Ο Γ.Γ Λιμένων για την αξιοποίηση του λιμανιού της Πάτρας:«Τρένο και στρατηγικός επενδυτικής σταθερά στο πλάνο μας»

    Ημερομηνία:

    Αφορμή για την συζήτηση με τον γενικό γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελο Κυριαζόπουλο έδωσε κυρίως το θέμα αξιοποίησης του λιμανιού της Πάτρας, η εκκρεμότητα της εύρεσης στρατηγικού επενδυτική για τον ΟΛΠΑ, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ.
    Τα σχέδια της Κυβέρνησης, σε σχέση με τις παραχωρήσεις έχουν αλλάξει από την περίοδο του πολέμου στην Ουρανία. Πλέον, εκτός από την πώληση πλειοψηφικού πακέτου ή άλλης μορφής επένδυσης από ξένο επενδυτή, δεν υπάρχει μόνο το παραχωρητήριο αλλά και άλλες μορφές συνεργασίας για ευρείας κλίμακας επενδύσεις.

    Για το λιμάνι της Πάτρας φαίνεται, και από τη συζήτηση με τον κ. Κυριαζόπουλο, φαίνεται ότι όλα είναι ανοικτά. Κρίσιμος παράγοντας για την προσέλκυση ξένων ή εγχώριων κεφαλαίων είναι η ολοκλήρωση του σχεδιασμού για την έλευση του τρένου μέσα στο Νέο, Νότιο, Λιμάνι. Το ΥΕΝ δεν στέκεται μόνο σε αυτό εκτιμώντας ότι με την ολοκλήρωση του αναπτυξιακού σχεδιασμού, της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ)και του νέου Master Plan για την λιμενική ζώνη, η αξιοποίηση μπορεί να μπει από… μόνη της στις ράγες. Η εκπόνηση της ΣΜΠΕ τροποποιήθηκε πρόσφατα για να προβλέψει βέβαια και το σχεδιασμό για την έλευση του νέου σύγχρονου τρένου στο λιμάνι.

