Η ακρίβεια γονατίζει τα καταστήματα και ακυρώνει τις θερινές εκπτώσεις.
Σημαντική μείωση του τζίρου στις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου καταγράφεται φέτος παρά τις θερινές εκπτώσεις. Αποτελεί, μάλιστα, συνέχεια μιας αρνητικής πορείας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς εν μέσω της ακρίβειας.
Αυτό καταγράφεται έρευνας που διεξήχθη από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς για την κίνηση της αγοράς τον πρώτο μήνα των εκπτώσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ποσοστό 87,5% οι επιχειρήσεις απαντούν ότι έχουν μείωση στις πωλήσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών έχει άμεσο αντίκτυπο στις αγοραστικές τους συνήθειες. Εξ ου και οι θερινές εκπτώσεις δεν είναι αρκετές για να τονώσουν τον τζίρο στα μαγαζιά.
Δίνουν προτεραιότητα σε βασικές ανάγκες
Οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Δίνουν προτεραιότητα στις βασικές ανάγκες, όπως είναι τα τρόφιμα, τα καύσιμα, η στέγαση, περιορίζοντας τις αγορές σε αγαθά και υπηρεσίες, που θεωρούνται πλέον πολυτέλεια.
Οι εκπτώσεις, όσο κι αν δείχνουν ελκυστικές, με ποσοστά που ξεπερνούν ακόμη και το 50%, δεν φαίνεται να αποτελούν επαρκές κίνητρο για να κάνουν τους καταναλωτές να ψωνίσουν. Να αυξήσουν, δηλαδή τις δαπάνες όταν δίνουν έμφαση για βασικά.
Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεχής αύξηση του κόστους ζωής, κυρίως λόγω του πληθωρισμού στις τιμές και τα τιμολόγια ρεύματος, είναι επόμενο να έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός τους.
Αποτέλεσμα, ο περιορισμός των αγορών.
Οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί, ανησυχούν για τις μελλοντικές οικονομικές προοπτικές και περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητο.
Να σημειωθεί ότι οι καλοκαιρινές εκπτώσεις τελειώνουν προς τέλη Αυγούστου, οι οποίες έχουν ξεκινήσει στις 8 Ιουλίου.