέτηση των ηλεκτρικών συστημάτων. Πιο πολλές πιθανότητες θα συγκέντρωνε το σενάριο επιστράτευσης της αρχιτεκτονικής PPE του ομίλου VW, στην οποία θα βασίζονται τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα των Porsche και Αudi, μεταξύ των οποίων η Porsche Macan EV και το Audi Q6 e-tron.
Η νέα γενιά του Audi A4 αναμένεται στις αντιπροσωπείες εντός του 2023.
Στις φωτογραφίες απεικονίζεται το τρέχον μοντέλο και όχι η νέα γενιά.