Οθόνες αντί για ουσία: Τα αυτοκίνητα έχασαν την ποιότητά τους

    Ημερομηνία:

    Η αλλαγή αυτή δεν ήρθε ξαφνικά. Στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, μοντέλα όπως η BMW Σειρά 5 (G30) ή το Audi A4 διέπρεπαν στην εμπειρία του καταναλωτή: στιβαροί διακόπτες, αληθινά αλουμίνια, μαλακά πλαστικά.

    Όμως η πανδημία, η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, οι ελλείψεις σε μικροτσίπ και η οικονομική πίεση ανάγκασαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να περικόψουν κόστος, και αυτό έγινε στο εσωτερικό.

    Φλίγκος

    Πλαστικά χαμηλότερης ποιότητας, ελαφρύτερα υλικά και λιγότερη έμφαση στην αίσθηση πολυτέλειας αντικατέστησαν την προηγούμενη προσοχή στη λεπτομέρεια.

    Οι οθόνες έγιναν μεγαλύτερες, αλλά η αφή έγινε πιο φτωχή. Και παρότι στις φωτογραφίες τα εσωτερικά φαίνονται εντυπωσιακά, στην πράξη η εμπειρία έχει υποβαθμιστεί.

    Οθόνες αντί για ουσία: Τα αυτοκίνητα έχασαν την ποιότητά τους

    Η αίσθηση όταν κλείνεις την πόρτα, ο ήχος ενός διακόπτη, η υφή στα υλικά, όλα αποτελούν βασικά στοιχεία πολυτέλειας. Κι όταν αυτά λείπουν, χάνεται η μαγεία.

    Στο παρελθόν, η πολυτέλεια ήταν πολυδιάστατη: σχεδιασμός, αίσθηση, ήχος, αφή, ακόμη και μυρωδιά. Σήμερα, έχει καταστεί κυρίως οπτική. Τα μεγάλα πάνελ αφής κυριαρχούν, αλλά η ποιότητα απουσιάζει.

    GLEARNET

    Οι φυσικοί διακόπτες περιορίζονται ή εξαλείφονται πλήρως, κάνοντας την απλή ρύθμιση του κλιματισμού ή της έντασης του ραδιοφώνου άσκηση υπομονής.

    Η ειρωνεία είναι ότι η «πραγματική» πολυτέλεια –η αίσθηση πως κάτι είναι φτιαγμένο για να διαρκεί, να ικανοποιεί όλες τις αισθήσεις, να αποπνέει βάρος και ουσία– δεν κοστίζει απαραίτητα περισσότερο από τις πολυλειτουργικές οθόνες και το πολύπλοκο λογισμικό.

    Όμως δεν «πουλάει» στις εικόνες των φυλλαδίων. Δεν τραβάει το βλέμμα στα social media.

    Οθόνες αντί για ουσία: Τα αυτοκίνητα έχασαν την ποιότητά τους

    Οι καταναλωτές, από την άλλη, έχουν μερίδιο ευθύνης. Η προσήλωση στην τεχνολογία και την εξωτερική εντύπωση ώθησε τις μάρκες να επενδύσουν περισσότερο σε software παρά σε υλικά.

    Όμως όσοι έχουν οδηγήσει παλαιότερα premium αυτοκίνητα των δεκαετιών 2000-2015 -όπως BMW E60, Audi B8, Lexus LS460- γνωρίζουν την αλήθεια: τότε ήταν καλύτερα.

    Τι μπορεί να γίνει; Οι απαιτητικοί αγοραστές μπορούν να επαναφέρουν την ισορροπία. Να κοιτάξουν πέρα από τις ίντσες, να νιώσουν το εσωτερικό με τα δάχτυλα, να απαιτήσουν ξανά ουσία.

    Ίσως όταν οι μπαταρίες γίνουν ελαφρύτερες και φθηνότερες, οι κατασκευαστές θυμηθούν ξανά πως πολυτέλεια δεν σημαίνει απλώς pixels. Σημαίνει αίσθηση, ποιότητα, και -πάνω απ’ όλα- χαρακτήρα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Αυτή είναι η καλύτερη ώρα για σεξ – 4 πράγματα που κερδίζουν όσοι την επιλέξουν

    Το πρωινό σεξ είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να ξεκινήσει...

    Ποια είναι η καλύτερη ηλικία για γάμο;

    Το 40% των προτάσεων γάμου γίνεται στο διάστημα που...

    Πώς οι ροζ ταινίες επηρεάζουν διαφορετικά τα δύο φύλα

    Κάποιοι το παρακολουθούν για να πάρουν ιδέες, κάποιοι για...

    Το πονηρό παρελθόν της Barbie

    9 Μαρτίου 1959 «Γεννιέται» η Barbie. Η κούκλα που τις...