flamis.gr

Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου αγωνιούν και θέλουν την προσοχή μας

Της Κατερίνας Σολωμού

 

Οι μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης
βιώνουν από πέρυσι μια ιδιόρρυθμη κατάσταση εξαιτίας
του covid 19.

Τα προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι
γνωστά, από την έλλειψη δυνατότητας πολλών μαθητών
να συμμετάσχουν στο σύστημα της τηλεκπαίδευσης, έως
την αδυναμία επαρκούς κάλυψης της διδακτέας ύλης υπό
τις παρούσες συνθήκες.
Αν αναλογιστούμε ότι οι μαθητές έχουν ήδη σημαντικά
κενά από την περυσινή εκπαιδευτική διαδικασία και πάλι
εξαιτίας της πανδημίας και συνυπολογίσουμε τα φετινά
προβλήματα τα οποία ήρθαν στη μέση του πρώτου
τετραμήνου, αντιλαμβανόμαστε ότι βρίσκονται σε ένα
καθεστώς σύγχυσης και αβεβαιότητας.
Κι αν αυτό συνιστά σοβαρό πρόβλημα για όλους τους
μαθητές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης, μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς τι

σημαίνει για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου οι οποίοι
προετοιμάζονται για τις Πανελλήνιες. Και μάλιστα
προετοιμάζονται υπό τον φόβο των συνεχών
επιδημιολογικών μεταβολών αλλά και υπό το φόβο ενός
τρίτου κύματος της πανδημίας το οποίο κανείς δεν
μπορεί ακόμη να αποκλείσει.
Μαθητές, γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί εκφράζουν την
αγωνία τους για το τι μέλλει γενέσθαι.
Σε αυτό το κλίμα ήρθε να προστεθεί και η πρόταση του
Υπουργείου Παιδείας προς τη Σύνοδο των Πρυτάνεων
για καθιέρωση βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ από τη φετινή
χρονιά. Ανεξαρτήτως της αναγκαιότητας και της
ορθότητας του μέτρου αυτού σε σχέση με τη
διασφάλιση της ποιότητας της Τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης στη χώρα, πρόκειται για μια ακόμη αλλαγή
που έρχεται να προσθέσει ανασφάλεια στους μαθητές
καθώς αλλάζει τα δεδομένα που γνώριζαν μέχρι σήμερα.
Την ίδια ώρα, δεν έχει καν οριστικοποιηθεί η διδακτέα
ύλη τους και δεν είναι βέβαιο αν αυτή, εφόσον είναι η
ίδια με την περυσινή, θα είναι δυνατόν να καλυφθεί και
να διδαχθεί στο σύνολό της.
Θα πρέπει λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας, από τώρα και
όχι την τελευταία στιγμή, να μεριμνήσει ώστε να δοθούν
έγκαιρα απαντήσεις στους μαθητές που θα δώσουν
πανελλαδικές εξετάσεις και θα επιλέξουν μέσω αυτών
την πορεία που θα ακολουθήσουν στο μέλλον τους.
Θα πρέπει το Υπουργείο να προσαρμόσει την
εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες συνθήκες, στη
διδακτέα ύλη, στα γνωστικά πεδία ακόμη και στην
ψυχολογία των μαθητών που βιώνουν αυτή την
πρωτοφανή για όλους μας κατάσταση.

Η γνωστοποίηση της διδακτέας ύλης των πανελλαδικών
εξετάσεων, με απόφαση και όχι με αόριστες δηλώσεις, η
κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών και η μέριμνα για το τι
μέλλει γενέσθαι σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατόν
να ανοίξουν τα σχολεία με βάση τον προγραμματισμό
του Υπουργείου ή χρειαστεί να ξανακλείσουν σε
περίπτωση ενός νέου επιδημιολογικού κύματος, είναι
καίριας σημασίας παράγοντες.
Είναι υποχρέωση του Υπουργείου απέναντι στους
μαθητές, στους καθηγητές και τους γονείς τους που
πασχίζουν να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις πολύ δύσκολες
συνθήκες για όλους μας και πρέπει να γνωρίζουν τον
«οδικό χάρτη» που θα τους οδηγήσει στις εξετάσεις.

Comments are closed.