Αντιστέκονται οι μεγάλες εμπορικές πιάτσες και εξακολουθούν να προσελκύουν τις αλυσίδες που «ποντάρουν» σε ένα καλό κατάστημα προβολής.
Κάπως έτσι και η Ερμού περιλαμβάνεται στην 15άδα των ακριβότερων εμπορικών δρόμων σε όλο τον κόσμο με βάση τη λίστα που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο από τη διεθνή εταιρεία συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield σε συνεργασία στη χώρα μας με την Proprius. Στη μεγαλύτερη εμπορική πιάτσα της Ελλάδος λοιπόν το ενοίκιο για ένα κατάστημα υψηλών προδιαγραφών αντιστοιχεί σε 3.480 ευρώ ανά τ.μ. κατ’ έτος έχοντας παραμείνει αμετάβλητο στη διάρκεια του τελευταίου έτους.
«Η ανθεκτικότητα των ενοικίων είναι κυρίως αποτέλεσμα της χαμηλής διαθεσιμότητα χώρων στην Ερμού, του ανταγωνισμού μεταξύ των εμπορικών αλυσίδων ώστε να εξασφαλίσουν ένα κεντρικό κατάστημα σε αυτή την αγορά, αλλά και της ζήτησης λόγω της αύξησης της τουριστικής κίνησης», τονίζει η διευθύνουσα σύμβουλος της Cushman & Wakefield Proprius, Νίκη Σύμπουρα. Η Eρμού διατηρεί την 15η θέση στην κατάταξη, με τα ενοίκια να κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα σε σχέση με πριν την πανδημία και ελαφρά υψηλότερα σε ετήσια βάση.
Η Cushman & Wakefield κυκλοφόρησε την 34η έκδοση της έρευνας για τους Μεγαλύτερους Εμπορικούς Δρόμους σε όλο τον κόσμο (Main Streets Across the World), εξετάζοντας τις τιμές ενοικίασης λιανικής σε προνομιακές τοποθεσίες σε πόλεις σε όλο τον κόσμο. Όπως επισημαίνεται, παρά τις οικονομικές προκλήσεις, οι εμπορικοί δρόμοι έχουν δείξει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, καθώς τα ενοίκια παγκοσμίως ξεπερνούν τελικά τα προπανδημικά επίπεδα. Οι έμποροι λιανικής συνεχίζουν να στοχεύουν σε προνομιακές τοποθεσίες λόγω της στρατηγικής τους σημασίας και των δυνατοτήτων τους για προσέλκυση πελατών.
Όπως αναφέρεται στη μελέτη, προκλήσεις όπως η αύξηση των επιτοκίων και ο πληθωρισμός έχουν περιορίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών – ωστόσο οι προβλέψεις για περαιτέρω μειώσεις επιτοκίων δημιουργούν μια ελπιδοφόρα προοπτική για ανάκαμψη. Οι έμποροι λιανικής αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις πίεσης κόστους, ενώ προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες τάσεις των καταναλωτών που επιζητούν προσποιημένες εμπειρίες όταν έρχονται σε επαφή με ένα brand, καθιστώντας τις τοποθεσίες στους κεντρικούς δρόμους ολοένα και πιο κρίσιμους χώρους για τη μακροπρόθεσμη επιχειρηματική ανάπτυξη.
Η αύξηση των ενοικίων ήταν ιδιαίτερα έντονη στις ΗΠΑ, οι οποίες παρουσίασαν αύξηση σε ετήσια βάση σχεδόν 11%. Το ποσοστό αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική άνοδο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και υπογραμμίζει τη δύναμη της αμερικανικής αγοράς στο παγκόσμιο τοπίο λιανικής. Αντίθετα, η Ευρώπη και η Ασία παρουσίασαν βραδύτερη αύξηση των ενοικίων, σημειώνοντας αύξηση 3,5% και 3,1%, αντίστοιχα.