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
    Μετά από μια τριετία, μεσολάβησε η πανδημία, έχουμε την επιστροφή στην Πάτρα και τοποθέτηση στο περιθώριο της εκδήλωσης στην πίτα του ΟΛΠΑ, για τον κοινό αγώνα να αποτελέσουν τα λιμάνια πόλο ανάπτυξης και επενδύσεων…
    -Η Πάτρα αλλά και το σύνολο των λιμένων της χώρας μας κινούνται σταθερά πάνω σε μια διαδικασία κατά βάση αναπτυξιακή. Μέσα από διεθνείς διαγωνισμούς, δρομολογούνται επενδύσεις και δράσεις για την αξιοποίηση των λιμενικών εγκαταστάσεων. Επενδύσεις για την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε λιμένα, όσον αφορά την επέκταση της επιβατικής κίνησης αλλά και την τόνωση του εμπορευματικού τους χαρακτήρα, σε επίπεδο εσωτερικών αλλά και διεθνών μεταφορών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο κινούμαστε αυτή την περίοδο.
    Τα νεότερα στοιχεία όσον αφορά την κίνηση αλλά και τα έσοδα, μετά την λήξη των περιορισμών που είχαμε κατά την πανδημία είναι ενθαρρυντικά;
    -Τόσο για την Πάτρα όσο και για το σύνολο των λιμανιών της χώρας μας, τα νεότερα στοιχεία της κίνησης είναι πολύ αισιόδοξα. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι τα αντίστοιχα νούμερα, σε διπλανές χώρες και κοντινούς λιμένες στο εξωτερικό δεν είναι τόσο ενθαρρυντικά. Η Ελλάδα πάει πολύ καλά, η οικονομία μας και ο τομέας εισαγωγών-εξαγωγών έχει από τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης παγκόσμια. Σε αυτό το πλαίσιο η Πάτρα έχει να επιδείξει σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης των λιμενικών δραστηριοτήτων και ειδικότερα, με τα έργα που προγραμματίζουμε αλλά και τη διασύνδεση με το τρένο, σε συνδυασμό και με τους σύγχρονους οδικούς μας άξονες, τα επόμενα χρόνια αναμένουμε σημαντικά αποτελέσματα.
    Είναι προφανές ότι ο σιδηρόδρομος είναι το ζητούμενο και η βάση για την ανάπτυξη του εμπορικού τμήματος στο Νέο, Νότιο, Λιμένα της Πάτρας…
    -Θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι αυτή τη στιγμή σε όλη τη χώρα δρομολογούνται έργα σιδηροδρομικά άνω των 4 δισ. ευρώ για την διασύνδεση των λιμανιών με το σιδηρόδρομο. Αυτό που γινόταν πριν από 100 χρόνια και κάποια στιγμή το αφήσαμε, επιστρέφει. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, οι λιμένες μας έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσονται και αυτόνομα.
    Η Πάτρα σε ποιο στάδιο και σε ποια σειρά βρίσκεται στο σχέδιο αξιοποίησης μέσω της προσέλκυσης στρατηγικού επενδυτή, όπως έγινε με την Ηγουμενίτσα και σχεδιάζεται αλλού, σε Βόλο, Ηράκλειο;
    -Από την πρώτη στιγμή η Κυβέρνησή μας δεσμεύθηκε ότι θα αξιοποιήσουμε κάθε λιμενική εγκατάσταση, με βάση το δικό της αναπτυξιακό μοντέλο. Δεν είναι δεσμευτικό αν θα γίνει αξιοποίηση του λιμανιού της Πάτρας μέσω της μεταβίβασης πλειοψηφικού μετοχικού πακέτου ή παραχώρησης σε στρατηγικό επενδυτή. Όλοι οι τρόποι και τα εργαλεία μπορεί χρησιμοποιηθούν. Η αξιοποίηση αποτελεί μια εξίσωση, όχι μόνο για τον προγραμματισμό που κάνουμε εμείς αλλά και του γενικότερου ενδιαφέροντος που υπάρχει από μεγάλους διεθνείς επενδυτικούς ομίλους. Είναι ένας συνδυασμός αυτών γι αυτό και βλέπουμε να γίνονται και ανακατατάξεις στο σχεδιασμό. Όπως με την Αλεξανδρούπολη η οποία βγήκε σε διεθνή διαγωνισμό αλλά με τις εξελίξεις στο Ουκρανικό και την απόφαση της Ε.Ε. να την εντάξει στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, ως ενεργειακού, μεταφορικού και στρατιωτικού κόμβου, αποφασίσαμε να μην προχωρήσει ο διαγωνισμός.
    Κλείνοντας, είναι προφανές ότι η παρουσία σας στην εκδήλωση του ΟΛΠΑ επιβεβαιώνει ότι οι σχέσεις και η συνεργασία βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο!
    -Υπάρχουν προσωπικοί δεσμοί με την πόλη, από τα χρόνια των σπουδών στην μέση εκπαίδευση, Γυμνάσιο και Λύκειο, τα χρόνια στον ΝΟΠ. Αγαπώ την πόλη και το λιμάνι και με αφορμή την εκδήλωση για την κοπή της πίτας του ΟΛΠΑ στην οποία συμμετείχα εύχομαι και πάλι ότι καλύτερο και εργάζομαι γι αυτό.

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    JPMorgan: Τι φέρνει η πρώτη διετία Τραμπ στον Λευκό Οίκο

    Τα δύο πρώτα χρόνια της δεύτερης θητείας του Ντόναλντ Τραμπ θα...

    Αγρίνιο: Ο δολοφόνος αγόρασε το περίστροφο στην “μαύρη αγορά” της Αθήνας

    Εκτός ελέγχου ήταν την τελευταία εβδομάδα ο 30χρονος δολοφόνος...

    Υπουργείο Υγείας: Τρεις αλλαγές στον προσωπικό γιατρό – Πότε θα πληρώνουν οι ασθενείς

    Η αύξηση των Προσωπικών Γιατρών, η θέσπιση και του δωρεάν...

    ΠΑΤΡΑ. Συναγερμός στην Πυροσβεατική τη νύχτα. Καπνοί σε σπίτι ηλικιωμένων

    Συναγερμός χθες τη νύχτα στην Πλ. Παπανδρέου στην Πάτρα. Καπνοί...
    Best Shop